2de kindje...

Moderators:Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
zotteke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 apr 2005, 10:35
Locatie:kalken
2de kindje...

Bericht door zotteke » 06 dec 2005, 14:53

Hallo ik vroeg me eens af hoe vlug jullie aan een tweede kindje begonnen zijn.Is het beter een tijdje te wachten?Een paar maanden,een jaar,2jaar?Ben eens benieuwd over jullie ondervindingen,groetjes zotteke mama van alessio.


Gebruikersavatar
greet mama van yoran
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 okt 2005, 12:42
Locatie:Beerse, Turnhout, Antwerpen
Contacteer:

Bericht door greet mama van yoran » 06 dec 2005, 15:03

hoi zotteke

onze eerste spruit is juist 11 maanden geworden en wij zijn bezig voor een broertje of zusje voor hem. nog maar de eerste ronde maar kan mss al wel prijs zijn dat weet ik pas rond kerstmis moet dan normaal weer mijn regels krijgen.


toen we voor onze eerste spruit gingen was het ook van de eerste keer raak en mss nu ook wel

grtz greet
fiere mama van yoran & Ylian & Ylenia & ?? Afbeelding
fiere meter van dieuwke

http://www.babyforum.be/phpforum_NL/alb ... ser_id=630

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 06 dec 2005, 15:06

Wij zijn aan Karsten begonnen toen Mila twee was.. Het voordeel was dat Mila al naar school ging toen Karsten kwam, het nadeel.. We waren eindelijk uit de pampers (overdag) en we konden opnieuw beginnen.. :D Misschien nog een nadeel is dat Mila al veel kan en soms een beetje te hevig is met Karsten, ze gaat er dan vanuit dat hij dat ook al kan..
Nog een voordeel is dan weer juist dat ze al veel kon en minder hulp nodig had..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
zotteke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 apr 2005, 10:35
Locatie:kalken

Bericht door zotteke » 06 dec 2005, 16:03

Ja ben er nog niet uit,t'is wel zo dagmar daar hebt ge gelijk in dat als de ene naar school gaat hij wel al meer kan en ze soms een beetje bruut kunnen zijn tegenover hun broertje of zusje.Ik had ook altijd gezegd dat ik voor een 2de ging wachten tot alessio naar school ging maar ben al veranderd.Het was meer een kwestie van de opvang,kost geld hé en de oma woont te ver om er voor te zorgen.Al hoewel vraag me dan af of het niet te lastig is als de ene nog nie zo zelfstandig is,om er een 2de bij te nemen.Mijn vriend zou al willen maar wil toch zeker wachten tot Alessio zes maand is vooraleer weer te proberen.Greets zotteke.

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 06 dec 2005, 16:33

hoikes alessio was juist een jaartje dat ik wist dat ik terug zwanger was
en toen ons edwardootje geboren was dan was hij 21maand ik vond het wel toen makkelijker dat ons alessiootje wat zelfstandiger was , hij kon al goed bokes en patatjes zelf eten.

hij was keilief met zijn broertje toen hij hem voor het eerst zag en nu nog altijd hij is echt zorgzaam en heel voorzichtig. ik heb wel de borstvoeding vroeger moeten stopzetten omdat den oudste het niet echt kon verdragen hij vond altijd wel iets om de aandacht de trekken.

misschien als ze minder schillen dan kan dat zo niet he. dan heb je wel het probleem dat ze misschien rond dezelfde tijd honger hebben. als je het aankan financieel en mentaal dan zou ik zeggen ga ervoor.
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)


Gebruikersavatar
zotteke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 apr 2005, 10:35
Locatie:kalken

Bericht door zotteke » 06 dec 2005, 17:27

Grappig 2 Alessio mama's :P .Ja da financieél!!!da is wa.Maar zit zo moest er een 2de komen ben ik van plan om wat minder te gaan werken,zorg liever zelf voor de kindjes dan dat ik alles geef aan de onthaal moeder.Voor de moment werk ik nog in ploeg maar dat wil ik niet meer doen ben niet van plan Alessio om 4uur uit zijn bedje te halen.Nu met Alessio ben ik ook 6maand thuis en wie weet neem ik met de volgende keer loopbaan onderbreking ,er is nog zo veel waar ik mee in mijn koppie zit,ben er dus belange nog niet uit!Hoe doen jullie dat?Groetjes.

Gebruikersavatar
laetitia
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 aug 2005, 22:00
Locatie:leuven
Contacteer:

Bericht door laetitia » 06 dec 2005, 18:02

Ik zou er eerder terug aan beginnen als Hatim naar school gaat al moet ik eerlijk toegeven dat het nu al kriebelt hoor maar ik denk dat ik er dan meer van ga genieten!!! Zo is Hatim al een beetje groter en als hij naar school gaat kan ik bij slapen samen met de nieuwe spruit.

Ik denk dat het anders te vermoeiend wordt zo met twee klein mannen hier in huis.
Afbeelding

Gebruikersavatar
zotteke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 apr 2005, 10:35
Locatie:kalken

Bericht door zotteke » 06 dec 2005, 20:55

Ja weet het ben er ook nog niet uit,we zullen wel zien,greets.
Afbeelding

Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 06 dec 2005, 21:31

Wij beginnen terug als Troia een jaar is, dat ligt dan zo net in het midden van Dagmar's voor- en nadelen :lol:
Allez ja, niet dat we nu iets doen om het tegen te houden hoor...

Gebruikersavatar
jenniferv
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 dec 2004, 13:05
Locatie:Schelle

Bericht door jenniferv » 06 dec 2005, 21:35

hoi,

Ons kleintje wordt binnenkort ook 11 maanden en wij zijn al een 2-tal maanden bezig voor een tweede, wij hebben altijd al gezegd dat we ze kort op elkaar willen. Je moet dit voor jezelf uitmaken wat het gemakkelijkste is en het beste voor jullie, er zijn altijd wel voor- of nadelen.

groetjes

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 06 dec 2005, 21:36

ik wil misschien pas als Sete een jaar of 6 is...fysiek kan ik dat echt niet aan en medisch zou het misschien wel niet zo goed aflopen...

Ik geniet nu ten volste van Sete omdat er misschien geen tweede meer mag komen...
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 06 dec 2005, 23:24

Wij zullen wellicht ook opnieuw beginnen als Anaïs 10 maanden of 1 jaar is...al te zien hoe de omstandigheden lopen...niet dat me dit echt tegenhoudt...want moeilijk gaat ook :D
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
zotteke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 apr 2005, 10:35
Locatie:kalken

Bericht door zotteke » 07 dec 2005, 12:39

Ja ik denk van ook een paar maand te wachten,maar heb eindelijk niet veel goesting om terug aan de pil te gaan en een mirena vind ik ook te zot voor zo'n te korte tijd.Zal maar eerst eens weer aan het werk gaan en zien of hier thuis nog alles in zijn plooi valt.Groetjes zotteke.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 07 dec 2005, 12:43

ik heb nu de evra plakpil en die is heel goed ale vind ik toch . ik ben die beginnen nemen nadat ik met borstv. ben gestopt bij alessio . ik heb ze een jaar genomen en ben dan gestopt en nog geen maand later was ik zwanger. ik heb wel een paar maanden op voorhand begonnen met foliumzuur dat ik zeker geen tekort had door die plakpil te nemen .
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Gebruikersavatar
petrake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 09:23
Locatie:Ruisbroek
Contacteer:

Bericht door petrake » 07 dec 2005, 14:33

Tussen mijn 2 kindjes zit 17 maanden en we zijn vollop aan het klussen voor een derde. Soms is het wel vermoeiend, maar we slaan er ons wel door.

Groetjes
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 07 dec 2005, 20:58

Petrake zei het al, het is soms vermoeiend maar we slaan er ons wel door.
Tussen de onze zitten 16 mnd. Yana was 7 mnd toen ik zwanger was van Milan. Ik zou het niet anders meer willen, maar het is soms zwaar, twee kleintjes in huis die allebei enorm veel aandacht vragen.
Ik weet niet of ik nog zin zou hebben om opnieuw te beginnen als mijn eerste een jaar of vier is. Ik ben blij dat ik ze nu allebei heb.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
zotteke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 apr 2005, 10:35
Locatie:kalken

Bericht door zotteke » 08 dec 2005, 20:59

Ja sandy denk ook van een maand of 6te wachten liever veel werk in 1keer dan weer her beginnen na een paar jaar.Verjong er niet op ook hé moet voor mijn dertigste zijn, da ik nog een beetje mee kan ook als ze groter zijn.Groetjes zotteke.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 09 dec 2005, 08:51

zotteke schreef:Grappig 2 Alessio mama's :P .
Ondertussen zijn er zelfs al 3 alessio-mama's.. :D (Floremie heeft ook een zoontje dat Alessio heet)..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
zotteke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 apr 2005, 10:35
Locatie:kalken

Bericht door zotteke » 09 dec 2005, 17:02

Alléz da zijn er dan 3,t'is toch ook nie van 7september want er zijn dan 2alessio's geboren oo de zelfde dag in oost-vlaanderen.Greets.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 09 dec 2005, 17:57

en dan zijn alle alessio's van september

ALESSIO IS DE SEPTEMBER NAAM BIJ UITSTEK :wink: :wink: :lol:
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Gebruikersavatar
zotteke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 apr 2005, 10:35
Locatie:kalken

Bericht door zotteke » 09 dec 2005, 17:59

Ja zeg wel en wij die dachen een speciaale naam te hebben,hihihi.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 11 dec 2005, 15:45

Ja Zotteke, het eerste jaar is niet makkelijk, maar eenmaal dat jaar gepasseerd is zijn we ervanaf.
Milan is ondertussen al weer zes maanden en de tijd van krampjes en leren eten is alweer verleden tijd.
Ik ken iemand: haar dochter is een jaar of zes, en ze is nu zwanger voor februari. Maar ze moet volledig herbeginnen met luiers en voedingen en opstaan en...
Iedereen zijn eigen keuze, maar ik zou het echt niet meer zien zitten.
En als je begint na te denken, is er altijd wel iets waarom je zou wachten.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 01 jan 2006, 14:05

mijn man wil zo graag een tweede kindje (daarom nu nog neit direct) maar wil er geen te grote leeftijdgrens tussen laten. Nu waren ze gisteren een poging aan het wagen om me te overtuigen..wat gemakkelijk lukt bij mij. Eerlijk ik verschoot er even zelf van dat ik zo steevast nee knikte van nee nu nog niet en volgend jaar of zo ook nog niet!

Ik ben steeds meer gehecht aan Sete, hij is soms zo een engeltje en ben zelf ook zo bang voor terug slapeloze nachten. Hoe moet ik dat combineren met werk als het nu in een gewone supermarkt al niet eens lukt..

Ik droom van een tweede kindje maar dan als Sete een jaar of 5 is. Had iemand van jullie dat ook en heb je je eraan gehouden?
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
nele b
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 okt 2005, 19:19
Locatie:Blanden

Bericht door nele b » 08 jan 2006, 10:04

hey jong moederke,

Ik heb dat ook ja !!!!
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 08 jan 2006, 16:07

tja dan ben ik toch neit de enigste! Vele mensen trekken zo een ogen van ale daar blijf je toch niet bij maar ik voel me totaal niet klaar en wil er zoveel mogelijk de kans van krijgen te kunnen rusten.
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
nele b
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 okt 2005, 19:19
Locatie:Blanden

Bericht door nele b » 08 jan 2006, 18:34

En genieten van je eerste kindje !!!!!!

Ik weet zelfs nog niet zeker of er een tweede komt !
De tijd zal wel raad brengen zeker !
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 08 jan 2006, 19:56

Ilse, laat je maar door de buitenwereld niet beïnvloeden. Als je niet klaar bent voor een tweede, dan wacht je beter nog even.
Het is tenslotte wel jij die een tweede moet opvoeden. Geniet nog maar even van je kleintje en de toekomst zal het verder wel uitwijzen.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 08 jan 2006, 21:08

jong moederke schreef:tja dan ben ik toch neit de enigste! Vele mensen trekken zo een ogen van ale daar blijf je toch niet bij maar ik voel me totaal niet klaar en wil er zoveel mogelijk de kans van krijgen te kunnen rusten.
Wij willen geen tweede kindje, en als je dat zegt tegen de mensen reageren sommigen zelfs verontwaardigd :shock:
We doen toch wat wij willen zeker?

Wil ik maar zeggen, volg je hart, doe jullie zin :wink:
Niemand anders heeft daar zeggen aan
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 08 jan 2006, 21:47

spotje schreef:Wij willen geen tweede kindje
:shock:































:lol:

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 09 jan 2006, 10:03

Mensen zeggen soms, één is geeneen. Niets is minder waar!!!
Ben je gelukkig met één, dan is het maar zo. Waarom zou je minder gelukkig zijn met één kindje??
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “(Nog) een kindje...”