Keizersnede

Moderators:Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 11 mei 2006, 21:47

Marita schreef:soms kunnen ze beter iets te vroeg inleiden als het kindje er nog uit kan dan je overtijd laten gaan. Je kindje komt nu ongeveer 250g per week bij en zijn hoofdje wordt ook dikker. Hoe dikker hoe moeilijker de bevalling en hoe minder kans dat het hoofdje kan indalen.
Een inleiding duurt gewoonlijk wel langer dan een spontane bevalling.
kindje word geschat op 2.500 gr, en hoofdje 9 cm diameter
een kleintje dus
en is de laatste weken ieder keer maar een 100 gr bijgekomen
ik moest meer eten zei ze, dat de kleine zwaarder zou worden


Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 11 mei 2006, 21:50

Marita schreef:de eerste 2 dagen ben je wel 'wat gehandicapt'. Vraag je echtgenoot misschien om bij jou te blijven. Samen kunnen jullie heel veel en dan doe je het zoals je zelf wil. Met alles (pampers,...) op je nachtkastje kan je ook al heel wat meer.
Na 48h is het te doen om naar huis te gaan als je vroedvrouw dan komt. Je hebt wel hulp nodig voor je huishouden.
er was hulp met de vroedvrouw geregeld, om de dag erop al naar huis te gaan bij een gewone bevalling, en ze zei ook dat met een ks het na 2 kon, maar wou toch en zeker weten
bedankt voor de uitleg

ha, wist niet dat met epidurale, ze nog je bekken konden "manipuleren"
ale, laat ons hopen, als het een kleintje is, en met wat "manipuleren" dat het er wel door geraakt

Marita
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mar 2005, 18:06

Bericht door Marita » 11 mei 2006, 21:52

Misschien een geluk. 2500 is niet erg, die komt wel bij na de geboorte. Hij is al 39 weken, dus zal geen problemen stellen. Je moet je aan een hongerlijdertje verwachten die veel gaat willen eten en je borstvoeding goed gaat laten lukken.
Dankzij zijn kleiner hoofdje kan hij misschien dan toch gewoon geboren worden. Neem die kans zeker aan want als je volgende kindje dikker is lukt het misschien niet.

Marita
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mar 2005, 18:06

Bericht door Marita » 11 mei 2006, 21:56

Schorpioentje73 schreef:
ha, wist niet dat met epidurale, ze nog je bekken konden "manipuleren"
ale, laat ons hopen, als het een kleintje is, en met wat "manipuleren" dat het er wel door geraakt
zelfs al jij niet meer zou kunnen helpen kunnen wij je draaien. Je moet je dat niet erger voorstellen dan dat je op je zij ligt met je been hoog opgetrokken op een kussen of op je rug met je benen op een heel dik kussen,...

Marita
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mar 2005, 18:06

Bericht door Marita » 11 mei 2006, 22:02

Schorpioentje73 schreef: ze zei gewoon dat mijn bekken niet ideaal is, wat ovaal, maar dat het goed mogelijk was dat het wel lukte, maar hoe weet ze dat, aan de hand van dat echotoestel dan ?
met een vaginaal onderzoek kan ze daar al een idee van hebben. Op het einde van de zwangerschap is alles veel weker en kan ze dat beoordelen.


Erger dan niet geslaagd te zijn is niet geprobeerd te hebben.


Marita
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mar 2005, 18:06

Bericht door Marita » 11 mei 2006, 22:07

Schorpioentje73 schreef:
en die verhalen over spoed ks zijn stuk voor stuk niet al te leuk om lezen :oops:
ik heb ze niet gelezen, maar ik ken ze en dat is iets wat iedereen kan overkomen, ook zonder inleiding, zonder proefarbeid, ook bij een natuurlijke bevalling zonder epidurale. Maar dit gebeurd gelukkig niet zo veel.
Een KS na een hele dag proefarbeid is gewoon een rustige KS. Identiek hetzelfde als als het 's morgens zou gepland zijn, maar dan wel in de namiddag of avond en dan ken jij ondertussen iedereen al die er bij is.

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 11 mei 2006, 22:08

Marita schreef:
Schorpioentje73 schreef: ze zei gewoon dat mijn bekken niet ideaal is, wat ovaal, maar dat het goed mogelijk was dat het wel lukte, maar hoe weet ze dat, aan de hand van dat echotoestel dan ?
met een vaginaal onderzoek kan ze daar al een idee van hebben. Op het einde van de zwangerschap is alles veel weker en kan ze dat beoordelen.


Erger dan niet geslaagd te zijn is niet geprobeerd te hebben.
dat is het net, ze bleef vaag met haar uitleg
kleine zat laag zei ze, maar volgens vroedvrouw was het nog niet ingedaald
had amper 1 cm opening op dinsdag, nu misschien wat meer, vroedvrouw komt morgen langs, dan weet ik misschien meer
en ja, zou het zeker willen proberen, met een klein hoofdje en wat "hulp" lukt het misschien wel
mijn bekken is eerder ovaal zei ze, maar hoe groot, tja, daar heb ik het raden naar
misschien had ze beter een bekkenmeting gedaan, dan kon ze het beter inschatten
en ze wil me idd een proefarbeid laten doen

Marita
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mar 2005, 18:06

Bericht door Marita » 11 mei 2006, 22:16

Schorpioentje73 schreef:bedankt Marita

en ja, ik weet wel met epidurale dat je situatie comfortabeler is
maar ik wou thuis zoveel mogelijk de arbeid doen, en pas op laatste binnengaan, daarmee zie ik een inleiding niet zitten, dat duurt idd langer
en waarvoor ? gewoon omdat ik misschien paar dagen overtijd ga
zo lang er geen probs zijn, kan dat toch geen kwaad
zou liever , als alles goed blijft uiteraard, wachten tot het vanzelf op gang komt, is toch altijd beter he
dan hoeft het niet perse veel langer te duren he
je kan natuurlijk vragen om niet ingeleid te worden. Een week overtijd gaan op zich kan geen kwaad, allen wordt het hoofdje dan dikker en vermindert de kans op een natuurlijke bevalling (verhoogt de kans dat het hoofdje er niet door kan).
Wat je ook kan doen is zelf op een natuurlijkere manier proberen in te leiden. Zoek je zelf eens in mijn hoekje hoe je dat kan doen?
Met een kleiner bekken mag je je geen ideale vlotte bevalling meer voorstellen. Hoe kleiner het verschil tussen het hoofdje en het bekken he langer het duurt.
In een thuisbevalling kunnen ze geen problemen opvangen en leiden ze niet in of stimuleren ze niet. Meestal kan dat. Met een probleembekken zou dat echt heel lang kunnen duren.

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 11 mei 2006, 22:22

thx Marita, je bent een schat
ga het zeker opzoeken in je hoekje, ben nu al een paar topics aan het lezen die je doorgaf, heel interessant
en ja, idd , als het niet komt volgende week, dan misschien toch beter inleiden zodat het niet groter wordt en de kans dat het lukt niet verkleint
zal es zien hoe we het zelf kunnen bevorderen :wink:
prob is, is straks weekend, en dan is er wachtdienst , dus misschien ander gyn, dus beter na het weekend dan :P

Marita
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mar 2005, 18:06

Bericht door Marita » 11 mei 2006, 22:25

Schorpioentje73 schreef:
dat is het net, ze bleef vaag met haar uitleg
kleine zat laag zei ze, maar volgens vroedvrouw was het nog niet ingedaald
had amper 1 cm opening op dinsdag, nu misschien wat meer, vroedvrouw komt morgen langs, dan weet ik misschien meer
en ja, zou het zeker willen proberen, met een klein hoofdje en wat "hulp" lukt het misschien wel
mijn bekken is eerder ovaal zei ze, maar hoe groot, tja, daar heb ik het raden naar
misschien had ze beter een bekkenmeting gedaan, dan kon ze het beter inschatten
en ze wil me idd een proefarbeid laten doen
dat het hoofdje laag zit, ook al is het dan nog niet ingedaald is een goed teken. Als je AL (optimistisch blijven) 1 cm ontsluiting hebt bij een eerste kindje dan is je hals al volledig verstreken. Je hebt dus al een heel deel van het werk gedaan: de 3 cm lengte is al weg, nu nog alleen 9 cm ontsluiting en je bent er.
Met een radiopelvimetrie had ze cijfertjes gehad en dan had jij het ook met je eigen ogen kunnen zien. Het feit dat ze dat niet gedaan heeft bewijst dat ze ervaring heeft (ze heeft het in haar vingers), dat ze er niet echt heel erg aan twijfelt en dat ze in de natuur gelooft.
Geloof in haar en in jezelf. Ik geloof ook in haar.

Marita
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mar 2005, 18:06

Bericht door Marita » 11 mei 2006, 22:27

Schorpioentje73 schreef: prob is, is straks weekend, en dan is er wachtdienst , dus misschien ander gyn, dus beter na het weekend dan :P
of elke dag een klein beetje werken, dan is het na het weekend helemaal rijp.

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 11 mei 2006, 22:37

Marita schreef:
Schorpioentje73 schreef:
dat is het net, ze bleef vaag met haar uitleg
kleine zat laag zei ze, maar volgens vroedvrouw was het nog niet ingedaald
had amper 1 cm opening op dinsdag, nu misschien wat meer, vroedvrouw komt morgen langs, dan weet ik misschien meer
en ja, zou het zeker willen proberen, met een klein hoofdje en wat "hulp" lukt het misschien wel
mijn bekken is eerder ovaal zei ze, maar hoe groot, tja, daar heb ik het raden naar
misschien had ze beter een bekkenmeting gedaan, dan kon ze het beter inschatten
en ze wil me idd een proefarbeid laten doen
dat het hoofdje laag zit, ook al is het dan nog niet ingedaald is een goed teken. Als je AL (optimistisch blijven) 1 cm ontsluiting hebt bij een eerste kindje dan is je hals al volledig verstreken. Je hebt dus al een heel deel van het werk gedaan: de 3 cm lengte is al weg, nu nog alleen 9 cm ontsluiting en je bent er.
Met een radiopelvimetrie had ze cijfertjes gehad en dan had jij het ook met je eigen ogen kunnen zien. Het feit dat ze dat niet gedaan heeft bewijst dat ze ervaring heeft (ze heeft het in haar vingers), dat ze er niet echt heel erg aan twijfelt en dat ze in de natuur gelooft.
Geloof in haar en in jezelf. Ik geloof ook in haar.
hazo, vrijdag zei vroedvrouw dat er nog geen indaling was, enkel hoofdje vast in bekken, dat baarmoederhals nog volledig moest verstrijken,
en dinsdag bij gyn ongeveer 1 cm ontsluiting, dus dan is die verkorting van de baarmoederhals heel rap gegaan :lol: , laat ons hopen dan he
oke, ik wil er best in geloven, en wil in ieder geval proberen, duimen maar dat het lukt he :wink:
in elk geval, heel erg bedankt voor al de mooie interessante uitleg, ge hebt me toch wat gerustgesteld

Marita
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mar 2005, 18:06

Bericht door Marita » 11 mei 2006, 22:45

iets heb je verkeerd verstaan. Als het hoofdje vast zit in het bekken dan is het volledig ingedaald (2 keer hetzelfde gezegd met andere woorden)
helemaal geen indaling dan zit het hoofdje hoog.
Je vraagt het haar maar als je haar nog eens ziet.

Veel succes :D Denk er niet te veel aan. Je kindje zal zeker geboren worden. Hoe dat zie je zelf wel.

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 11 mei 2006, 22:51

Marita schreef:iets heb je verkeerd verstaan. Als het hoofdje vast zit in het bekken dan is het volledig ingedaald (2 keer hetzelfde gezegd met andere woorden)
helemaal geen indaling dan zit het hoofdje hoog.
Je vraagt het haar maar als je haar nog eens ziet.

Veel succes :D Denk er niet te veel aan. Je kindje zal zeker geboren worden. Hoe dat zie je zelf wel.
ha, oke, vroedvrouw zei dat het vast in bekken zat, maar dat het nog moest indalen, hm, ale ja
gyn zei dat het "laag" zat, dus zal al wel gezakt zijn dan he, en zal dat idd maar als een goed teken bekijken
ik probeer het iets positiever te bekijken nu, we proberen, en we zien wel he
nu ga ik slapen, ga morgen verder zoeken naar die manier en om natuurlijk in te leiden, vind het nu niet direct
welterusten en nogmaals hartelijk dank :wink:

Marita
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mar 2005, 18:06

Bericht door Marita » 11 mei 2006, 22:55

graag gedaan. Slaapwel. Ik zal nog eens zoeken.
ik vind het niet dadelijk. Hopelijk heb jij morgen meer tijd dan ik.
Vers uitgeperste appelsienen, sex, tepels stimuleren,...
hier ben ik nog iets anders tegen gekomen:
http://www.babyforum.be/phpforum_NL/viewtopic.php?t=834

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 12 mei 2006, 14:48

vroedvrouw is vandaag geweest
en de baby zit idd vast in het bekken, maar niet ingedaald
zou teken kunnen zijn van de natuur, maar evengoed wil het niks zeggen, want blijkbaar zijn er veel baby's die niet vooraf indalen
ze zegt ook als de gyn geen bekkenmeting deed, ze er blijkbaar een goed oog in heeft, zeker als ze het zo wil proberen, en dat ik het positief moet zien
laten inleiden vond ze ook niet direct een goed idee, gezien alles tot nu toe nog perfect verloopt

Gebruikersavatar
Dina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 nov 2005, 13:55
Locatie:Tienen
Contacteer:

Bericht door Dina » 12 mei 2006, 14:52

Das goed nieuws hé... Hihi der is dus niks om je zorgen over te maken, geniet er nog maar met volle teugen van!
Groetjes
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 12 mei 2006, 20:22

volgens mij voel jij je al heel wat zekerder nu! :wink:
geniet nog maar van je laatste dagen met je dik buikske! :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 13 mei 2006, 12:51

goortjes schreef:volgens mij voel jij je al heel wat zekerder nu! :wink:
geniet nog maar van je laatste dagen met je dik buikske! :lol:
hm heel wat zekerder is veel gezegd :?
ga er vanuit dat het wel ks wordt, dan kom ik niet bedrogen uit, kan dan maar beter uitdraaien he

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 13 mei 2006, 13:00

helaba positief blijven hé!! :wink:
hoe voel je je momenteel?
niet te moe, niet te veel last van harde buiken of het een of het ander kwaaltje?
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 13 mei 2006, 13:44

goortjes schreef:helaba positief blijven hé!! :wink:
hoe voel je je momenteel?
niet te moe, niet te veel last van harde buiken of het een of het ander kwaaltje?
goed moet ik zeggen, niet echt moe, harde buiken ook niet veel, en kwaaltjes heb ik haast niet gehad, gewoon wat gezwollen voeten, maar ja, is normaal he
verder voorlopig nergens last van

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 15 mei 2006, 14:53

ben daarstraks naar de gyn geweest, geen veranderen tgo vorige week
maar ze geeft me nog een weekje respijt, als het dan nog niks is, gaat ze inleiden
de reden dat ze niet ver overtijd wil gaan is omdat ik medicatie voor mijn bloeddruk neem (staat wel al ganse tijd goed), en ze zegt dat als je overtijd gaat, de baby op "reserve" leeft, en gezien het geen al te grote of zware is, het misschien niet zoveel reserve heeft, en ze wil geen risico nemen dat het kindje zou "achteruit" gaan of flauwer worden

wat die ks betreft, heb ik nog es goed doorgevraagd, en ook waarom geen bekkenmeting of zo, en ze vind dat onbetrouwbaar, dat zegt niet genoeg volgens haar
heb haar dan ook gevraagd op wat ze zich dan baseert, dat mijn bekken mogelijks te nauw is, maar ze baseert zich niet op iets dat ze zag, maar gewoon omdat ik klein en zwaarlijvig ben, dat je dan meer kans hebt dat je bekken iets platter is, waardoor het smaller is voor het kindje om te passeren
maar voor hetzelfde geld, is de diameter ook al is het misschien niet helemaal rond, toch even groot als van iemand anders van mijn grootte. Dus echt een maatstaf is er niet
Heb ook gevraag mij geen anderhalve dat te laten afzien, en ze zegt als het na een halve dag niet op gang komt, dat ze tijdens de arbeid wel zien hoe het evolueert, en dit een maatstaf is of het al of niet lukt, en dat ze dan eventueel ingrijpen, maar geen 15u gaan wachten om op de laatste moment ks te beslissen
dus ja, enerzijds ben ik iets meer gerustgesteld, de kans dat het lukt is toch goed mogelijk, en indien het niet lukt, gaat ze me geen ganse dag laten afzien, maar bij verloop van de arbeid zien en indien het niet lukt dan ks plannen, op het gemak
dus ja, zal dan maar proberen trapkes te lopen zeker, of es vrijen :oops: , wie weet dat het helpt he

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 15 mei 2006, 15:05

volgens mij heb je wel een goeie dokter hoor!
ze denkt aan je kindje en aan jou!
gewoon op haar vertrouwen hoor!

een stevige vrijpartij helpt, zegt men
maar ik had er toen geen zin in en ook ging het niet meer
ik was toen zo opgeblazen van het vocht dat alles pijn deed.
Maar als je kan.... waarom niet hé :wink:

succes!!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 15 mei 2006, 15:08

hoh zin is er bij mij ook niet meer, en mijn ventje is al effe braaf lol, vraagt er niet eens achter
normaal als je opening hebt mag je niet meer, omdat het niet te vroeg zou komen, en op het laatste zou je het moeten doen om het op gang te krijgen haha
mja, echt pijn en last heb ik niet, dus we kunnen maar proberen he :roll: :oops:

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 15 mei 2006, 15:51

veel plezier dan hé :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 15 mei 2006, 16:02

goortjes schreef:veel plezier dan hé :wink:
haha :oops: :wink:

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 15 mei 2006, 22:00

Hopelijk haalt het iets uit hé!!!

Heb ook gehoord dat veel trappen doen ook bevorderend werkt!

Laat zeker iets weten hé als 't zover is!!!
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 16 mei 2006, 12:56

de gyn zei dat je niet zoveel kan doen
maar we kunnen altijd proberen zei ze, dus ja :oops:

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 17 mei 2006, 21:51

Ik weet niet of er echt middeltjes bestaan. Je kan natuurlijk altijd proberen, hé?
Ik weet nog dat ik de badkamer van boven tot onder had gekuist toen ik zwanger was op het einde van Milan. Ik was toen er echt van overtuigd dat het in gang zou schieten, maar nee hoor. En als je zit wachten, dan duurt het zo lang. :?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De bevalling”