Drie aanhoudingen na verdacht overlijden baby

Alles wat er buiten de zwangerschap en babytjes zoal nog gebeurd in het leven...
Sport, ontspanning, tv, nieuws, enz....
Hou het netjes....

Moderators:Welcome, mell, Moderators

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen
Drie aanhoudingen na verdacht overlijden baby

Bericht door Dagmar » 21 feb 2005, 08:19

BRUSSEL - Drie mensen zijn aangehouden nadat een te vroeg geboren baby in verdachte omstandigheden om het leven kwam in het Naamse ziekenhuis Sainte-Elisabeth. Het gaat om twee artsen en een verpleegster, melden verschillende Franstalige kranten. Het drietal wordt verdacht van vrijwillige doodslag met voorbedachtheid op een pasgeboren kind.


De baby werd in de nacht van donderdag op vrijdag geboren, na dertig weken zwangerschap. Vrijdag tussen 8 en 9 uur 's morgens is het jongetje overleden. In een couveuse zou het kindje levensvatbaar geweest zijn.
De baby overleefde vier uur zonder bijzondere zorgen in de kamer van de moeder, die zelf verpleegster is en zich bezighoudt met gehandicapte kinderen. Ook zij zou in beschuldiging kunnen worden gesteld.

De jongen werd op vraag van de ouders niet behandeld. Zij wilden niet het risico lopen een gehandicapt kind te hebben.

De drie aangehouden personen zullen woensdag voor de raadkamer verschijnen.

Bron: http://www.nieuwsblad.be


Nicolle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mei 2004, 10:08
Locatie:Ardennen

Bericht door Nicolle » 21 feb 2005, 09:29

Niet te geloven, in wat voor wereld leven die mensen (en leven wij)?

Ik kan best begrip opbrengen voor het niet behandelen van een pasgeborene die zwaar gehandicapt is en waarvan met grote zekerheid gezegd kan worden dat het weinig overlevingskansen heeft, maar dit kind is niet eens een kans gegeven! :cry:

Diep triest!
Groetjes, Nicolle
mama van Sia, Jessie en Nils

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 21 feb 2005, 09:56

Het ergste eraan vind ik dan nog dat het kindje levensvatbaar zou zijn als het in de couveuse gelegd zou worden.. Het zou misschien wel gehandicapt zijn, maar om daar je kind geen kans door te geven?! En de moeder werkt dan nog bij gehandicapte kinderen, dus je zou toch verwachten dat zij dat zou kunnen relativeren..
Als ik zo een verhalen lees, dan krijg ik altijd kippenvel.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Nicolle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mei 2004, 10:08
Locatie:Ardennen

Bericht door Nicolle » 21 feb 2005, 10:23

Vanuit de moeder bekeken heeft die misschien nooit een kindje gewild zoals de kinderen waar ze mee werkt, omdat ze dagelijks geconfronteerd wordt met die kinderen en dus weet hoe zwaar het is... (het is maar een gok die ik doe hoor, dus val me niet aan :oops: ) Maar dan nog hadden ze dit niet mogen doen!!

Daarbij komen kinderen die rond de 30 weken geboren zijn daar vaak heel goed uit, zeker als ze goed begeleid zijn.
Persoonlijk kan ik niet veel begrip voor deze mensen opbrengen!
Groetjes, Nicolle
mama van Sia, Jessie en Nils

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 21 feb 2005, 10:31

Nu kan ik ook niet akkoord zijn,
met wat er gebeurd is....
Maar ik moet jullie wel eerlijk zeggen dat het niet de eerste keer is dat zoiets gebeurd.
In de meeste ziekenhuizen, mocht er een zwaar gehandicapt kind geboren worden, en het ademd niet, dan moeten ze niks ertegen doen om het kind te doen ademen...
Pas op he, ik wil hier niet het monster uithangen, maar ik weet van dergelijke procedure's.
Maar als de baby wel ademt, spontaan naa de geboorte, dan moet dat kind koste wat koste geholpen worden.

Dat zijn dus in mijn ogen een stelletje artsen, en verpleegster die weer eens voor God willen hebben spelen..
Trouwens ik ken dat ziekenhuis daar..
Zijn reputatie doet zich blijkbaar nog eens eer aan!!


Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 21 feb 2005, 10:38

Nicolle schreef:Vanuit de moeder bekeken heeft die misschien nooit een kindje gewild zoals de kinderen waar ze mee werkt, omdat ze dagelijks geconfronteerd wordt met die kinderen en dus weet hoe zwaar het is...!
...
Zou goed kunnen.. Maar dan zou ze toch ook weten dat je heel veel liefde kan krijgen van zo een kinderen?! Het ergste is nog dat het kindje 4 uur "overleefd" heeft. Dus met de nodige hulp zou het wel gelukt zijn. 't Is natuurlijk altijd gemakkelijker oordelen als je het zelf niet meemaakt, maar ik denk niet dat ik een kindje van mij zo maar zou kunnen laten sterven..
Ik vind ook wel dat men niet kost wat kost moet reanimeren en dat men geval per geval moet bekijken, maar dat kindje heeft wel 4 uren gevochten voor zijn leven en uiteindelijk was al die moeite voor niks..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Nicolle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mei 2004, 10:08
Locatie:Ardennen

Bericht door Nicolle » 21 feb 2005, 10:52

Inderdaad en alleen de gedacht al dat je kindje 4 uur heeft gevochten voor niets, als moeder zijnde.... dat kun je toch niet laten gebeuren?
Groetjes, Nicolle
mama van Sia, Jessie en Nils


Plaats reactie

Terug naar “Actualiteit”