juni-babietjes

Moderators:Welcome, Annubis, Sigri, Moderators

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 27 jan 2007, 22:15

oef, ik duim alleszins mee voor de huilloze nachten !
vorige week is er hier ook een tandje bovenaan uitgekomen, maar Torben heeft er wel een aantal dagen last van gehad
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 27 jan 2007, 22:18

oh ja, volgens het boek van dr spock wordt onze kleine verwend. We hebben het bijwijlen niet meer onder controle. Zodra Torben wakker is, moet hij door minstens één van ons onderhouden worden of hij begint te wenen en te roepen. Langer dan 5 minuten houdt hij het niet vol in zijn park. Dit wordt dus een klus voor ons om onszelf wat sterk te houden en hem wat onafhankelijker te leren worden. Bij de om, trouwens, speelt hij zonder problemen in zijn park.
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 28 jan 2007, 11:09

Major, daar weet ik eignlijk niet goed wat op te zeggen. Maar volgens mij kan je je kind niet verwennen. Ik laat Marie ook niet langer dan 5 minuutjes wenen. Maar als ze zeurt, laat ik ze liggen en geef haar een ander speelgoedje, zodat ze weer even is afgeleid voor een kwartierke. En wat ik nu veel doe eigenlijk, is haar op de mat op de grond zetten en daar een paar speelgoedjes rondleggen. Ze kan nu alleen zitten en vindt dat geweldig dat ze zoveel bewegingsvrijheid heeft. Ze valt alsnog om ook zenne, maar dan ligt ze rustig op haar buik te spelen. In haar park kan ik haar ook niet zo lang meer zoet houden.
In ieder geval, veel succes!!

En hier is er nog steeds geen tandje te bespeuren. Eergisteren dacht ik dat ze er nochtans veel last van had. Vuurrode wangetjes, de hele tijd maar wenen en haar poep lag open tot bloedens toe :?

Goortjes, hoe ist het met Brittje? Slaapt ze terug rustig door?

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 28 jan 2007, 11:43

jaja ons brittje slaapt zalig door!!!!!
hopelijk is de trend gezet voor de rest van haar leven :wink:

brittje heeft een tic van alles in haar mondje te steken
en met het oog op binnenkort kruipen of stappen
en het kleine prullenspeelgoed van niels
proberen we er wat op te letten dat ze niet meer alles naar binnen duwt
Dus mijn ventje vanmorgen aan tafel:
Nee brittje, niet in het mondje!!
trekt ze plots een lipje en ja hoor, de tranen rolden over haar wangen
Ikke maar lachen en papa oh zo overdonderd!!
schattig hoor
Het huilen was wel snel over :wink:

@major
Over dat verwennen heeft iedereen zijn visie wel geloof ik
Hier speelt brittje uren aan een stuk in haar box zonder morren of zeuren
Ze kan heus wel eens van zich laten horen hoor, maar dat gaat snel over omdat ze weet dat ik haar niet pak
Ik heb niet altijd de tijd om haar te pakken ofzo, er loopt er hier nog ene rond die heeeeeeel veel aandacht nodig heeft met momenten :roll:
Mijn huishoudelijk werk moet ook gedaan worden en noem maar op
Dus haar gewoon gemaakt dat ze met momenten heel flink alleen moet kunnen spelen
en dat vormt hier geen probleem
Hoe klein ze ook zijn, ze weten perfect waar en wanneer ze aandacht krijgen! Slim van hen hé!!
Dit wil niet zeggen dat je Torben verwent hé, omdat je hem aandacht schenkt!! Ieder kind moet aandacht krijgen van de ouders, anders wordt het geen gelukkig kind! dit is gewoon een heel lastige leeftijd
ze willen vanalles en het gaat nog niet zoals ze willen. Ze kunnen zich ook nog niet verstaanbaar maken, dus... keel opzetten is een methode om de aandacht te vragen hé

Brittje zit nu leuk in de box te spelen en loert door de raam naar buiten
terwijl niels er rond loopt en de hond ook af en toe een glimp van zichzelf laat zien
enterainment genoeg, denkt die volgens mij :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 28 jan 2007, 11:58

het is echt geen minuut dat hij kan alleen spelen met zijn speelgoed. Hij ligt momenteel te wenen op zijn speeltapijt en wij zitten erbij. Hij komt net van op mama's schoot. We moeten er echt wel iets aan doen, want zodra hij wakker is kunnen wij niks anders doen dan met hem bezig zijn. Het verschil is dat hij bij de om wél kan spelen in een park of zo. Hij is inderdaad wel slim te weten dat wij hem zoveel mogelijk aandacht schenken, maar als het op den duur je leven beheerst, en moet je bv wachten voor het huishouden (zoals de afwas of zo) tot hij slaapt, dan is er iets verkeerd.
En zoals je zegt, goortjes, met twee kindjes kun je niks anders dan aandacht verdelen. Het ene kindje heeft ook wat meer aandacht nodig dan het ander.
Goh, Torben steekt ook alles in zijn mond en weet je wat het meeste succes heeft? De lintjes aan pluchen speeltjes of aan zijn speeltapijt :roll:
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 29 jan 2007, 21:41

We zijn vandaag naar de dokter geweest met ons spruitje. Zoals gewoonlijk bij de dokter zag Torben er heel gezond en gelukkig uit :wink: . Volgens de dokter is er niks speciaals aan de hand met ons ventje. Hij heeft alleen wat last van een verstopt neusje. Daardoor kan hij moeilijk slapen. Vanochtend was hij al wakker om 4u en wou niet meer slapen. Hij heeft zijn schade goed ingehaald bij tante Anja :P . Intussen heeft de dokter Torbentje nog eens gemeten en gewogen. Hij meet nu 70 cm en weegt 8kg. Hij blijft dus mooi in het midden van zijn grafiekje :D
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 31 jan 2007, 13:37

kan me best voorstellen dat het lastig is dat hij jullie aandacht zo opeist
Als ik in dat geval was, zou ik even van mijn hartje een steen maken en hem eventjes laten huilen
hij zal snel ondervinden dat hij moet wachten tot mama en papa zelf beslissen om hem aandacht te schenken
dat klinkt misschien heel cru, maar zo doe ik het ook hoor
ik kan niet anders....
en dat lukt hier prima!! echt waar ik heb geen problemen daarmee
ik heb het 's nachts nu ook meegemaakt, ik moest ons brittje echt laten wenen en het is gelukt!!!
had ik het niet gedaan, dan had ik nu nog steeds slechte nachten!!
succes major!!!!!! je zult wel een manier vinden om tot een compromis te komen met je zoon :wink:

die lintjes aan de speelgoedjes dat zijn hier ook de meest fantastische dingen :roll: :lol:

Torben is ook een lichtgewichtje hé
brittje ook hoor!
maar die zijn ook wel schattig hoor!! :lol:
Afbeelding
Afbeelding

falderie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mei 2006, 16:21
Locatie:Heestert

Bericht door falderie » 31 jan 2007, 20:30

Nu is het Marithjes beurt om ziek te zijn... zucht... van het ene zieke kindje naar het andere, hopelijk blijven ze elkaar niet aansteken.

Ze heeft een snotneus, lelijke hoest, lopende oogjes, een rood keeltje (volgens de dokter) en koorts. Als ze zaterdag nog koorts heeft, moet ik starten met antibiotica, nu nog even afwachten. Hopelijk is het niet nodig!

Ik moest normaal morgen naar K&G maar heb dat afgebeld. Ik heb gevraagd aan de dokter om haar eens te meten en te wegen. Ik was een beetje geschrokken, ze is in 11 weken tijd maar 500g bijgekomen. Ik vond dat wat weinig. Ze is wel 4 cm gegroeid ook. Ze weegt nu 8kg115 en meet 68 cm. De dokter zei dat ik me geen zorgen moest maken, zolang ze goed at, en ze zit nu qua gewicht op de 50-curve, daarvoor zat ze op de 75-curve. Ze is haar michelin-billetjes dus al aan het kwijtspelen.

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 01 feb 2007, 21:03

ocharme marith!!!
hier is brittje ook weer terug beginnen snotteren
(maar grote broer heeft het ook weer zitten!! :roll: )
hopelijk is je meisje snel beter Falderie!!

500 gram is idd weinig, maar niet panikeren hoor!!!
ze hebben wel wat reserves :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 01 feb 2007, 21:52

de dokter heeft ons gezegd dat Torben niet echt ziek zal worden doordat hij nog beschermd is door de bv. het is bij een snotneusje gebleven en dat is nu stillekes aan aan het overgaan :)
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 01 feb 2007, 21:55

Veel beterschap voor Marithje!!!!

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 01 feb 2007, 21:59

En Brittje is al 8 maanden!! Gof, wat gaat het toch snel allemaal, dat besef je pas als je kinderen heb!!

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 01 feb 2007, 22:05

idd het gaat snel hé!!!
Afbeelding
Afbeelding

falderie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mei 2006, 16:21
Locatie:Heestert

Bericht door falderie » 02 feb 2007, 08:53

de dokter heeft ons gezegd dat Torben niet echt ziek zal worden doordat hij nog beschermd is door de bv.
Wat is echt ziek he. Marithje heeft nog nooit andere melk dan mamamelk gedronken, dus ik hoop dat ze ook zo goed als kan beschermd is. Misschien was ze anders nog zieker geweest. Ze doet telkens alleen s avonds koorts, dat is soms raar, om 19u30 meet ik haar temp, 36,8° en een uurtje later 38,7°. De perdolan suppos hebben wel goed effect. We zullen zien als ze vanavond nog koorts heeft, dan gaan we morgen achter antibiotica.

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 02 feb 2007, 10:14

't Is toch wat he, die zieke kindjes.
Hier ook van datte :?
Sam heeft valse kroep en Niels heeft sympathiehoestjes :lol:
Bijgevolg moet ook de nachtrust inboeten :x
Maar dat waren we al gewoon :evil:
Sedert kerstmis slaapt onze Niels niet meer door :?
Minstens 1x per nacht wordt hij wakker. En meestal omdat hij een vuile pamper heeft. Dus hem dan snel verschonen en dan slaapt hij -gelukkig- weer lekker verder.

En verder, kan hij al flink kruipen :D (eigenlijk sluipen, maar kom 8) Hij geraakt waar hij moet zijn binnen een bepaalde afstand)
De OM stond er versteld van... Nu moet ze weer ene extra in de gaten houden :lol: :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 02 feb 2007, 15:40

Aiai Lena,
veel beterschap voor Sam!!
Wat flink van niels dat hij al kan kruipen! Spijtig van die nachten :(

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 02 feb 2007, 18:02

chique van niels seg!!!
brittje doet enkele stapjes als je haar op haar voetjes zet en haar handjes vasthoudt
uiteraard nog heel wankel, maar ze heeft wel al het verstand om haar voetjes vooruit te zetten!!
dat merkten we een paar dagen terug toen ze weer eens niet op haar poep wilde zitten!! plots gingen de voetjes vooruit!!
Ja, lena, ge kunt er achter nu!!!

dat wakker worden 's nacht hebben wij ook gehad
maar niet van een vuile pamper
wel van verlatingsangst..... dat is nu precies over
maar vanacht was het weer zover
alleen wat dat door een stevige verkoudheid!!!
ze heeft ook last van haar neusje en een hoestje!!
erg hé voor de kleintjes
('k zit er zelf ook weer mee hoor)
Afbeelding
Afbeelding

falderie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mei 2006, 16:21
Locatie:Heestert

Bericht door falderie » 02 feb 2007, 19:02

Amai de junikindjes willen precies snel vooruit gaan! Kruipen, stapjes zetten :shock: Daar is Marith nog niet aan toe hoor.

Ze kan nu al even alleen zitten, maar ze vindt er nog niet veel aan. Ze is nog heel content als ze kan liggen, en draaien en rond haar as draaien. Wat ze sedert een paar dagen wel kan is daida doen, supergrappig, heel haar arm zwaait mee!

Veel beterschap voor alle snotterende neuskes e.a.

Wij zijn begonnen met antibiotica, want Marithje blijft koorts doen, en ze hoest ook nog meer dan in het begin van de week. Hopelijk betert ze nu snel.

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 02 feb 2007, 20:11

aiai falderie, hopelijk is ze met de antibiotica nu snel genezen...

Alleen zitten kan Nielsje ook, maar helemaal niet zo lang :arrow: hij vindt blijkbaar zijn tenen heel interessant en dan ligt hij dubbelgeplooid aan zijn tenen te lekken :roll: En terug recht lukt natuurlijk (nog) niet :lol:
Ja, lena, ge kunt er achter nu!!!
8) Zoooo snel is 'm nu ook weer niet he :roll: :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 02 feb 2007, 20:22

ocharme, al moeten antibiotica moeten nemen
alleszins veel beterschap gewenst en hopelijk duurt het niet te lang :(
ook aan de andere snottertjes
er zijn er inderdaad hier die met sprongen vooruit gaan :D allee niet letterlijk ;)
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

falderie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mei 2006, 16:21
Locatie:Heestert

Bericht door falderie » 04 feb 2007, 20:14

Marithje voelt zich al stukken beter. Ze heeft geen koorts meer, en ze is weer levendiger. Ze heeft wel nog een heel lelijke hoest, ik zou willen hoesten in haar plaats soms. Je hoort de fluimpjes soms echt zitten, lastig om er naar te luisteren soms, maar blijkbaar heeft zij er niet zoveel last van.

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 05 feb 2007, 07:38

hier is de verkoudheid van de tandjes!!!
er zitten er boven 2 klaar om door te komen
zo opgezwollen dat dat tandvlees is
en ze is er niets lastig van hé.....
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 07 feb 2007, 09:47

vanmorgen heb ik brittje voor het eerst los in een winkelkarretje gezet
gewoonlijk is niels erbij en dan zit die in het stoeltje en britt in de maxi-cosi
nu was ik alleen
Jongens die heeft een plezier gehad!!!
en lachen, gieren van het lachen!!!
De verkoopsters hadden er zin in hoor!!
Ik trouwens ook :lol:
Afbeelding
Afbeelding

falderie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mei 2006, 16:21
Locatie:Heestert

Bericht door falderie » 07 feb 2007, 19:38

hihi ik zie het al zo voor me.

En ik ben ook supertrots op mijn kleine meid, ze heeft vandaag voor het eerst mama, en direct daarna papa gezegd!! En Renate zei ook direct: Marith heeft mama gezegd, dus ik heb het me niet ingebeeld!!

Toch even een emo-momentje hoor :D

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 07 feb 2007, 20:44

amai seg Falderie, kan ze al mama en papa zeggen :shock: wow hoor!!!
Hier komt er niets anders uit dan aaaaaaahs, oooooooohs en euuuuuuuuuuuuhs :lol: :lol:

Niels zit ook al een tijdje in de winkelkar.
Vermits hij al 'bijna' 10kg weegt + het gewicht van de MC, heb ik dat onding afgeschaft 8) Niels zit in een gewone autostoel, dat scheelt een pak in gewicht om mee te zeulen :lol: En Sam is nu fier op zijne nieuwe autostoel (= een zitverhoger) en nu heeft hij ook de 'gewone gordel' om - super dat die dat vindt he :roll:

Eten jullie prutskes al brokjes of iets dergelijks? Of enkel nog super-fijn gemalen? Ik heb vorige week -per toeval- eens 'brokjes' gegeven en dat ging heel goed. Dus de mixer hebben we niet meer nodig, geplet is ook al goed hier.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 07 feb 2007, 21:23

hier heeft - volgens Linda - Torben vanavond voor de eerste keer mama gezegd toen hij haar zag thuiskomen van het werk :D
bij fruitpap durven we soms brokjes te geven. grappig dat dat is wanneer hij kauwt :D
zijn vierde tandje komt nu ook al uit :)
deze week hebben we ook een aantal korstjes gezien op zijn hoofd en er leken er bij te komen. De OM heeft er wat inotyol op gedaan en ze gaan weg. we denken aan eczeem :?
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 08 feb 2007, 18:46

hier ook al brokjes, en die gaan vlotjes binnen hoor :lol:
gisteren heeft brittje zich bij de babysit rechtgetrokken in de box!!!
chique hé
't zal wel een duizendste luk geweest zijn, want vandaag nog niet gezien
maar ze begint hé!!!
als ik ze rechtzet in de box, blijft ze netjes rechtstaan en ze maakt al een paar minipasjes zijwaarts
af en toe vergeet ze uiteraard waarvoor die handjes dienen en dan valt ze om hé!!!
mama zegt ze niet
maar wel papapapapapa en dadada
en nog allerlei gebrabbel, want ze kan er wat van
kruipen doet ze achterwaarts!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 14 feb 2007, 15:25

nu heb ik het zelf zien gebeuren..... brittje trekt zich recht!!!
en hoe!!! chique hoor!
op een paar weken haalt die alles in waar niels langer over deed, maar eerder aan begon.
Nu heeft ze de smaak te pakken. als ze dan omvalt, want ze vergeet af en toe dat haar handjes nodig zijn om vast te houden!!!, dan probeert zo asap weer recht te staan!
Fier dat ik ben!

en aan tafel zou ze alles uit onze mond halen
zo graag zou die mee van tafel eten!
niet te doen
dan draaien die handjes en twinkelen die oogjes!!
grappig hoor!

wat worden ze toch veel te snel groot hé
Afbeelding
Afbeelding

falderie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mei 2006, 16:21
Locatie:Heestert

Bericht door falderie » 14 feb 2007, 15:49

wow da gaat snel zeg :shock: Bravo brittje!!

Ik heb vandaag ook staan kijken naar ons Marith. Ik leg ze op haar speeltapijt, en zo vlug als iets, ligt ze een paar meter verder... en dat alles in achteruit. De vooruit heeft ze nog niet ontdekt, maar dat komt wel. :D

Ze worden inderdaad heel rap groot, en tzal er niet op beteren ook!

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 14 feb 2007, 16:44

die achteruit kent ons meisje ook beter dan de vooruit :lol:
leuke foto trouwens Falderie!!!
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2006”