Wanneer wisten jullie de namen?

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Plaats reactie
Shiba
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 feb 2007, 13:58
Locatie:Lochristi
Wanneer wisten jullie de namen?

Bericht door Shiba » 26 mar 2007, 14:31

Hoi

wij zijn nog niet zwanger maar kennen wel al de namen die we zouden willen geven aan ons kindje.

Voor een meisje: Marit
Voor een jongen: Roel

Wanneer wisten jullie het? Of is het op het laatste ogenblik beslist?

Wij zijn ondertussen al 12 jaar samen dus hebben we al heeeel lang kunnen nadenken en discussieren :lol:
Afbeelding


Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 26 mar 2007, 16:17

Voor een jongen wisten we het onmiddellijk.
Voor een meisje zou het kwestie geweest zijn van overeen te komen :wink: We hadden dus het geluk van een jongen te krijgen.

Ook voor een volgende hebben we al enkele jongensnamen, maar voor een meisje komen we nu nog altijd niet overeen.

Jullie namen vind ik ook heel mooi!
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 26 mar 2007, 16:37

tjorevn zijne naam stond al lang vast...daar zijn we dan een beetje verder op beginnen zoeken..jongensnamen heel gemakkelijk,meisjesnamen is een ramp!!!
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
jenny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 feb 2006, 13:00
Locatie:Brussel
Contacteer:

Bericht door jenny » 26 mar 2007, 17:13

Wij hadden de naam van ons dochter tijdens onze laatste vakantie beslist...ik had een lijstje van namen 2x afgedrukt van het internet, ik heb mijn lievelingsnamen aangeduid en gerangschikt volgens voorkeur en de papa heeft het zelfde gedaan... en wat bleek dat Femke op nummer 1 stond bij ons beide, dus meisjesnaam was rap gekozen...

Jongensnaam was veel moeilijker...daar kwamen we maar niet overeen...hebben wij gewacht tot de 20 weken echo (was een week na onze vakantie) en daar kregen wij te horen dat het een meisje was, voor de papa dus een gesloten zaak, het ging Femke worden...

Maar ik bleef maar twijfelen, wat als het nu ne jongen was...uiteindelijk hebben wij gekozen voor noah (mijn lieverlingsnaam) als het een jongen zou worden op de dag dat ik naar het ziekenhuis moest en werd ingeleid, dus op 11 februari hebben wij de naam gekozen...en de 12 februari is ons meisje geboren...en dit is echt de waarheid... :lol:

Een chance dat het een meisje geworden is, want dat was echt de naam dat we samen het liefste hoorde :D

Groetjes

Jenny & femke

tweety
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 jan 2007, 21:30

Bericht door tweety » 26 mar 2007, 18:29

Voor een jongen wisten we onmiddelijk wat we wilden voor meisje was het al iets moeilijker. Jongensnaam zal ik nog niet zeggen want we willen nog een 2de dus nog wat wachten. Voor een meisje wisten we het 2 maand voor de bevalling en dat is geworden Casey
Nu hebben we ook al een meisjesnaam voor het geval als we nog een maisje zouden hebben dus geen probleem meer hier.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 26 mar 2007, 20:40

de eerste keer hadden we ook al voor de zwangerschap een jongensnaam en een meisjesnaam
de 2de keer was het iets lastiger, maar toch zeker voor de helft van de zwangerschap zijn we overeen gekomen
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
dintje622
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2006, 13:12
Locatie:nieuwkerke (heuvelland)
Contacteer:

Bericht door dintje622 » 26 mar 2007, 20:58

hoi

voor mij was dat eigenlijk allemaal hetzelfde hoe ze noemden!

en eigenlijk heb ik de keuze gelaten aan mijn vriend!

en hij heeft mooi gekozen vind ik!

als ze maar gezond zijn he :wink:
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 27 mar 2007, 13:39

Jongensnamen wisten we genoeg, maar meisjesnamen. Pfff daar vonden we geen een van.

Uiteindelijk tegen zo'n maand of 7 hebben we dan een meisjesnaam gevonden. En ook een andere jongensnaam :roll: . (want van de anderen waren we al niet meer content)

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 27 mar 2007, 18:35

De meisjesnaam stond al lang vast (van voor de zwangerschap).
Toen ik wist dat ik zwanger van Jonas heb ik gekozen (Frank vindt de naam natuurlijk ook mooi) . Maar dat stond al direct de eerste weken vast.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 27 mar 2007, 22:45

van milan wisten we het al lang
van maité daarin tegen niet toen ik op de verlostafel aan het persen was zei ik tegen mijn man hoe zal ze nu heten? Maité of Lais?
ik mocht toen kiesen en zei Maité past beter bij milan :wink:
en nu ja we weten het nog niet graag ook een meisjesnaam met M maar t'is niet gemakkelijk zenne :( en anders nemen we er één zonder M :?

Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 27 mar 2007, 22:52

Ik vond Amber altijd al een heel mooie naam dus een eerste meisjesnaam hadden we al goed op voorhand gekozen. Bij Caro hebben we lang getwijfeld en gezocht tot we op de naam Caro kwamen en die vonden we alletwee heel mooi. Het was trouwens ook de enige naam die we alletwee mooi vonden :lol:
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 28 mar 2007, 08:49

mama24 schreef:zei ik tegen mijn man hoe zal ze nu heten? Maité of Lais?
waarom nemen jullie dan nu Lais niet. Ik vind dat een heel mooie naam en ook wel passen bij Milan en Maité :P
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
natasja
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 sep 2004, 09:45
Locatie:Nijlen
Contacteer:

Bericht door natasja » 28 mar 2007, 09:47

JAmie had ik al in mijn hoofd van toen ik nog kind was dus die naam was natuurlijk al snel beslist. Alexi zagen we toen op tv in home and away maar toen was ik al in de helft van mijn zs en bij Nicky hebben we heel lang moeten zoeken. ik denk dat ik al bijna 7 maanden zwanger was toen we die naam hadden gevonden.
ik ben mama van Jamie (30/08/03), Alexi (21/12/04) en Nicky (11/01/06)

Afbeelding

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 28 mar 2007, 10:55

@sofie s toch zouden we graag een naam hebben met M
zouden ze dat niet raar vinden eerst 2 kindjes met M en het derde er zonder :?:
nu we zullen zien hé :lol:

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 28 mar 2007, 14:48

ikvind volgende namen mooi met een M

Marit
Marisca (niet met k) uitgesproken marissa
Maaike
May

en er zijn er nog veel meer
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 28 mar 2007, 18:53

Wij hadden elk onze voorkeur voor een meisjesnaam... En het heeft tot de 8e maand geduurd voor ik mijn goesting heb gekregen :)
Aan een jongensnaam zijn we nooit toegekomen. Dat vonden we allebei moeilijker en toen bleek dat het toch een meisje zou worden, hebben we het maar zo gelaten. Toen we de kraamkliniek binnenliepen hebben we nog gegrapt zo van "moeten we toch ni gauw een jongensnaam bedenken", maar hebben geen meer gevonden. :)
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 28 mar 2007, 19:48

Bij de eerste zwangerschap wisten wij het al vooraleer we zwanger waren. Marie voor een meisje, Lowie voor een jongen.
Maar nu... Sjeezes.. Ik ben nog geen een naam tegengekomen die we beiden echt mooi vinden.
En wat ik zo raar vind, nu zijn we precies alleen echt op zoek naar een jongensnaam, en bij de vorige zwangerschap echt alleen maar op zoek naar een meisjesnaam...
Zou het nu toch een jongen worden?

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 28 mar 2007, 21:58

@ Mieke: Waarom zou je je 2° kindje niet Lowie noemen mocht het een jongentje worden? :wink: 'k Vind het echt een prachtige naam!

Wij hadden als naam voor een jongen altijd Nathan in gedachten. (we waren meer dan 2 jaar bezig met te proberen om zwanger te raken, dus genoeg tijd om erover te praten en na te denken) Toen ik zwanger was en wist dat het een jongen zou worden, zijn we nog van gedacht veranderd. Sinds dat moment was het een Lowietje, het moest zo zijn.
Nathan vonden we toen zelfs helemaal geen mooie naam meer voor ons kindje.
Mocht Lowie een meisje zijn, dan zou 'zij' Hanne als naam gekregen hebben.

Dus, als wij ooit van z'n leven een tweede kindje hebben en het is een meisje, dan is het voorlopig een Hanne.
En als het een jongen is dan wordt het Tjenne... al zal manlief daar nog niet direct mee akkoord gaan vrees ik! :roll:
Afbeelding


Afbeelding

peer
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 nov 2006, 23:29
Locatie:Edegem
Contacteer:

Bericht door peer » 29 mar 2007, 03:33

Wij hadden al heel gemakkelijk een meisjesnaam gevonden, maar die konden we dus snel weer opbergen :roll: :lol: ... De jongensnaam heeft hier veel voeten in de aarde gehad, mijn mannetje en ik geraakten het maar niet eens :P ! Tot... we het ineens hadden gevonden :D . Ik schat met een week of 23/24/25... Over een paar weekjes laat ik em jullie weten. :wink:
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 29 mar 2007, 11:40

@ Molly
we zijn die naam een beetje 'beu' gehoord nu.
Mss dat wem tegen het einde van de zwangerschap toch weer graag horen...
Gisteren in een boek ook een mooie jongensnaam tegengekomen: Giel

Gebruikersavatar
goele
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 aug 2006, 11:20
Locatie:bilzen

Bericht door goele » 29 mar 2007, 12:45

Mieke schreef: Gisteren in een boek ook een mooie jongensnaam tegengekomen: Giel
Ik hoor Louis veel liever. Ik ken een Giel, vind het geen leuke jongen, en dat kleurt je gevoel bij een naam.
Als Hasse een jongen was geweest, was het een Louis geworden.
Ik hoor de naam heel graag, maar geschreven zie ik Louis veeeeeel liever dan Lowie.

Oh ja, Hasse wist ik al van toen ik 10 jaar was (had het boek Hasse Simonsdochter gelezen van Thea Beckman, en ik was verkocht). Gelukkig vond mijn liefje de naam even prachtig als ik hem vond.

peer
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 nov 2006, 23:29
Locatie:Edegem
Contacteer:

Bericht door peer » 29 mar 2007, 15:51

Ik vind zowel Giel als Lowie leuk :D !
AfbeeldingAfbeelding

Debora
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 apr 2007, 12:47
Locatie:ERPE-MERE vanaf juni 07

Bericht door Debora » 20 apr 2007, 15:37

Wij wisten al 2 jaar voor we zwanger waren welke namen we gingen geven mocht het een jongen zijn. Zowel ik als mijn vriendin hadden elk een naam. Diegene die dan het eerste zwanger was ging dan zijn naam gebruiken, maar voor een meisje hadden we nog niet echt nagedacht, we vonden het ook heel moeilijk maar net voor we wisten dat ons eerste kindje een meisje ging zijn waren we het ook eens geworden over een meisjenaam. Maar ik zeg hem nog niet, blijft een verassing tot 20 augustus.
Zwanger van een meisje en uitgerekend voor 20 augustus 2007

Afbeelding

Gebruikersavatar
Ambertje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2006, 21:11
Locatie:Noord-Limburg

Bericht door Ambertje » 20 apr 2007, 20:02

Iedereen heeft hier precies problemen met meisjesnamen terwijl wij het juist omgekeerd hebben. We hebben al een meisjesnaam (heel toevallig opgekomen) maar we vinden dus echt geen jongensnaam die we beiden mooi vinden. Ik hoop zo dat het een meisje is zodat we daar niet meer op hoeven zoeken :lol: Voorlopig hebben we het ff zo gelaten (hoewel we onze oren openhouden) en we hopen dat we over 2 weken weten welke naam het moet worden.
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

Afbeelding

Gebruikersavatar
mieke1983
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jan 2007, 17:22
Locatie:poperinge
Contacteer:

Bericht door mieke1983 » 20 apr 2007, 20:25

[quote="Ambertje"]Iedereen heeft hier precies problemen met meisjesnamen terwijl wij het juist omgekeerd hebben. We hebben al een meisjesnaam (heel toevallig opgekomen) maar we vinden dus echt geen jongensnaam die we beiden mooi vinden.

ja wij hadden het zelfde probleem , maar we zijn toch op een oplossing kunnen komen
Afbeelding

trotse mama van 3schatten

http://defluppe.spaces.live.com/

con
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 okt 2006, 20:34

Bericht door con » 23 apr 2007, 19:50

Voor een meisje hadden we een hele lijst met namen, wsch zou het Caro of Zoé geworden zijn. Voor een jongen hadden we echt zo goed als geen enkele naam die we beiden mooi vonden. Toen ik 17 weken zwanger was, wisten we dat 't een jongen was. Toen hebben we nog een paar weken getwijfeld tussen Noah en Tibo, en uiteindelijk toch Noah geworden.

con
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 okt 2006, 20:34

Bericht door con » 23 apr 2007, 19:50

Voor een meisje hadden we een hele lijst met namen, wsch zou het Caro of Zoé geworden zijn. Voor een jongen hadden we echt zo goed als geen enkele naam die we beiden mooi vonden. Toen ik 17 weken zwanger was, wisten we dat 't een jongen was. Toen hebben we nog een paar weken getwijfeld tussen Noah en Tibo, en uiteindelijk toch Noah geworden.


Plaats reactie

Terug naar “Voornaampjes”