hoe zijn jullie op de naam van kindje gekomen?

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Gebruikersavatar
tori
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jun 2006, 20:03
Locatie:Kortrijk
Contacteer:

Bericht door tori » 24 aug 2006, 17:43

Als je het bij de -x wilt houden: xavier of xavian?
Trotse mama van Torben en Tarja
Afbeelding
Afbeelding


Katia

Bericht door Katia » 24 aug 2006, 17:45

Troia? :lol:

ik vind dat zowat overal bijpassen :lol:

Gebruikersavatar
voetballover
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 mar 2005, 10:36
Locatie:leuven (kessel-lo)

Bericht door voetballover » 24 aug 2006, 17:49

het hoeft niet persé met een x te zijn hoor.
voor een meisje hebben we nu ook anouck,dus...

xavier valt al direct uit de boot,doet ons direct aan xavier van de kampioenen denken.

xavian,nog nooit van gehoord eerlijk gezegd,en vinden we niet direct een wauw naam.

maar toch heel erg bedankt hoor!

oja we zijn niet zo voor namen a la jef ,warre en tuur,dat zijn mooie namen op zich ,maar niets voor ons...

ik vind torben heel mooi ,maar kristof dan weer niet :?
trotse mama van XANTHE*28mei2006*3190g*51cm*

getrouwd op 28 april 2007
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
voetballover
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 mar 2005, 10:36
Locatie:leuven (kessel-lo)

Bericht door voetballover » 24 aug 2006, 17:50

Katia schreef:Troia? :lol:

ik vind dat zowat overal bijpassen :lol:
troia vind ik ook heel mooi,maar een meisjesnaam hebben wel al;sorry :P
trotse mama van XANTHE*28mei2006*3190g*51cm*

getrouwd op 28 april 2007
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
voetballover
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 mar 2005, 10:36
Locatie:leuven (kessel-lo)

Bericht door voetballover » 24 aug 2006, 17:55

@troia,welke namen staan er zoal op jullie lijstje,je hebt zo een beetje kristof zijn smaak denk ik.

stijn,niels,jelle,jens,simon,ruben,enz,is allemaal veel te gewoon voor hem.

milan,kobe,tibo,mattis,seppe,robbe is ook niks voor hem.

soms vraag ik me af wat hij dan WEL mooi vind :lol:
niks denk ik...
ofwel zegt hij op alles nee,dat hij echt xander wilt houden opeens :roll:
trotse mama van XANTHE*28mei2006*3190g*51cm*

getrouwd op 28 april 2007
Afbeelding

Afbeelding


Katia

Bericht door Katia » 24 aug 2006, 18:04

bij Troia hadden we als jongensnaam Seth...
niet te normaal, maar ook niet superveel voorkomend...
Ook Thot en Orion stonden toen op mijn lijstje...

De naam die we nu hebben is mijn "droomnaam" en opeens had mijn man ook zoiets dat dat DE naam was voor dit kleintje...
maar die verklap ik nog niet. (en als dit een meisje blijkt te zijn, verklap ik die daarna ook nog niet)
Ik heb die naam al in gedachten van toen ik een jaar of 14-15 was en ik heb altijd gezegd dat ik ooit een zoontje wou dat ... noemde en deze naam is nu de naam die we in gedachte hebben :lol:

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 11 sep 2006, 14:42

een jongensnaam hadden we redelijk snel maar een meisjesnaam vonden we niet. Totdat we naar "boer zoekt vrouw" keken en daar kwam de naam "maaike" in voor.
We zeiden allebei direct "dat is het". En jawel dat is het geworden.

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 11 sep 2006, 14:48

Sam kwam er door een collega... Die haar dochtertje heette Sam en ik vond dat zo'n mooie naam... Zowel voor een jongen als voor een meisje :wink: Uiteindelijk hadden we, indien 't een meisje zou geweest zijn, wel een andere naam...

Niels... Ik weet niet meer precies hoe we erop gekomen zijn. eerst hadden we Wout in gedachte (Van Wout Bru, die kok, niet dat ik daar fan van ben ofzo, 'k vond dat gewoon een mooie naam). Die naam is het lang geweest, totdat ik tot de conclusie kwam dat die naam niet zo mooi klonk bij de familienaam :roll: En dan opnieuw op zoek gegaan, en op Niels uitgekomen...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Liny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 sep 2006, 10:15
Locatie:Boezinge

Bericht door Liny » 11 sep 2006, 14:54

Ons kindje is nog onderweg maar de namen liggen nu al vast,
het geslacht kennen we hopelijk vanavond, (moeten dan naar gyn gaan)
een meisje zal Chiara noemen en een jongetje Matteo,

hopelijk zijn we inspiratie voor mensen die hopeloos op zoek zijn naar namen zoals wij enkele weken geleden waren, :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 11 sep 2006, 17:08

voetballover schreef:@troia,welke namen staan er zoal op jullie lijstje,je hebt zo een beetje kristof zijn smaak denk ik.

stijn,niels,jelle,jens,simon,ruben,enz,is allemaal veel te gewoon voor hem.

milan,kobe,tibo,mattis,seppe,robbe is ook niks voor hem.

soms vraag ik me af wat hij dan WEL mooi vind :lol:
niks denk ik...
ofwel zegt hij op alles nee,dat hij echt xander wilt houden opeens :roll:
:lol: Ik was ook op zoek naar dè speciale naam en ik vind Xanthe heel mooi ... Torben heeft ook op onze lijst gestaan maar dat vond manlief niet goed en het is bij ons ook nogal zoeken geweest. Zoek je in een specifieke richting? Moet het met de oudheid gelinkt zijn of zoiets? Als je Katia haar namen in de goeie richting vindt dan is het idd zoeken ...

Wij hebben de namen doordat ik heel veel namenlijsten heb doorlopen: op internet, in boeken, overal: betekenissen, klanken enz bekeken. Namen met B kwamen niet in aanmerking (achternaam met H) en nog een heleboel kriteria waar ik er wel enkele van heb laten varen :lol: maar ik moet zeggen dat ik zoeken voor een jongensnaam altijd moeilijker vind dan voor een meisje. Voor een 2de kind rekening houden met de eerste naam dat wordt veel gedaan en ik doe het denkelijk onbewust ook wel maar ik vind de naam voor het kind zelf belangrijker al zou ik nooit namen met dezelfde voorletter of te gelijkende namen nemen ...

De betekenis vind ik ook belangrijk:
Jelmer betekent "door de adel beroemd" (grappig in combi met mijn "adelijke" ;) achternaam) en we dachten eerst dat het van het Zweedse Hajalmar kwam maar bleek nadien van niet - via de bronne die wij vonden toch niet: het zou Fries zijn.
Runar is oud-Noors en de betekenis heeft te maken met intellect, geheimkennis - zoals Rune, runen(tekens) - en het achtervoegsel ar zou gelinkt zijn aan "strijder" en dat kan je wel stellen ; ik vond het ook mannelijker klinken dan Rune dat voor de 2 geslachten kon. Manlief zijn naam begint ook met Ar trouwens al heeft die dat minder opvallend dat strijderige en zijn naam betekent "stormvogel" :) maar ja die kwam al niet meer in aanmerking want ik heb het niet voor junior-toestanden.
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 11 sep 2006, 17:18

bioMam schreef:Als je Katia haar namen in de goeie richting vindt dan is het idd zoeken ...
seg, merci he :? :lol::lol::lol:

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 11 sep 2006, 20:37

Katia schreef:
bioMam schreef:Als je Katia haar namen in de goeie richting vindt dan is het idd zoeken ...
seg, merci he :? :lol::lol::lol:
ja maar ik bedoel dat positief hè: zeldzaam is nu eenmaal ni om de meter te vinden ;) en ja seg ik heb ook lang gezocht zenne ... net als jij!
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 19 sep 2006, 18:28

En ik bedacht mij net iets:
er is nog een ander moment in de zwangerschap geweest dat we een andere naam hadden (maar ook die naam is overwonnen door Atlanta)...
Aralynn
(en dan op het einde was er Acte he, maar Atlanta is het toch gebleven)
misschien nog ideetjes?

ondertussen hebben we nog 2 jongensnamen en 1 meisjesnaam op voorraad, maar grote kans dat die ooit de finish halen, dus die verklap ik pas als onze kinderwens helemaal voltooid is! :lol:

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 19 sep 2006, 20:47

Katia schreef:...

ondertussen hebben we nog 2 jongensnamen en 1 meisjesnaam op voorraad, maar grote kans dat die ooit de finish halen, dus die verklap ik pas als onze kinderwens helemaal voltooid is! :lol:
Maak er dan maar werk van, want ik ben benieuwd welke mooie namen jullie nog op voorraad hebben.. :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 19 sep 2006, 21:28

Katia schreef:ondertussen hebben we nog 2 jongensnamen en 1 meisjesnaam op voorraad, maar grote kans dat die ooit de finish halen, dus die verklap ik pas als onze kinderwens helemaal voltooid is! :lol:
Dus nog zeker 3 bij of zo?? :shock:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 19 sep 2006, 22:17

dat weet ik niet hoeveel, maar we hebben er nog op overschot he :lol:

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 20 sep 2006, 13:44

Reserve aanleggen dus... :lol: :lol:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sfiedeltje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 sep 2006, 13:23
Locatie:Kapellen

Bericht door Sfiedeltje » 16 okt 2006, 19:18

Bij ons is het Nick geworden. Lang verhaal :) Gyne vertelde ons dat ie zeker was dat't 'n meisje ging zijn, hadden we Hayley .. Bij geboorte was't dus een jongen .. Wisten helemaal geen naam, maar omdat hij op 6 december is geboren is het Nick van Sint-NIKlaas geworden. Zo heeft hij een verhaaltje aan zijn naam. Eerst wilden we voor Nicky gaan, maar omdat ze dan later konden pesten met een 'meisjesnaam' is het officieel Nick, maar wij noemen hem Nicky :)
Is simpel, en zul je niet snel beu worden.
We zijn aan het denken aan een tweede, en moest het een meisje zijn zien we Naomi wel zitten, omdat da mooi gaat bij Nick .. Moest't een jongen zijn, dan weten we't nog niet :)

xxxx
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 16 okt 2006, 21:37

Nik vond (vind) ik ook een mooie naam, maar dan zonder de 'c', maar daar was mijn wederhelft niet voor te vinden :roll:

Ik vind jongensnamen makkelijker om te kiezen/vinden dan meisjesnamen :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Saartje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2005, 21:01
Locatie:Glabbeek

Bericht door Saartje » 16 okt 2006, 23:24

Ik vind meisjesnamen makkelijker om te kiezen. De gyn was niet zeker van het geslacht bij ons, maar dacht dat het een meisje zou worden. Wij hadden zelfs geen naam gevonden voor een jongen die ons allebei aanstond. Gelukkig dus dat het een meisje bleek te zijn!

Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 02 nov 2006, 15:19

ik vind meisjesnamen ook gemakkelijker. Of is dat nu omdat ik zelf 2 meisjes heb?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

falderie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mei 2006, 16:21
Locatie:Heestert

Bericht door falderie » 02 nov 2006, 19:09

Ik vind meisjesnamen ook makkelijker te vinden. Das inderdaad waarschijnlijk omdat ik twee meisjes heb :D

een vriendin beweert dat de naam die je het eerst vindt, ook het geslacht van de baby wordt. Bij ons klopte dat twee keer, we wisten telkens eerst de meisjesnaam, en het zijn twee meisjes geworden.

En, klopte het bij jullie?

Liny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 sep 2006, 10:15
Locatie:Boezinge

Bericht door Liny » 02 nov 2006, 19:19

idd , daar heb je dik gelijk in.
We zijn namen beginnen zoeken en die we het eerste gevonden hadden,
blijkt nu ook van het geslacht van ons kindje te zijn.
Ook heb ik al van in het begin van onze relatie een voorgevoel gehad over het geslacht van ons eerste kindje.
En de gynaecoloog heeft dat voorgevoel alleen maar bevestigd,
Nog 14 spannende weken.
Het mag beginnen korten nu hoor, begin enorm naar onze uk te verlangen.

Veel succes nog allemaal
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 02 nov 2006, 19:42

falderie schreef:Ik vind meisjesnamen ook makkelijker te vinden. Das inderdaad waarschijnlijk omdat ik twee meisjes heb :D

een vriendin beweert dat de naam die je het eerst vindt, ook het geslacht van de baby wordt. Bij ons klopte dat twee keer, we wisten telkens eerst de meisjesnaam, en het zijn twee meisjes geworden.

En, klopte het bij jullie?
wij wisten het allebei nog tijdens de zwangerschap van Troia :lol:
(voor Atlanta dan he :lol: )

Bij Troia hadden we meisjes- en jongensnaam dezelfde avond gevonden, maar de meisjesnaam is achteraf afgekeurd en achteraf Troia geworden.
Die namen hadden we dus voor de zwangerschap al... (Amaryllis en Seth)

Dus het klopt hier absoluut niet!

Gebruikersavatar
Snuffie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 sep 2006, 16:15
Locatie:Brugge

Bericht door Snuffie » 03 nov 2006, 10:07

Wel bij ons klopte dat niet. Ik had een jongensnaam maar helemaal geen meisjesnaam. Het is een meisje geworden.

Hopelijk gaat het nu wel kloppen. Heb al een jongensnaam en hopelijk als ik zwanger word, dat het een jongetje gaat zijn...
Afbeelding
Afbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 04 nov 2006, 22:07

Hier ook eerder jongensnamen. Wij kunnen nu al een drietal jongensnamen noemen indien het volgende opnieuw een jongetje wordt.
Moest het een meisje worden, dan zijn we er nog lang niet uit hoor. Maar daar hebben we toch nog eventjes tijd voor hoor
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 05 nov 2006, 14:59

falderie schreef:Ik vind meisjesnamen ook makkelijker te vinden. Das inderdaad waarschijnlijk omdat ik twee meisjes heb :D

een vriendin beweert dat de naam die je het eerst vindt, ook het geslacht van de baby wordt. Bij ons klopte dat twee keer, we wisten telkens eerst de meisjesnaam, en het zijn twee meisjes geworden.

En, klopte het bij jullie?
ik denk het niet: wij hadden altijd rap een meisjesnaam en we hebben 2 jongens :lol: dus ik was blij dat we snel het gesacht wisten en konden doorzoeken ... stel u oor dat we daar anders hadden gezeten met alleen een meisjesnaam en dan "ow een jongen ! ? !" hahaha.

Jongensnamen vonden wij altijd veel moeilijker. We zjn sowieso wel kritisch en hadden "moeilijke" voorwaarden maar we zijn er na lang zoeken, wikken en wegen toch uit geraakt.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 06 nov 2006, 14:26

wij kozen hier alleen maar jongensnamen :wink: :wink:

als onze arvid een meisje was geweest,was het een finn geworden....
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
beerke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 jan 2006, 13:34
Locatie:Maldegem
Contacteer:

Bericht door beerke » 06 nov 2006, 15:21

katia gaat goed uitbreiden lees ik hier ben es benieuwd na de namen!!
Afbeelding

onze liefde is beloont met dit mooi engeltje!!!

Katia

Bericht door Katia » 06 nov 2006, 18:01

haha dat is al gepasseerd dat...
ik ben genoeg uitgebreid... :lol:


Plaats reactie

Terug naar “Voornaampjes”