Mijn man is een draaitop! qua namen

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Gebruikersavatar
Winter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 22:17
Locatie:West-Vlaanderen: Brugge
Mijn man is een draaitop! qua namen

Bericht door Winter » 14 mei 2007, 10:50

Hoi,

Eerder op dit forum vroeg ik jullie al es naar meisjesnamen.

Een jongensnaam hebben we al in gedachte: de keuze was duidelijk en we hadden twee namen: Aleksej en Nikolaj

Nu komt mijn man gisteren af met een vreemd voorstel!

Ik dacht dat Aleksej de favoriete naam was! :roll: Niet dus, beide namen vindt ie cool! In elk geval als het nu een jongen is dan wordt het Aleksej
Maar als het kindje nu een meisje is dan hadden we tot gisteren een probleem want we raakten er niet uit. Tot plots mijn man zei:

Als het nu een meisje is dan mag het van mij "Alexe" heten en als het tweede een jongen is dan wordt het uiteraard Nikolaj.

Als het nu een jongen wordt zei ik zouden we beter het ook Nikolaj heten dan heb je bij het volgende terug de keuze tussen Alexe voor een meisje en Aleksej voor een jongen.

Ingewikkeld hé! Nu ja ben blij dat ie eindelijk zijn gedacht es zegt over die namen!

Ik vind "Alexe" wel raar geschreven en ging het op zijn Russisch schrijven: "Alekse"

Maar ja geen idee of dat dit te doen is?

Nou ja vuur maar jullie meningen af over dit ingewikkelde verhaal van mij!

Liefs Winter ***


Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Re: Mijn man is een draaitop! qua namen

Bericht door Lena » 14 mei 2007, 14:26

Winter schreef:...Als het nu een jongen wordt zei ik zouden we beter het ook Nikolaj heten dan heb je bij het volgende terug de keuze tussen Alexe voor een meisje en Aleksej voor een jongen...
Zo zou ik het dan doen, als je echt voor die namen wilt gaan
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Re: Mijn man is een draaitop! qua namen

Bericht door Sabtje » 16 mei 2007, 20:53

Lena schreef:
Winter schreef:...Als het nu een jongen wordt zei ik zouden we beter het ook Nikolaj heten dan heb je bij het volgende terug de keuze tussen Alexe voor een meisje en Aleksej voor een jongen...
Zo zou ik het dan doen, als je echt voor die namen wilt gaan
yep, da vind ik idd een goed compromis :wink:

enne hoe je Alexe wilt schrijven, das persoonlijk he.. het kan allebei vind ik...
grtjs
Afbeelding

Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Voornaampjes”