Bevallen in Zottegem deel II

Moderators:Welcome, Keppebolle, Moderators

Gast

Bericht door Gast » 20 jun 2005, 21:42

Marina,
Indien je de behoefte hebt om iets te vertellen doe maar, je valt er ons niet "mee lastig".


Niemand last van de warmte? 8)
Heb de kinderen voor de 2de keer in bad gestoken, straks zelf nog douche vooraleer te gaan slapen.

Hopelijk geen te plakkerige nacht! Slaapwel he


Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 20 jun 2005, 22:03

Ja Marina, je valt ons echt niet lastig hoor, wij zijn uw online psy :lol:
Nee serieus, vrouwen onder elkaar begrijpen elkaar al gemakkelijker.

Ben zelf ook zonet op een ander forum versleten voor slechte moeder :shock:
Je hebt toch zo van die idioten hé

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 21 jun 2005, 07:14

Ellentje...

Jij een slechte moeder??
Omdat jij durft praten over je problemen?
Er zijn veel mensen die laten uitschijnen dat , vooral vrouwen, ze zoooo perfekt zijn.
ja tot je ze bezig ziet met hun kids!
Er lopen hier nog een paar rond hoor...
Mij kritiek geven op mijne nest konijnen terwijl ze hun kind in ope
nbaar, ocharme, kindjes van nog geen twee, ferm slaan en roepen en dergelijke
zomaar op straat!!
Opvoeden noemn ze dat dan!!
Nu ik ken dat ander forum niet...
Maar het is niet omdat jij durft spreken, en durft zeggen wat er gaande is, dat je een slechte moeder bent!!

niks van aantrekken!!
Er is zo een gezegde...
een grootte lamp met een piepklein lampje...

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 21 jun 2005, 08:23

janeway, het is dan nog niet eens zo erg als je denkt, 't was gewoon iets dat ik gezegd had, niet eens over problemen of zo.
Ik had gezegd dat ik een mobiel had en dat Eva daar gewoon gek op is, dat ze brabbelt en lacht telkens er een beertje passeert. En dat ze bijna de hele dag met die mobiel kan spelen, zo dol is ze er op.
Dus zei ik dat ik nu een mobiel heb die constant draait, onze eerste mobiel die speelde maar 15minuten.

Jawadde, zo'n reacties zeg, en meer dan één hoor, welke moeder nu zijn kind 15min alleen laat, of dat nu echt zoveel gevraagd is om na een kwartier terug bij uw kind te gaan, 't was niet te doen zo'n vuurpeleton.
En dan zo "ocharme dat kind" :shock: :shock:

Heb het tegen mijn man verteld zo van "moet ge nu eens iets weten", en we hebben er eens goed om gelachen.
Der zijn andere gevallen zenne. Hoe zouden ze dan daarop reageren?
Ons Eva lag al van week 2 in haar park onder de mobiel, dat is pas stimulatie van de zintuigen en getuigenis van goed moederschap.
En het feit dat ze zo gelukkig is in haar park zegt toch alles? Ik kan haar geen groter plezier doen.
Waarschijnlijk zitten zij de hele dag met baby op schoot of zo ik weet niet, maar wat doet een baby nu anders dan slapen eten en gepakt worden? In haar relax zit ze niet graag, hooguit een kwartier, en weg gaan we niet zoveel.

En het is niet dat ik haar alleen laat, maar als ik boven ben dan vond ik het wel ambetant om elke 15min weer naar beneden te gaan om de mobiel op te leggen. Want telkens als die stopte begon ze te kneuten.
Denk dat ze daar dachten dat ik dat kind drop onder haar mobiel en ga shoppen :lol:

Bij deze nu een vraag naar alle moedertjes, hoe vullen jullie je baby's dag?

Gebruikersavatar
Marina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 mar 2005, 11:31
Locatie:Zottegem

Bericht door Marina » 21 jun 2005, 09:45

Ellentje;

Laat ze maar zeggen, je doet het prima.
Onze Rune heeft een speeltje van pooh en dat schiet aan telkens je lawaai maakt of er langs beweegt. Hij weet dat al zo goed dat als het stil valt hij een weentje geeft en hij stopt als het aanschiet. Soms als ik het uitzet dan kan hij nogal liggen bewegen zenne. tof om zien .

Robbe heeft ook terug zijn kuur wou niet naar school maar ga vragen aan mijn zus om hem nog te brengen . Hij wil toch niet luisteren.


Ga wat werken kan het niet meer zien hier.


Trui
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 feb 2005, 15:33
Locatie:Velzeke

Bericht door Trui » 21 jun 2005, 09:55

Ik kan weer niet meer volgen...
Ik ga eerst vat schrijven en dan wat bijlezen... :)
Ik was gisterenmorgend enorm kwaad :evil: Ik moest normaal gezien op controle gaan voor mijn werk in Halle om mijn bv-verlof te krijgen maar omdat het zo verschrikkelijk warm was (ik moest er om 14u zijn, het warmste van de dag) had ik gebeld om te vragen om het uit te stellen omdat ik het onverantwoord vond om met een baby van 2 maand in een stikhete auto te zitten :? Maar ze hebben me min of meer verplicht om te gaan, ze zeiden ofwel kom je vandaag ofwel heb je geen bv-verlof :shock: :shock: Dus wat kon ik doen?? Ja, onze Seppe was helemaal versuft als we daar toekwamen... En wat heb ik moeten doen?? Een gewoon medisch onderzoekske, in potteke plassen, ogen nakijken, rug nakijken, hartje luisteren...ge kent da wel die zever :? Ik dacht echt van moest ik hiervoor naar Halle riijden en zo in de warmte zitten met Seppe?? Ik was echt boos :evil: :twisted: :!: :!: Maar ja, we zijn er vanaf en dat is het belangrijkste he?! En ik heb mijn 14 dagen bv verlof gekregen :D
Seppe heeft deze nacht ook niet zo goed geslapen :( :? Moe, dat ben ik....maar hij is precies vrij content!! Da's het belangrijkste he?!
Alle, ik ga eerst een beetje lezen...tot later
Afbeelding

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 21 jun 2005, 10:00

waarschijnlijk weten jullie wel over welk forum ik het heb, denk dat daar alle onbeschofte trienen op een hoop bijeen zitten.
Ze zijn toch allemaal "zo slim" en stoeffen dat die daar doen over hun inkomsten :shock:

En dat het "dumpen van een baby in een park onverantwoord is".
Wat onverantwoord is, is dat ze zo'n onbeleefde en kwetsende mening durven uiten over een totaal wildvreemde wiens omgeving, leefwereld en persoon ze in het geheel niet kennen.
Maar daarmee laten ze zich alleen maar kennen langs hun slechtste kant, als ze niet slimmer zijn dan dat...

Ze zouden eens een vlieg moeten zijn, ze zouden nogal hun ogen opentrekken, zo'n intelligent en zelfstandig kind!

mei mama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 mar 2005, 15:52
Locatie:Zottegem

Bericht door mei mama » 21 jun 2005, 10:39

Amai zeg, jullie zagen dat precies goed zitten hier. Heb nogal moeten lezen.
Zondag is dus een ramp geweest. na een slapeloze zaterdag kwam dus ook een slapeloze zondag. Zondag heeft ze geslapen van 10 tot 12 uur en dan is ze wakker (en lastig) geweest tot 23.30 uur. :cry: heb zitten wenen van miserie. Dat kind had zo een warm, ocharme. Waarschijnlijk door de vermoeidheid en omdat we op stap waren heeft ze gisteren de hele dag geslapen. enkel haar huiluurtje 's avonds. Nu slaapt ze ook maar in de voormiddag slaapt ze eigenlijk altijd.
Ik ga proberen overal wat op te antwoorden maar weet niet of het zal lukken want het is wat veel hé.

Over het drinken. ik geef dus ook venkelthee. De instant van Milupa zonder suiker. Amy drinkt dat wel graag. Met die vruchtendrank en die liga c en zo wil ik eigenlijk zo laat mogelijk beginnen want dat is allemaal wel zoet hoor. Die venkelthee is zonder suiker en smaakt absoluut niet zoet. Ik wil haar niet te vlug laten gewoon worden aan zoetigheid. Zou niet willen dat ze problemen met haar gewicht krijgt zoals haar mama :(
Trui, ik geef haar drinken uit zo een klein sapflesje, niet uit de aventflessen.

Hé Ellentje, hoe is het met de gezondheid? Ben je al bij de huisarts geweest?

Ja ik heb geluk, die controle van de ziekenkas en geloop van papieren moet ik allemaal niet doen. ik ben sinds februari in mijn stage voor vastbenoemd te worden en dan word je gewoon doorbetaald.Het enige wat ik nog moet regelen is mijn ouderschapsverlof.

Trui, bij mij heeft waterschoot niets gezegd dat ik mijn buikje minder rap zou kwijtgeraken; Misschien had ze wel schrik om mij te affronteren of zo. Ja, ik had vroeger ook wel een dikke buik, maar toen was het tenminste geen blubberbuik :( Ik kan in sommige broeken maar niet n allemaal. Ga dan ook eens bellen om te beginnen met mijn kiné.

We zijn gisteren naar Kortrijk geweest en ik heb alweer kleertjes gekocht voor Amy, ik kan het echt niet laten, ben er gewoon verslaafd aan. :oops: ik heb een schattig wit kleedje met wit broekje onder (van dat merk waar ik dat broekje van jou heb Ellentje) en dan voor de hitte zo een pakje alles aaneen maar zonder mouwen en met korte pijpen.
Ah ja, en een parasolleke voor de wandelwagen.

Amy drinkt nog altijd 6 flessen. Wel nu al een paar dagen zonder vlokken (en het lukt ze heeft er genoeg aan) en ze kan nu toch terug 1 keer per dag kaka doen.

Ellentje, goed dat uwe mobiel nog werkt. Amy is dat allemaal rap beu. Twee keer de mobiel opwinden en dan begint ze alweer te wenen van verveling. Het zal er eentje zijn die om de 5 minuten aan mij komt hangen: "mama ik verveeeeeeeeeeel mij" :wink:

Allé ik ga posten want straks ben ik weer alles kwijt.

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 21 jun 2005, 11:15

en ik denk dat eva zo eentje gaat zijn dat verlegen achter de benen van mama kruipt als ze iemand ziet :lol:

Als ze nu lacht dan draait ze haar kopke zo verlegen weg zoooooooooooo schattig, niet te doen!!

Ik ben enig kind maar ik heb altijd horen zeggen dat ze mij vroeger moesten komen zoeken, zo stil dat ik altijd was en ik kon mij altijd bezighouden.
Dat zal ze ook van mij hebben denk ik, al zal zij waarschijnlijk geen enig kind zijn/blijven
En mijn man was als kind ook een heel beschaamde. Hij is ook zeer rustig van persoon, en slaapt ook altijd heel goed. Zij dus ook. Met de werken hier voor de deur krijgen we veel compassie van de buren "ochotte met zo een klein kindje die moet nogal lastig zijn zeker, weent ze niet teveel van het lawaai?" En als we dan zeggen dat ze er niet op reageert verschieten ze nogal.

mei mama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 mar 2005, 15:52
Locatie:Zottegem

Bericht door mei mama » 21 jun 2005, 11:55

Oesje, nu was ik daarjuist nog een bladje vergeten lezen ook seg.
ja bij ons is het ook lawaai, de gebuur is gevelwerken aan het doen en het is voor de rest van de week. Rustig buitenzitten is er niet bij ze, zo een lawaai. Maar Amy slaapt ook al de hele voormiddag dus ze heeft er geen last van.

Heeft er al iemand het boek "oei, ik groei" gelezen? het is echt heel interessant. Het gaat over de ontwikkeling van de baby en dat die verloopt in sprongen. Tijdens elke sprong zijn ze een tijd lastig en hangerig. En na de sprong kunnen ze plots een hele hoop nieuwe dingen. Dan staat er bij wat ze bij die sprong allemaal meer kunnen en welke spelletje je met je baby kan doen om die vaardigheden te stimuleren en welk speelgoed ze op die leeftijd leuk vinden.

Pfffff, ik heb veel kuiswerk, er is veel bezoek geweest dit weekend en het ligt hier echt wel vuil. Maar ik heb niet veel zin. Maar ja, ik zal wel moeten hé.

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 21 jun 2005, 12:13

Ellentje schreef:janeway, het is dan nog niet eens zo erg als je denkt, 't was gewoon iets dat ik gezegd had, niet eens over problemen of zo.
Ik had gezegd dat ik een mobiel had en dat Eva daar gewoon gek op is, dat ze brabbelt en lacht telkens er een beertje passeert. En dat ze bijna de hele dag met die mobiel kan spelen, zo dol is ze er op.
Dus zei ik dat ik nu een mobiel heb die constant draait, onze eerste mobiel die speelde maar 15minuten.

Jawadde, zo'n reacties zeg, en meer dan één hoor, welke moeder nu zijn kind 15min alleen laat, of dat nu echt zoveel gevraagd is om na een kwartier terug bij uw kind te gaan, 't was niet te doen zo'n vuurpeleton.
En dan zo "ocharme dat kind" :shock: :shock:

Heb het tegen mijn man verteld zo van "moet ge nu eens iets weten", en we hebben er eens goed om gelachen.
Der zijn andere gevallen zenne. Hoe zouden ze dan daarop reageren?
Ons Eva lag al van week 2 in haar park onder de mobiel, dat is pas stimulatie van de zintuigen en getuigenis van goed moederschap.
En het feit dat ze zo gelukkig is in haar park zegt toch alles? Ik kan haar geen groter plezier doen.
Waarschijnlijk zitten zij de hele dag met baby op schoot of zo ik weet niet, maar wat doet een baby nu anders dan slapen eten en gepakt worden? In haar relax zit ze niet graag, hooguit een kwartier, en weg gaan we niet zoveel.

En het is niet dat ik haar alleen laat, maar als ik boven ben dan vond ik het wel ambetant om elke 15min weer naar beneden te gaan om de mobiel op te leggen. Want telkens als die stopte begon ze te kneuten.
Denk dat ze daar dachten dat ik dat kind drop onder haar mobiel en ga shoppen :lol:

Bij deze nu een vraag naar alle moedertjes, hoe vullen jullie je baby's dag?

Dus als je kindje op zijn eigen goed kan amuseren, en het zich daarbij nog keigoed ontwikkelt, dan ben je een mindere goede moeder???

hahahaaa.....
dat komt zeker van een "zeer goede moeder"!!!!!
Niks van aantrekken Ellentje!!
Ik vind dat zoalang je kindje alle aandacht liefde en zorgen krijgt die het nodig heeft, ewel, wat kan je nog beter doen!

Per info, ik bewonder meer mama's die hin kindjes in een park kunnen houden.
heb vijf kids gehad die eens ze maar het park in moesten de hele buurt bij elkaar brulden!!
Echt nie te doen!!
Soms wel ferm lastig zulle, zeker als je moet poetsen!!

niks van aantrekken!
je weet wel beter dan dat!! :D

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 21 jun 2005, 22:43

mei mama, waar heb je dat boek gekocht? Zou dringend eens een goed boek willen, want ik weet eigenlijk niet zo goed wat ze wanneer al kunnen en zo.

mei mama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 mar 2005, 15:52
Locatie:Zottegem

Bericht door mei mama » 22 jun 2005, 10:33

Het is uit de bibliotheek. maar het schijnt wel nogal een bekend boek te zijn ,dus ik denk wel dat je het overal kan kopen. Ik zal het mij waarschijnlijk ook wel kopen.

Gast

Bericht door Gast » 22 jun 2005, 10:40

He, ik heb nog zo'n boek liggen ... denk dubbel! Is idd een leuk boek alleen heb ik van vele mama's gehoord dat het soms frustrerend is omdat baby's er redelijk vroeg vanalles kunnen terwijl hun kindjes dat nog niet deden.
Bij ons was dat niet het geval, Noa was in alles een rappe :roll: , ze liep op 5 maanden al aan handjes :? dus janeway in dat park kon ik dat kind ook niet houden ... al zou ik dat zo graag gedaan hebben want kuisen, eten maken enz ... is toch handiger wanneer ze rsutig in hun park kunnen bezig zijn.

Baby's zijn idd soms "lastig", zoals Mei mama schrijft zijn dat sprongetjes, na zo'n sprongetje zijn ze dan weer rustig en merk je dat ze iets hebben "bijgeleerd".

Allé, er weent er weer eentje en de ander hou ik even rustig met haar "de afwas te laten doen"". Staat dan op een stoel met wat water in de wasbak, borstelke. Moet eens gaan kijken.

Tot straks,
Daaag

mei mama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 mar 2005, 15:52
Locatie:Zottegem

Bericht door mei mama » 22 jun 2005, 11:06

Ja ik denk dat Amy in een sprongetje aan het maken is. Pfffff, mamas geduld wordt op de proef gesteld ze. En dan komt de papa thuis en die houdt er hem 10 minuten mee bezig en ze slaapt. :? En volgens het boek is er een rond de acht weken dus dat kan klopen. Het boek zegt wel dat je bij prematuren het aantal weken er moet aftrekken maar dat klopt bij Amy niet ze. De sprong van 5 weken heeft ze al lang gemaakt en moest ik de weken eraf trekken dan zou ze nu nog maar aan 3 weken zitten en zou ze nog geen enkele sprong gemaakt hebben.

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 22 jun 2005, 11:19

vanmorgen om 7u40 werd er gebeld, het waren de mannen vd werken, om te vragen of we nog water hadden want ze hadden een waterleiding afgetrokken met hun buldozer. Gelukkig hadden we nog water! Maar we hebben ons dan maar snel gedouchet voor het geval ze de rest ook zouden afsluiten. Dus op didier zijn vrije dag waren we weer vroeg op.
Ik in mijn slaapkleed naar de deur :roll:
Ze zullen ook wel verbaasd zijn dat wij nog sliepen, zo met 2 buldozers en enkele camions voor de deur :lol:
Maar ja, we zijn zo moe dat we zelfs daar door slapen!

Maar eigenlijk was het nog niet zo slecht, we hebben al veel gedaan. Zijn naar zottegem geweest want moest nog vanalles regelen in de apotheek.
Ik moest het geboorteattest binnengeven en de kopie van mijn factuur voor de ligdagen. Had zo'n 30euro korting daarmee, dus is toch al de moeite waard. Dan heb ik ook 3 dozen NAN gekocht want ze gaan daar volgende week in verlof, dus moet mijn voorraad hebben. En dan ook de prevenar, op 06/07 krijgt ze dat vaccin.

Ik heb dat boek gekocht, in de standaard. En ik het een handtas gekocht voor 10euro in de hoogstraat op de hoek, het is daar uitverkoop.
Nadien zijn we naar ninove geweest naar Heytens eens gaan zien voor draperies. Moet er eens over nadenken en zaterdag gaan we dan bestellen. Nu heb ik gewone goedkope uit de ikea maar nu ga ik er laten maken met een zonnewerende voering.

En dan de tip van de dag: stuur een geboortekaartje naar Q Music en dan krijg je een slabbetje en een bon voor een petit filou knuffel!

mei mama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 mar 2005, 15:52
Locatie:Zottegem

Bericht door mei mama » 22 jun 2005, 11:51

Ja Ellentje ik heb mijn kaartje gisteren opgestuurd. Nu mar wachten hé.
Ons mieke heeft weer de hele dag nog niet geslapen en ze wil niet spelen ook, alleen gepakt worden. Dan valt ze in slaap op de schoot en als je ze neerlegt is ze weer wakker. We hebben nu wel al een paar keer haar in het borstvoedingskussen gelegd en dat helpt ook soms eens.
Gisteren heb ik haar bij mij in bad genomen maar ze vond het niet leuk, heeft liever haar tummy tub

Gast

Bericht door Gast » 22 jun 2005, 12:32

Ellentje,
Dan was je vlakbij ons! Volgende keer even binnen wippen he :D dan zie ik Eva ne keer life en kan je wat drinken met zo'n warmte

mei mama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 mar 2005, 15:52
Locatie:Zottegem

Bericht door mei mama » 22 jun 2005, 13:53

pffffff ik zit hier dus nog hé. Ik heb haar een fles gegeven maar ze blijft wenen. ik heb nog niet kunnen eten want als ik haar neerleg begint ze te krijsen en zo kan ik niet eten ze. Ik durf wedden als mijn man thuis is dat ze stopt en dat hij dan zegt: "heb je weer niets gedaan vandaag" :evil: Ik hoop dat ze zo niet blijft ze of ik wordt hier nog onnozel.
Zou ze nu echt niets mankeren? Ik denk moest er iets zijn dan zou ze 's nachts ook wel niet slapen zeker, en op de schoot ook niet.
Ahhhhhhh, waar is mijn rustige dochter van in het begin?

Gast

Bericht door Gast » 22 jun 2005, 14:01

Mei mama,
Ik ken dat gevoel ... maar echt het gaat wel over. Er zijn dagen dat ik ook NIKS kan doen :o
Beeld je daarbij nog eens een peuter van 2 in die rond je hangt , net aandacht wil wanneer de andere aandacht krijgt (dringend pipi moet doen, uit bad wil, altijd wel iets ...) :P
't is weer zo, ga de relax mee naar beneden nemen en proberen te kuisen.
Amy al eens voor de wasmachine gezet die draait? Helpt soms. :D

En doe je nikske, geen probleem, geniet van je dochtertje, dat gaat allemaal wel over, maar soms lijkt het of je idd onozel wordt en radeloos bent he.

Trui
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 feb 2005, 15:33
Locatie:Velzeke

Bericht door Trui » 23 jun 2005, 08:55

Hey meiden,

ik ben hier nog eens geraakt....Dat is van tegenwoordig niet zo simpel!! Seppe heeft nogal last van de warmte en vraagt dus veel tijd en aandacht die ik hem dan natuurlijk met veel plezier geef (het is soms wel lastig en vermoeiend, maar ja jullie kennen da wel zeker??). Hij vraagt bijna elk uur om te drinken, drinkt niet door, is moe en kan niet slapen, hangerig...bekend??
Straks komt mijn zus en schoonbroer me helpen om mijn bloembollen (die er al laaaaang moesten inzitten) planten. Het zal zweten worden....
Gisteren ben ik naar mijn thuis gevlucht, het was hier 28° binnen en in mijn thuis was het binnen toch ietsje frisser!!
Ik vrees dat ik niet zo veel zal kunnen schrijven want mijn vriendeke is aan het wakkerworden. Hij begint zo soms te wenen in zijn slaap en slaapt dan gewoon verder...?? Zouden dit dan krampjes zijn??
Hij heeft het enorm lastig om kaka te doen ook :( En hij laat de hele dag door stinkscheten :shock: amai, ik verschiet soms...komt da uit da klein poepeke?? :)
Water of venkelthee wil hij bijna niet drinken, max 10 cl en heeeeel soms 20cl, maar da is niets he??
Mei mama, waar haal je zo een sapflesje?? Zou het aan de speen liggen dat hij niet wil drinken?? Naar het schijnt moeten ze aan avent spenen wel hard zuigen, maar aan de borst toch ook?? S'avonds kan hij wel de hele avond doordrinken :? Vermoeiend!! Ik weet niet of ik dit wel lang volhou :( En moest hij dan nog goed slapen, maar nee hoor... Gistern zijn we rond 23u30 naar boven gegaan en om 1u30 was hij er al terug :? Niet veel geslapen dus, en daarna was hij er rond 5u en dan 7u en dan zijn we opgestaan...
Mei mama, toen jij schreef over het boek 'oei ik groei' dacht ik, 'dat haal ik eens in de bib', maar toen ik verderlas had ik al snel door dat ik het daar niet zou vinden...ik zal eens kijken in de boekhandel als het zo een goed boek is koop ik het mij dan wel eens...
Ellentje, als ik ergens ben waar er kleertjes te vinden zijn voor Seppe kan ik mij ook niet houden. Ik ga regelmatig eens naar die nieuwe (alle verhuisde) winkel op de Buke... Je hebt daar zeer goedkope en toch mooie kleren. Wel spijtig dat het meest maar begint van maatje 68. Ah, heb je het adres van Q-music??
Ik wou dat onze Seppe eens wat beter sliep... Soms vraag ik me af of we iets verkeerd doen in zijn 'avondritueel', maar het zal gewoon geen slapertje zijn vrees ik... :? En zeggen dat ik vroeger acht uur :!: :!: slaap nodig had om me goed te voelen. En ik vind van mezelf dat ik er nu toch niet zo slecht uitzie... Ja, hopelijk doet hij mijn jongste zusje niet na en duurt het twee jaar eer hij een nachtje doorslaapt... K'ben aan het zagen he? Ik weet het!! Maar af en toe is dat wel lastig hoor!!
En mijn huis is momenteel een ramp!! Ik heb gewoon de tijd niet om op te kuisen!! En vanavond hebben we bezoek!! Weeral!! Dat begint ook tegen te steken!! Ja, die mensen doen ook maar voor goed te doen en ze willen hem ook eens zien, maar ik wil RUST!!!
Ik heb nog een vraagske aan de bv-mama's (en de andere ook als ze het weten natuurlijk...) : hoe lang hebben baby's slappe lopende kaka als je bv geeft?? Of hebben kindjes met flesvoeding ook nog steeds van die slappe kaka?? Rare vraag misschien, maar ja wij hebben zo van die rare vragen en we zijn maar voor de eerste keer mama en weten dus nog niet alles he?!
Marina, hoe gaat het met jou?? Als we je kunnen helpen of steunen roep maar eens hij?! Wij zijn er voor jou!!!
Seppe krijgt op 29/6 zijn spuitjes. Hij krijgt er twee :? De gewone polio en prevenar :( Ik zie er enorm tegenop, da dutske... :( Ik denk dat ik het erger vind dan hij (hij beseft dat natuurlijk nog niet wat hem te wachten staat :? ) Ja, wat een mama hart kan afzien...!! Nooit gedacht dat die gevoelens voor iemand zo intens konden zijn, dit is echt onvoorwaardelijke liefde!!!! Ja, zo voel ik het. Alle, jullie verstaan wel wat ik bedoel zeker?? Of druk ik me verkeerd uit??
Oeps, er is er eentje wakker, tot later!!
Dikke knuffel!!
Afbeelding

mei mama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 mar 2005, 15:52
Locatie:Zottegem

Bericht door mei mama » 23 jun 2005, 09:56

Ik zal straks eens moeten weerkeren om te schrijven. Want hier is het het vervolg van gisteren. Wenen en krijsen part II

Gebruikersavatar
Marina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 mar 2005, 11:31
Locatie:Zottegem

Bericht door Marina » 23 jun 2005, 10:36

Hallo;
IK heb mijn Q- bavetje al het is een mooike ze; maar bij ons zat er geen bon voor een knuffel bij, ik had het opgestuurd met de rest van de geboortekaartjes,mischien is die bon nieuw.
Kijk eens voor het adres op de Qsite, daar is het wel te vinden.

Mei mama; heb je al geprobeerd om de radio op te zetten voor Amy, bij onze Rune moet de radio steeds aanstaan en zet ik hem af moet ik de tv aanzetten anders is hij precies niet gelukkig. Of probeer eens met muziek die je veel draaide tijdens je zwangerschap.

Met het warme weer hebben ze het nog moeilijker onze kleintjes.

Anders was vandaag mijn eerste werkdag maar mijn man is gaan zeggen in de frituur dat ik er niet terug mag beginnen van hem ; ze waren er niet blij mee, hij wil dat ik volledig hersteld ben voor ik terug ga werken. Ik wou er wel nog terug gaan maar hij ziet de avond's niet zitten met nog een kleintje bij.

Ga wat proberen te werken , badkamer is een stort.
Straks komt Betty van k&g.

Fanny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 mar 2005, 11:28
Locatie:Gent
Contacteer:

Bericht door Fanny » 23 jun 2005, 10:45

Blijkbaar hebben jullie baby's het ook warm he. Ik moet zeggen dat sacha het nogal goed trekt met die warmte, ik houd enkel zijn body aan zodat hij toch wat fris heeft (alhoewel het binnen toch alweer 26 graden is pfff. Sacha slaapt veel 's morgens wat wel leuk is want met die warmte kan ik dan 's morgens even snel mijn huishouden doen))) Dorothée is vandaag ook thuis want gisterenmiddag kwam ze thuis en gaf ze over. Denk dat ze een zonneslag had , twas enkel water (en ze had geen water gedronken) en heeft in de namiddag maar liefst een 2tal uur geslapen . daarna maakte ze koorts en heeft ze dan alweer gebraakt maar nu het eten van de middag pofff. Kheb ze nu thuisgehouden om haar in het oog te houden, normaal heeft ze een hoedje op in de zomer maar ze was hem vergeten en ze spelen in de speeltijd buiten maar der is geen schaduw dus denk dat het daardoor komt((( Maar ze is er al goed door dus morgen zal ze terug naar school keren. Geneviève zal het vandaag dus rustig hebben op school haha.
Sacha drinkt nu FV nutrilon HA en dat nu 150 plus de schepjes, hij drinkt het niet steeds allemaal op maar hij is zooooooo traag in drinken pfffff. Meneer heeft zijn fles graag warm en als die koud wordt door het traag drinken weigert hij ze resoluut pfff. Maar hij is rustig))) Hij slaapt al sinds een week een nachtje door))) wat heel leuk is natuurlijk. Ik geef hem nog tussen 20-21u zijn laatste fles en tegen 6u komt hij langs)))) Dus slapen gaat ook al veel beter. Soms durft hij tegen 4u al eens wakkerworden maar eerst tuut als troost en daarna zien, is hij nog steeds niet tevreden dan weten we maar al te goed dat hij honger heeft))) en...hij lacht sinds vorige week mmmmmmm dat vind ik zooo leuk dat de tranen nog steeds ind e ogen durven te staan wanneer hij het doet)))) en kheb al 2 meisjes op de wereld én toch blijft dat zoooo uniek he ))))

Allee kga meneer zijn fles geven en dan proberen om nog een uurke te strijken want met 5nu heb ik al elke dag een was te doen amaaj zeg das natuurlijk wel minder haha maar allee we hebben ervoor gekozen he ))))

Groetjes en succes
Fanny

Ps. Voor de mama's met "lastige" kindjes misschien wel eens zien om hem op u te dragen (sleng of een buidelzak) is wel warm nu maar misschien is hij/zij dan rustiger en kan je wat verder doen, tis een tip he )))
Mama van Geneviève (5/8/98 ),Dorothée (18/9/2000)Sacha (2/5/05 )
Geneviève 1998
Afbeelding
Dorothée 2000
Afbeelding
Sacha 2005
Afbeelding

mei mama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 mar 2005, 15:52
Locatie:Zottegem

Bericht door mei mama » 23 jun 2005, 12:02

Hallokes, en dan was er stilte :) Ze slaapt nu toch al ongeveer een uur dus ik denk dat ze het zal trekken tot haar fles rond 13.00 uur. Ondertussen heb ik onze zetels in de garage gesleurd want vanavond komen ze met onze salon. :D Straks als ze wakker is kan ik stofzuigen. Daar valt ze raar genoeg soms wel van in slaap maar als ik stop is ze weer wakker.
Gisteren heeft ze dus uiteindelijk 2 uurtjes geslapen in de namiddag om dan uiteindelijk in haar bed in slaap te vallen rond 23.30uur. Maar wel een pluspunt, ze heeft de laatste fles gehad rond 21.30 en is pas terug wakker geworden om te drinken om 4.45. Dat is meer dan zeven uur!!!! Dus ofwel was het van vermoeidheid, ofwel doet ze een eerste poging om door te slapen. Nog een uurtje bijdoen nu en dan nog zien dat ze ook nog direct slaapt na haar laatste fles. Maar ja, ik heb toch vanacht kunnen 5 uurtjes na elkaar slapen, dat had ik wel nodig na die slopende dag van gisteren.

Het adres voor de Q-bavet: D&O slabbetje - 1818 Vilvoorde

Ja die buidelzak, dat heb ik al geprobeerd, maar het is toch echt niet te doen ze. We plakken aan elkaar van de warmte.
Dat mooie weer is wel goed voor de was, hier worden alleen bodys gedragen. Alleen als we buiten gaan doe ik haar iets van kleertjes aan. Nu heeft ze ook een pakje aan. zo iets luchtig met korte pijpjes en zonder mouwen. Want vanmorgen was het beneden bij ons toch afgekoeld tot 21°. Maar als ze straks wakker is dan doe ik dat weer uit ze.

Fanny, wanneer is Sacha geboren? Amy de 28 ste april, dus das ook ongeveer een maand en 3 weken. Ze lacht ook sinds vorige week. Alhoewel de laatste dagen heb ik nog niet veel lachjes gezien. Ocharme mijn dutske, ze heeft het echt lastig ze.

Trui, zo een sapflesje heb ik gehaald uit de winkel achter het station. Dat is een gewoon splatic flesje van 125 cc met een gewoon zacht silicone tutje. Ze hebben het met allerlei motiefjes, het mijne is van pericles.

Trui, je moet niet denken dat je zaagt hoor. Het kan heel lastig zijn hé als je ze niet kan troosten. En ik vind dat ook moeilijk om dat tegen iemand te zeggen dat ik dat lastig vind want dan zeggen ze toch maar: ja babys huilen nu eenmaal hé. :(
Amy krijgt haar spuitjes de 17 de juli. Het is bij haar wat later omdat ze er de weken dat ze vroeger was bijtellen. Maar wij hebben eerst de wiegedoodtest nog voor de boeg. Mijn arme pruts aan al die draadjes gaan hangen. Maar nu laat ik ze daar niet meer achter hoor in het ziekenhuis, ik blijf bij haar slapen hoor.

Allé, ga nog wat gaan werken. Hoewl ik niet echt veel kan doen zonder lawaai te maken.

Gast

Bericht door Gast » 23 jun 2005, 12:04

Maar eventjes, Ugo slaapt en wil wat werken, terwijl mijn moedre hier is :lol:

Trui, al geprobeerd om Seppe 's avonds laat een badje te geven? Hem even goed honger laten hebben en dan nog een voeding na dat badje. Ik heb zoiets met Kamille & ? om in 't bad te doen (rustgevend) en ik denk dat dat toch helpt.

Tot later
Daag

K&G zojuist gekomen. weegt 4 kg 450 en wordt pas 5 weken zondag .... draagt bodiekes van 3 maand want 1 maand spant teveel.
Uitleg spuitjes maar ze weet intussen dat ik niet bij K&G op consult ga (precies babykeuring + nummerke + veel te lang wachten) en de spuitjes niet allemaal laat geven + later.

mei mama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 mar 2005, 15:52
Locatie:Zottegem

Bericht door mei mama » 23 jun 2005, 12:04

Ah ja, ik had een mail gestuurd naar Nutricia en naar Mulipa voor staaltjes en ze hadden geantwoord dat dat niet gaar voor de wet op bescherming van borstvoeding. maar ik heb wel van Nutricia een infopakket met allemaal boekjes over de voeding per leeftijd en met een bon voor een gratis brikje bebelac. En van Milupa heb ik een staaltje borstcompressen en 2 staaltjes vruchtendrank en 1 staaltje camilledrank.

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 23 jun 2005, 12:23

amai, moest weer veel bijlezen!

Vanmorgen om 8u30 was de dokter hier om bloed te prikken, morgenavond heb ik de resultaten.
Dan om 9u30 naar de osteopate, de test op bekkeninstabiliteit is nog steeds lichtjes positief (dus negatief) en ik moet het dus nog wat kalm aan doen.

Omdat haar praktijk in de kleine deinsbekestraat is ben ik ook gauw naar die winkel op de buke geweest, en heb weer om 22euro kleertjes. En dat wil dus zeggen: véél kleertjes :lol:
Wat Eva nu aandoet zijn de maatjes 50 maar die tellen daar voor groter hoor. Want eigenlijk is dat zelfs nog te groot voor haar :shock:
Vind het wel tof dat ze elke keer dat je daar gaat nieuwe dingen hebben.

Vanmorgen hebben ze hier op straat onze riolering veranderd, dus de hele voormiddag mocht ik geen water laten lopen, zeer vervelend.
Maar ze werken goed door dat is het belangrijkste.

Ik ga nu gauw boke eten, mijn ventje is thuisgekomen

mei mama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 mar 2005, 15:52
Locatie:Zottegem

Bericht door mei mama » 23 jun 2005, 12:30

Ja Ellentje, ik ga van de namiddag ook eens naar die winkel. Ik zou nog een paar bodykes zonder mouwen willen. En ik heb gezien dat ze nu in de week reclame meisjes t-shirts met korte mouwen hebben.

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 23 jun 2005, 14:05

eva is in hare "knuffel" maar het is zo warm.... Als ik ze neerleg komt er na 5min een concert...
Zal ze eens een badje geven, in de hoop
Het kind maakt waarschijnlijk dat "sprongetje" maar het is de moment niet zenne :lol:


Plaats reactie

Terug naar “Oost Vlaanderen”