Gewone melk

Moderators:Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29
Gewone melk

Bericht door mell » 27 dec 2006, 19:11

Ik las ergens dat je eventueel je kindje vanaf 9 maanden al gewone (halfvolle melk) kan geven.

Is dit waar? Wordt dit aangeraden? Ik veronderstel dat het dan niet is als vervanging van de melkmaaltijd maar gewoon als drinken?

Betekent dit dat ze dan ook gerechten mag met melkproducten in?


Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 27 dec 2006, 21:15

Ik geef groeimelk aan Milan. Nu heb ik onlangs gehoord dat dit maar commerce is. Dus met die halfvolle melk zit je wel goed.
Ze moeten op deze leeftijd toch nog een halve liter melk binnen hebben per dag.
Geef haar s'morgens na de boterham nog wat melk en dan s'avonds voor het slapengaan nog een fles bijvoorbeeld.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 28 dec 2006, 10:36

Ahwel Sandy 's morgens na de boterham en 's avonds krijgt ze effectief melk. Maar ze komt nooit aan 500ml. Dit proberen we dan te compenseren door andere dingen met calcium te geven.

Ze is nooit een grote eter geweest en is nooit aan de juiste hoeveelheden gekomen. Maar zolang ze mooi bijkomt ...

Vandaar ook de vraag van de gewone melk. Omdat ik mij afvraag of die wel even voedingrijk is als die opvolgmelk.

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 28 dec 2006, 13:35

ik dacht dat je vanaf een jaar gewone -volle!- koemelk mag geven. Zo hebben we het met Sam alleszins gedaan. En zo gaan we het met Niels ook doen. Groeimelk heb ik nooit gegeven (of 't moest eens een gratis fles zijn geweest :oops: )
Voor 1 jaar gaf ik wel eens een yoghurt/danio of iets dergelijks, maar de melkvoeding was wel aangepaste melk, omdat koemelk te weinig ijzer bevat en teveel eiwitten...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
dintje622
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2006, 13:12
Locatie:nieuwkerke (heuvelland)
Contacteer:

Bericht door dintje622 » 28 dec 2006, 14:04

hoi

ik ken mensen die gewone melk gaven aan hun kindje en die zijn even gezond of andere kindjes

maar ik persoonlijk heb het altijd bij van die melkpoeder gehouden tot ze begonnen boterhammekes te eten enzo

maar je kan het dan wel doen

maar is het niet beter volle melk ipv halfvolle?

greets :)
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding


Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 28 dec 2006, 18:00

Wij zijn bij beide kindjes overgestapt naar volle melk op het moment dat ze 1 jaar geworden zijn. Groeimelk is voor slechte etertjes die niet genoeg vitamines binnenkrijgen. Volle produkten worden aangeraden tot ze 5 jaar geworden zijn.

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 28 dec 2006, 19:44

Ahwel ja ik dacht ook dat je toch eerst de volle melk geeft en niet de halfvolle. Maar dit stond te lezen ...

Gelijk ik dus dacht beter nu nog de gewone papvoeding en later zien we wel :wink:


Plaats reactie

Terug naar “De babyvoeding”