Ik ben toch zo'n ambetant mens hé!

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen
Ik ben toch zo'n ambetant mens hé!

Bericht door Dagmar » 01 dec 2005, 13:34

We hebben een tijd geleden dus beslist dat het bij twee kindjes blijft (voorlopig, over 5 jaar kan dat nog wel veranderen, zijn nog jong genoeg hé, of adoptie,..), en nu is er een vriendin van mijn zus zwanger en twee dochters van mij ma hare vriend.. Allemaal redelijk jong en min of meer alleenstaand.. Aangezien wij dus toch geen kindjes meer zullen krijgen, was ik van plan om spullen en kleren door te geven, zij zijn er meer mee en hier staat het toch maar te verstoffen.. Maar ik heb het er zo moeilijk mee! Allé, niet echt moeilijk, maar toch ook weer wel (daarmee dat ik mijn eigen een ambetante vind).. Het is precies zo definitief.. :cry: Ik hou zowiezo enkele kleertjes (als herinnering), maar de rest niet.. En ik wil momenteel ook geen kindjes meer bij, waarom heb ik het er dan zo moeilijk mee!!! :evil:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)


Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 01 dec 2005, 13:48

dat probleem heb ik niet maar ook gewoon omda tik ooit nog wel een tweede wil...

Maar begrijp het wel! Ik heb het nu moeilijk met de maxi cosy...de autostoel definitief maakt hem groot! stom he
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 01 dec 2005, 16:24

ik ken dat maar ik heb de kleertjes bijgehouden waar ik goei herrineringen aan heb en de rest heb ik weggedaan. ik zal misschien in t kort nog wel eens zwanger zijn maar dan koop ik andere.

we zitten nu wel met een verhuis dus hoemeer ik weg heb hoe minder ik moet verhuizen. :wink: :lol:
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 01 dec 2005, 16:27

ik heb ook zo een pakje dat hij in het ziekenhuis heeft aangedaan, beetje opgevuld en zo in de kast weggezet met zijn suikerbonen en zijn tutje
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Katia

Bericht door Katia » 01 dec 2005, 19:07

dat wil gewoon zeggen dat je er niet voor 100% achter staat, Dagmar...
nog maar eens over nadenken, zou ik zeggen :wink:


Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 01 dec 2005, 22:49

Waarom zou je daarvoor een ambetante zijn :?:
Dat is gewoon een stap die je moet zetten, gelijk er zoveel zijn in het leven. De ene stap is wat makkelijker genomen dan de andere...
Ik denk dat ik het er ook moeilijk mee zou hebben... zo definitief die babykleertjes wegdoen...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 02 dec 2005, 09:18

Raoxshna schreef:dat wil gewoon zeggen dat je er niet voor 100% achter staat, Dagmar...
nog maar eens over nadenken, zou ik zeggen :wink:
Is ook ergens zo, maar we houden dus de mogelijkheid open dat er over 5 jaar of zo nog een kindje bijkomt (hoewel ik dat betwijfel, dan is er al een groter leeftijdsverschil).. Ik heb altijd zoiets gehad van "ik wil 4 kindjes".. :)
En zoals Lena zegt, het is een stap die genomen "moet" worden.. Ik kan de kleertjes bijhouden, maar het is dan niet zeker dat er nog een kindje komt en dan verstoffen ze hier maar.. Dan kan ik ze beter aan die toekomstige moeders geven, die zijn er dan tenminste nog iets mee..
In ieder geval, dit weekend ga ik alles sorteren en dan kan er al een deel de deur uit! :cry: :D
Bedankt voor alle reacties.. Nu voel ik mij toch niet zo abnormaal.. :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 02 dec 2005, 22:05

Hier houden wij na elk seizoen grote kuis in de kleerkasten.
Yana's kleertjes kan ik niet meer voor Milan gebruiken, en een derde zal er toch niet meer komen. Wij doen ze weg, behalve de eerste bodys en zo...leuk om later nog eens te zien hoe klein ze waren :lol:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
greet mama van yoran
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 okt 2005, 12:42
Locatie:Beerse, Turnhout, Antwerpen
Contacteer:

Bericht door greet mama van yoran » 02 dec 2005, 22:26

ik hou de kleedjes allemaal bij desnoods tot ons ventje ooit papa word en ja voor familie en vrienden.


grtz greet
fiere mama van yoran & Ylian & Ylenia & ?? Afbeelding
fiere meter van dieuwke

http://www.babyforum.be/phpforum_NL/alb ... ser_id=630

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 03 dec 2005, 10:50

Hallo,

Wij hebben ook nog alle kleertjes van Jonas.
De kleertjes waar we een speciale herinnering van hebben zitten samen met zijn doopsuiker in een houten kistje opgeborgen.


Groetjes,
Sigri
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
laetitia
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 aug 2005, 22:00
Locatie:leuven
Contacteer:

Bericht door laetitia » 03 dec 2005, 12:18

hey

Ik kan daar eigenlijk heel goed inkomen hoor!!! Wij zetten alles wat hatim niet meer kan gebruiken bij ons mama in een kamer het is daar toch groot genoeg maar ik heb het er ook super moeilijk mee het is moeilijk om er afstand van te nemen!!
Afbeelding

Gebruikersavatar
barbara
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 feb 2005, 14:00

Bericht door barbara » 09 dec 2005, 21:35

hier nog zo ééntje die het er moeilijk mee heeft...
alle kleertjes bewaar ik, mss dat mijn ventje zich ooit nog eens bedenkt en wie weet, word mijn zus nog eens zwanger. dan mag ze die gebruiken, maar ik wil ze wel terug want voor mij zijn dat herinneringen. als ik die kleertjes zie, dan zie ik die babytjes terug. net zoals hun draagmand, speelgoed,... ik kan van niks afstand nemen. eigenlijk dom, want het staat meestal wel ergens op de één of andere foto, maar toch...
barbaraxxx
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 09 dec 2005, 23:21

Ik had hier ook zo'n beetje het gedacht om alles bij te houden voor mijn zus, maar die heeft pas een nieuwe relatie en daar komt voorlopig dus geen kindje.. Dus doen we alles maar weg.. Heb al een beetje gesorteerd (was niet veel werk, stak nog goed op orde :D ) en ik heb het er precies toch al iets minder moeilijk mee..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 11 dec 2005, 15:41

Gisteren is er hier nog iemand geweest die de zomerkleertjes van Yana heeft meegenomen. Alleen het mooiste heb ik er uitgehaald en dat zal ik wel sparen; maar wij hebben ook de beslissing genomen om aan geen derde meer te beginnen en dus zien wij het nut er niet van in om ALLES te sparen. Mijn schoonzus is ook bezig om zwanger te raken, maar tegen dat zij zwanger is en dan ook nog haar kindje heeft, dan zijn de kleertjes al uit de mode.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
barbara
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 feb 2005, 14:00

Bericht door barbara » 11 dec 2005, 20:52

hey! je hebt wel gelijk dat de kleertjes uit de mode geraken, maar pyjamatjes enzo, dat blijft toch hetzelfde hé. ik heb dooooozen met kleren, en ik kan er echt geen afstand van doen. nu ben ik wel al de tweede buggy enzo aan't verkopen, dat kan ik dan weer wel. de centjes die we eraan verdienen, gaan dan in haar spaarpotje.
groetjes
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 11 dec 2005, 21:38

Over die pyjama's heb je gelijk, maar daar heb ik er ook nog geen van weg gedaan. Milan heeft deze doorgedragen van Yana en diegene waar hij nu al niet meer inkan, liggen nog in de kast. Het is zoals je zegt: die raken niet uit de mode en kan ik nog doorgeven.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
barbara
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 feb 2005, 14:00

Bericht door barbara » 11 dec 2005, 21:44

wat ik me ook soms afvraag... waar naartoe met oud speelgoed, waar ze niet meer naar omkijken en dat weg mag? weten jullie dat? ik vind het zo zonde om in de vuilbak te smijten, ik zou er liever arme kindjes of kindjes in het ziekenhuis ofzo mee blij maken. maar waar kan je dat naartoe doen?
barbaraxxx
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 11 dec 2005, 22:08

Speelgoed wordt niet slecht, hé? En sommige dingen raken niet uit de mode of keren telkens terug. Dat zou ik wel sparen om door te geven. En de dingen die ik aan niemand kan geven, ik geef ze gewoon aan mijn om. Die kunnen dat ook altijd gebruiken.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
barbara
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 feb 2005, 14:00

Bericht door barbara » 11 dec 2005, 22:16

ons kleintjes zitten in een kribbe en daar hebben ze zelf al veel te veel.
ik zou het speelgoed ook wel kunnen houden, maar waar moet je het op den duur nog zetten? alle kasten zitten hier al vol. (die kleren staan in de weg :wink: )hihihi. tja, ik zou eerder dat speelgoed wegdoen, dan die kleren. raar hé.
barbaraxxx
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 11 dec 2005, 22:23

Das een goeie: de kleren staan in de weg :lol:

Ik versta het wel dat je eerder het speelgoed zou wegdoen. Ik denk dat je met kleertjes meer een emotionele band hebt. En je ziet ook goed hoe klein ze nog geweest zijn.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
barbara
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 feb 2005, 14:00

Bericht door barbara » 12 dec 2005, 14:14

ja, dat is zo hé en eigenlijk is er nog niks aan. ik heb al eens gehoord dat je speelgoed naar kind en gezin kan brengen en zij geven dat aan arme ouders. weet iemand dat?
barbaraxxx
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 12 dec 2005, 22:39

Ah nee, dat is nieuw voor mij. We zullen wel zien wat we er allemaal mee doen, met ons afgedankte speelgoed.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 13 dec 2005, 08:21

Of naar de kinderafdeling van het ziekenhuis brengen?
Speelgoed moet ik nog niet echt wegdoen, er wordt nog volop mee gespeeld..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
barbara
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 feb 2005, 14:00

Bericht door barbara » 13 dec 2005, 20:44

oh, wij hebben al enkele dingen waar fabio niet meer naar kijkt en dat niet echt voor isaura zal worden omdat het echt jongensachtig is. een ziekenhuis, das ook nog een goed gedacht!
barbaraxxx
Afbeelding

Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “(Nog) een kindje...”