Versheid eten

Alles wat er buiten de zwangerschap en babytjes zoal nog gebeurd in het leven...
Sport, ontspanning, tv, nieuws, enz....
Hou het netjes....

Moderators:Welcome, mell, Moderators

Eline Vere
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jul 2006, 21:44
Locatie:Turnhout
Versheid eten

Bericht door Eline Vere » 19 jul 2006, 19:56

Nu met dat warm weer heb ik me toch iets ongelooflijks doms gedaan :lol: :lol: :lol:

Eet ik (vanwege gebrek aan deftige eetlust) een half pakje chips uit de kast op dat al open lag... Bedenk ik zonet dat het toch minstens een maand geleden is dat ik nog zo'n chips gekocht heb :shock: :shock: :shock:

Zonder onsmakelijk te willen zijn, ik heb het dan toch maar preventief uitge... spuwd.

Zou dit heel erg ongezond kunnen zijn ?

Ik voel me kiplekker in elk geval. :roll:


Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 19 jul 2006, 22:35

Ik weet niet of het zoveel kwaad kan...moesten er beestjes ingezeten hebben zoude da wel gezien hebben, zekerst??? :lol: :lol:
Ik heb ooit eens naar de coca cola-lijn gebeld. Ik stond nog met een redelijke voorraad die niet ging opraken voor de datum verstreek. De dame aan de lijn vertelde me dat ik bij die datum nog 3 maanden mocht bijrekenen...het ging wel om cola en die was nog niet opengedaan.
Maar alé :lol: :lol:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 19 jul 2006, 22:36

t'Is just ook, ik haal vanamiddag een flesje melk uit de frigo, nog niet geopend. Ik begin er een tas of twee van te drinken en kijk per toeval naar de datum: 14/6/06. Tja...ik heb hem binnen. :roll:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 19 jul 2006, 22:40

dat is dus een fout van de mensheid he...
de betekenis van die datum is:

minimum houdbaar tot die datum (dus tot die datum mag je zeker zijn dat het nog goed is!) en na die datum moet je zelf kijken of het nog ok is of niet (ruiken, proeven...)

het wil dus niet zeggen omdat iets de datum voorbij is, dat dat slecht is he!
:lol:
ik vind dat altijd zo grappig dat mensen zich daaraan blijven vangen! :lol:
ze kunnen opvoorhand tot niet tot op de dag af zeggen tot wanneer iets goed gaat zijn! ze kunnen alleen een benadering geven en dus zetten ze er een datum op tot wanneer het ZEKER EN VAST goed is.

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 19 jul 2006, 22:42

idd, ze moeten een datum op de voedingswaren zetten, zelfs mochten ze onbederfbaar zijn :roll:
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Katia

Bericht door Katia » 19 jul 2006, 22:47

dus eigenlijk mag je tot die datum alles zonder probleem nog opeten, maar moet je na die datum niet alles wegsmijten, maar gewoon zelf kijken of het nog goed is :wink:

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 19 jul 2006, 22:53

Mijn melk was toch nog goed.
Waren die chips eigenlijk nog krokant vraag ik me dan af??? :lol: :lol:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Eline Vere
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jul 2006, 21:44
Locatie:Turnhout

Bericht door Eline Vere » 20 jul 2006, 00:07

Blijkbaar kan het geen kwaad.
Dan had ik het nu al wel geweten, denk ik :wink:

Tsja, die waren nog redelijk krokant... 't waren wel van die zachte berenchippen, dus da's sowieso niet het krakerigst.

Het was ook niet zozeer de datum waar ik me zorgen over maakte (die zal zeker nog wel goed geweest zijn) maar het stukje 'ongeopend'... :P minstens houdbaar tot.
Ik had dat dus al wel 5 weken geleden geopend ... :oops: mor allez, blijkbaar goed toegeplooid weggelegd.

Met dit weer ben ik (normaalgezien :lol: )toch wel een beetje voorzichtiger, vooral dan met zuivel enzo, he.

Katia

Bericht door Katia » 20 jul 2006, 00:09

gho maar met chips en dergelijke moet je je echt geen zorgen maken hoor :lol::lol::lol:


Plaats reactie

Terug naar “Actualiteit”