moeilijke start groentepap

Moderators:Welcome, Moderators

kelly loves snoopy
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 feb 2006, 19:22
Locatie:rumst
moeilijke start groentepap

Bericht door kelly loves snoopy » 18 sep 2006, 14:42

hoi,

mijn zoontje is nu 4maand en 3 weken, ik ben 3 weken geleden begonnen met het geven van groentepap. 3 weken later eet hij nog steeds maar enkele lepeltjes en begint dan te huilen, ik geef hem na de groentepap nog een fles van 150ml die hij volledig opdrinkt.
hoelang duurt het voor een baby genoeg groenten eet om te stoppen met die fles achteraf.
hebben jullie ook tips hoe ik mijn baby meer groentepap kan laten eten?

groetjes kelly
Afbeelding


Katia

Bericht door Katia » 18 sep 2006, 14:54

meer hoeft hij echt nog niet hoor :wink:
misschien gewoon even wachten? het kan zijn dat hij er gewoon nog niet klaar voor is en tot een jaar hebben ze dat echt niet nodig!

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 18 sep 2006, 15:39

dat hangt van kind tot kind af
Sommige kindjes zijn er direct mee weg en bij anderen duurt het wat langer.
Blijf het gewoon zo proberen
Die fles hoeft nog niet te vervallen als die nog nodig is hoor.
Als je toch de groentepap wil blijven geven en het lukt niet met het lepeltje, dan kan je dat ook met een papfles geven... sommigen doen dat zo.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 18 sep 2006, 16:01

ge kunt ook nog wat wachten en het vanaf 6M ineens in stukkejs (Rapleymethode) geven :D maar als je wil blijven pureren dan gewoon rustig aan opbouwen: bij het ene kind gaat dat vanzelf en het andere heeft een beetje tijd nodig om da top te bouwen. 't Is nog jong hè, geen ramp als het og een poosje duurt voor dat echt "porties" groenten zijn ...
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 18 sep 2006, 18:16

soms helpt het om gewoon een paar dagen of weken te wachten en dan opnieuw te proberen. Hij is er misschien gewoon nog niet klaar voor.

Probeer je trouwens altijd met dezelfde groenten? Want misschien lust ie die gewoon niet :lol:

Maaike heeft problemen gehad met de fruitpap. Eerst geen probleem, dan een groot probleem en nu zijn we er gewoon mee gestopt en wachten we een tijdje af. Nu moet ik wel zeggen dat we daarna met de rapley-methode gaan proberen. :wink:


Plaats reactie

Terug naar “De babyvoeding”