powerpramming

Alles wat er buiten de zwangerschap en babytjes zoal nog gebeurd in het leven...
Sport, ontspanning, tv, nieuws, enz....
Hou het netjes....

Moderators:Welcome, mell, Moderators

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal
powerpramming

Bericht door Sigri » 29 mei 2006, 16:07

Londen heeft er een nieuwe rage bij: 'powerpramming', oftewel fitness voor jonge mama's die hun pasgeboren kroost als oefenmateriaal gebruiken. Hoe belachelijk het ook mag zijn om twintig vrouwen in het stadspark gekke dingen te zien doen met kinderkoetsen en baby's, de deelneemsters zelf willen van geen kritiek weten. Ze vinden het een ideale gelegenheid om sociale contacten met 'lotgenoten' op te doen en tegelijk is het voor hen een uitgelezen kans om hun conditie op punt te stellen. Wat kan er dus tegen zijn?

Fitnessexperte Liz Stuart ziet alvast geen morele bezwaren. Ze laat de moeders zwoegen door hen twintig keer diep door de knieën te laten zakken met hun baby in de nek. Ook wedstrijdjes kinderkoets-racen ontbreken natuurlijk niet op het lijstje. En waarom zou je nog gewichten nodig hebben om je armspieren te trainen als je je bloedeigen peuter bij hebt? "Let er op je bekken te ontspannen als je terug rechtkomt, daarvan wordt je achterste steviger. Gebruik je baby om weerstand uit te oefenen", klinkt het dwingend uit haar mond. Een verbaasde voorbijganger kijkt zijn ogen uit, de dames moeten er eens om lachen en doen vlijtig verder.

Het was Stuart zelf die na de geboorte van haar zoon met het idee op de proppen kwam. Ze wou zo snel mogelijk haar strakke lijntje van voor de bevalling terug en zocht een manier om met andere mama's die conditie te onderhouden. Powerpramming was geboren. "Ik nodigde enkele kersverse moeders uit om samen met mij te fitnessen. Ze hadden allemaal hun kinderkoets bij en ik vertelde hen wat ze moesten doen. Het werd een enorm succes, na een paar weken kwamen heel wat nieuwe mama's spontaan meedoen." Nu geeft ze er les in en hoopt ze dat haar concept de hele wereld zal veroveren.


dat las ik vadaag op internet in de krant ....
Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
beam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 apr 2006, 19:33
Locatie:Kuurne

Bericht door beam » 29 mei 2006, 22:16

Heb dat gezien in de krant met die foto :D , is plezant om zien en in feite moet je het aangename koppelen aan het nuttige dus waarom niet ? 'k Zal morgen ne keer beginnen met Stine twintig keer op en neer te gooien :mrgreen: , 'k zal wel een probleemke hebben, juffrouw zal er weer nie genoeg van krijgen... en ik zal binnen twee maand armen hebben van een bodybuilder.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 30 mei 2006, 09:02

Allé, waar spreken we af? :lol: Kan het wel gebruiken, maar ik vrees dat ik dan of een baby moet lenen of zelf voor eentje zorgen, want ik denk niet dat me dat nog lukt met onze superbeweeglijke Karsten! :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Kim.D.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 jan 2006, 15:04
Contacteer:

Bericht door Kim.D. » 30 mei 2006, 17:56

heb het gelezen in de krant, lijkt me wel leuk, zo in de zomer als het goed weer is.

Sofie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 15:28
Locatie:Hasselt

Bericht door Sofie » 31 mei 2006, 18:35

Lijkt me eigenlijk wel leuk :oops:. Het grote voordeel is ook dat je je babytje niet hoeft weg te brengen om wat aan je conditie te werken. Ik zou dat wel doen moest dat hier georganiseerd worden!

Trouwens; een vriendin van me deed postnatale kine in een geboortehuis en zij nam ook haar babytje mee. Eerst deden ze babymassage en daarna sliepen al die hummeltjes zodat de mama's aan hun vetrolletjes konden werken (zonder baby als atribuut weliswaar :)).
Afbeelding


Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 01 jun 2006, 15:12

En als je een tweeling hebt kan je onmiddelijk gewichtheffen ,voor de armpjes wat te trainen. :P :wink:


Plaats reactie

Terug naar “Actualiteit”