Geniale tips voor drukke mama's ...
Moderators:goortjes, Welcome, Moderators
-
- Pas blauw
Zo kook ik in 't weekend soep voor de rest van de week en vries ik allerlei vers eten in om 's avonds snel klaar te maken.
't Zijn de kleine dingen in de organisatie die het soms allemaal veel simpeler maken.
Weten jullie er nog waar ik niet aan gedacht heb ?
't Zijn de kleine dingen in de organisatie die het soms allemaal veel simpeler maken.
Weten jullie er nog waar ik niet aan gedacht heb ?
's avonds spulletjes klaarzetten voor 's anderendaags 'smorgens
dus bv kleertjes klaarleggen, boekentasje maken, tas om mee te nemen naar opvang enz enz
Als je 's morgens koffie drinkt en je hebt geen apparaat dat tas per tas kan maken, dan kan je ofwel 's avonds een kannetje koffie maken en in een thermosfles doen om dan bij je ontbijt te drinken.
Ofwel eentimer op de koffiezet zetten. Dat die begint net voor je aan je ontbijt begint.
dus bv kleertjes klaarleggen, boekentasje maken, tas om mee te nemen naar opvang enz enz
Als je 's morgens koffie drinkt en je hebt geen apparaat dat tas per tas kan maken, dan kan je ofwel 's avonds een kannetje koffie maken en in een thermosfles doen om dan bij je ontbijt te drinken.
Ofwel eentimer op de koffiezet zetten. Dat die begint net voor je aan je ontbijt begint.
dat doen wij ook als we gaan werken's avonds spulletjes klaarzetten voor 's anderendaags 'smorgens
Frank maakt Jonas klaar en ik Ilsa.
Jonas eet zijn boke in de voorschoolse opvang want die heeft 's morgens zo vroeg nog geen honger. Maar als je wilt ontbijten kan je de tafel de avond voordien al dekken zodat je enkel nog iets uit de frigo moet halen.
GRoetjes,
sigri
Opstaan om 6 uur, wassen, kleden
papflessen maken, boterhammen smeren voor Yves en ik,
ondertussen heeft Yves al gegeten en duikt hij de badkamer in, terwijl ik vlug ontbijt pak, tanden poets en dan is het al 7 uur, haal ik Timothy uit (is meestal wakker), verversen en kleden, de maxi cosi en we zijn weg.
Ik heb het voordeel dat hij naar oma gaat, en zij heeft voorraad van kleertjes, speelgoed, pampers,.... Hij krijgt daar verse groeten en fruit.
In mijn middagpauze doe ik boodschappen, indien nodig. Waar ik werk, zijn redelijk wat winkels in de buurt, ook een kleine superette en (ik zal het maar zelf schrijven) een goedkope winkel
Nu wij om de dag naar het zh moeten, is het veel kant en klaar gedoe , anders gaat het niet.
ondertussen heeft Yves al gegeten en duikt hij de badkamer in, terwijl ik vlug ontbijt pak, tanden poets en dan is het al 7 uur, haal ik Timothy uit (is meestal wakker), verversen en kleden, de maxi cosi en we zijn weg.
Ik heb het voordeel dat hij naar oma gaat, en zij heeft voorraad van kleertjes, speelgoed, pampers,.... Hij krijgt daar verse groeten en fruit.
In mijn middagpauze doe ik boodschappen, indien nodig. Waar ik werk, zijn redelijk wat winkels in de buurt, ook een kleine superette en (ik zal het maar zelf schrijven) een goedkope winkel
Nu wij om de dag naar het zh moeten, is het veel kant en klaar gedoe , anders gaat het niet.
spotje schreef:Opstaan om 6 uur, wassen, kleden
hey spotje
geef jij je kleintje geen fles voor het naar oma gaat?
Ik moet dat ook doen vanaf maandag maar ik weet niet als hij wil drinken als ik hem uit zen bed haal.want soms kan hij nog een uur wachten voor te drinken als hij wakker is.
de timsaver: heel veel niet meer doen maar jammer genoeg zijn dat voora de mij-dingen die er zo bij inschieten (n het huisouden ook we wat) en ik ben constant met de jongens en dann og vooral de kleinste bezig - en zelfs nu zit die op mijn benen te hopsen
major, 't IS heftig hè, ik ken dat gevoel maar het betert mettertijd ...
major, 't IS heftig hè, ik ken dat gevoel maar het betert mettertijd ...
dat betert echt hoor!!!
bij onze niels stond ik er zo goed als alleen voor
mijn ventje moest dagelijks lang overwerken en we waren ZELF ons huis aan het bouwen. Dus die zag ik bijna niet... en... het is goedgekomen hé
In het begin is het het zwaarst, maar geleidelijk aan gaat jullie zoontje aan deze situatie wennen en ook jullie. Geloof me maar
bij onze niels stond ik er zo goed als alleen voor
mijn ventje moest dagelijks lang overwerken en we waren ZELF ons huis aan het bouwen. Dus die zag ik bijna niet... en... het is goedgekomen hé
In het begin is het het zwaarst, maar geleidelijk aan gaat jullie zoontje aan deze situatie wennen en ook jullie. Geloof me maar
-
- Pas blauw
Brood dat ingevroren geweest is eet ik niet zo graag, dus dat ga ik al niet doen.
En s'avonds smeren is ook geen optie,confituur en choco trekt daar dan helemaal in is niet zo lekker meer.
Wel zet ik de tafel s'avonds al klaar,dan kunnen we s'morgens direct eten.
En de boterhammen smeren om mee te ,nemen.
Is enkel voor ons want de kinderen eten warm op school en in de opvang.
De koffiezet staat ook al klaar en moet enkel ingeschakeld worden als we beneden zijn.
De kleren van de kinderen leg ik ook al de avond voordien klaar.
De schooltassen en de tas voor de jongste word ook al de avond ervoor klaar gemaakt.
En die zet ik dan klaar in de gang aan de voordeur,zodat we ze zeker niet vergeten.
De schoenen staan ook altijd klaar bij de tassen.
Tja en een goede planning doet ook wonderen.
Want dat is het enige wat wij hier dus doen.
Een goede planning volgen,en dat gaat prima zo.
En s'avonds smeren is ook geen optie,confituur en choco trekt daar dan helemaal in is niet zo lekker meer.
Wel zet ik de tafel s'avonds al klaar,dan kunnen we s'morgens direct eten.
En de boterhammen smeren om mee te ,nemen.
Is enkel voor ons want de kinderen eten warm op school en in de opvang.
De koffiezet staat ook al klaar en moet enkel ingeschakeld worden als we beneden zijn.
De kleren van de kinderen leg ik ook al de avond voordien klaar.
De schooltassen en de tas voor de jongste word ook al de avond ervoor klaar gemaakt.
En die zet ik dan klaar in de gang aan de voordeur,zodat we ze zeker niet vergeten.
De schoenen staan ook altijd klaar bij de tassen.
Tja en een goede planning doet ook wonderen.
Want dat is het enige wat wij hier dus doen.
Een goede planning volgen,en dat gaat prima zo.
ik werk tegenwoorig met een vast reeksje alarmen (in de pda of op de gsm) en dan weet ik "tijd om voort te maken"
ingevrozen brood vind ik niet zo lekker en ik moet zltijd de dag zelf kunnen eslissen wat ik kook maar ik heb een tijdje een weekplanning gebruikt voor de menu's en dan felixibel opgesteld (die van woe en don al eens omwisselen bijv) en dat was eigenlijk welprima, zou dat eens terug moeten invoeren.
TAfel op voorhand dekken heb ik een hele poos gedan -zelfs zo dat ik 's avonds al bordjes en kommetjes had staan en dat de kommen voor het ontbijt dienden en dan werden afgeruimd terwijl de borden bleven staan en dan 's middags konden dienen maar met mijn kleine grabbelgraagje heb ik dat terug moeten afschaffen ...
ingevrozen brood vind ik niet zo lekker en ik moet zltijd de dag zelf kunnen eslissen wat ik kook maar ik heb een tijdje een weekplanning gebruikt voor de menu's en dan felixibel opgesteld (die van woe en don al eens omwisselen bijv) en dat was eigenlijk welprima, zou dat eens terug moeten invoeren.
TAfel op voorhand dekken heb ik een hele poos gedan -zelfs zo dat ik 's avonds al bordjes en kommetjes had staan en dat de kommen voor het ontbijt dienden en dan werden afgeruimd terwijl de borden bleven staan en dan 's middags konden dienen maar met mijn kleine grabbelgraagje heb ik dat terug moeten afschaffen ...
ik kan terug aftellen naar "gedaan met werken" en ik weet niet of ik het nu erg of super moet vinden want mijn huishouden staat tegenwoordig ook weer te dansen en ik wil eens een grote opruiming inlassen ... Anderzijds op naar de nieuwe mogelijkheden ook en ik weet nog niet wat ik wil maar dat 't mij allemaal wel weer tijd en moeite gaat kosten daar zal ik maar al van uit gaan.wen schreef:pfffff bij mij thuis is het hier een ramp sinds ik werk.
Ik geraak ni door men werk.
Hier is het ook een ramp. Ik moet nog 3 dagjes werken en 'k hoop echt da'k nu niet moet bevallen zodat ik nog eerst wat kan stofzuigen en dweilen in huis.
Van't weekend weer heel het weekend druk bezig geweest, maar toch niet aan kuisen toegekomen. Tja, ik kan echt wel minder aan nu (ben ook al 8,5 maand zwanger en 'k ga nog werken) en mijn ventje doet nu wel veel, maar hij kan ook niet alles doen he.
Van't weekend weer heel het weekend druk bezig geweest, maar toch niet aan kuisen toegekomen. Tja, ik kan echt wel minder aan nu (ben ook al 8,5 maand zwanger en 'k ga nog werken) en mijn ventje doet nu wel veel, maar hij kan ook niet alles doen he.
Helpt het niet om een goede planning op te stellen en je daar zo goed en zo kwaad mogelijk aan te houden?wen schreef:pfffff bij mij thuis is het hier een ramp sinds ik werk.
Ik geraak ni door men werk.
Desnoods op het prikbord noteren: maandag dit, dinsdag dat,....zo doe ik het en het werkt.
Ik slaag er elke week in om alles te kuisen en de was weg te werken.