Wie gaat/is er in Zottegem bevallen?

Moderators:Welcome, Keppebolle, Moderators

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 17 mar 2005, 09:01

hellow,

seg het is me eigenlijk opgevallen dat ik de laatste week eigenlijk geen of dan toch weinig harde buiken gehad heb, zou dat nog normaal zijn?

Van week 37 naar 38 voelde ik dat mijn lichaam "aan het rijpen" was, dat er vanalles bezig was aan het gebeuren, met als resultaat dat ik 1cm opening gekregen had, maar van 38 naar 39 heb ik niks meer gevoeld.
Ben beetje ongerust?

Iedereen spreekt maar over teveel harde buiken, ik heb er te weinig :roll:

Mijn gevoel van "het zal voor binnenkort zijn " is dus al over nu is het eerder zoiets van "toch niet nog 2 weken"

De baby voel ik wel nog altijd, en in dezelfde mate als anders, dus dat is al het belangrijkste zeker?

Wat denken jullie?


Gebruikersavatar
Isake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2005, 13:11
Locatie:Brakel (Sint-Maria-Oudenhove)
Contacteer:

Bericht door Isake » 17 mar 2005, 09:41

Hey Ellentje, ik denk toch dat je je geen zorgen moet maken hoor!
Gelijk ge zelf zegt, 'der is nog geen een blijven zitten'
Bij Jens heb ik bijna geen harde buiken gehad, en als ik er al heb gehad dan deed dat zeker geen pijn, hij was uitgerekend voor 15 april en ik had van in januari al opening! Ik moest thuis blijven omdat hij ging vroeger komen maar nee ze, hij is 10 dagen later gekomen en toen ik binnen gegaan ben had ik nog geen cm bij :? maar het is wel heel vlug gegaan, op 5 uurkes was het voorbij :lol:
Nu had ik er al heel vroeg hoor en pijnlijk en tot nu toe heb ik nog niets van opening de gyn heeft mij zelfs gezegd dat ze zeker niet voor datum zal komen en heb al zoveel afgezien, toch raar allemaal hoor, nu moet ik wel zeggen, hoe meer naar het einde toe, hoe beter ik mij begin te voelen :-)
Is wel plezanter zo hoor!!!
Zolang ge u babyke voelt bewegen is er zeker geen reden tot paniek denk ik hoor!!!
Ik voel ons meiske toch nie zoveel, als ze ne keer de hik heeft maar voor de rest is ze zo kalm, te kalm vind ik soms... :?
Hopelijk blijft het zo als ze er is ook :lol:

Dinsdag moet jij terug op controle zeker he? Was da ook u uitgerekende datum?
Afbeelding
Afbeelding

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 17 mar 2005, 10:20

ja, dinsdag ben ik uitgerekend. En als ze later komt, misschien de 25e op mijn man zn verjaardag, of met pasen. En eens nadien zitten we al stilaan aan 1 april, stel u voor, niemand zou me geloven :lol:

Raar hé, zoals je het vertelt van die harde buiken? Mijn man zegt ook altijd "het zal eruit zijn voor ge het weet", hopelijk is hij helderziende :lol:

Ik zit nog altijd met een doffe hoofdpijn wegens sinusite, en kan er nu voorlopig niks tegen doen, pff... Ik ga slapen met hoofdpijn en wordt er mee wakker, niet plezant... 't Is wel geen barstende koppijn maar zo lichtjes, maar ook niet plezant.

Sinds ik op zw-verlof ben voel ik me ook véél beter dan toen ik ging werken. Toen had ik overal pijn, rug, bekken, maar sinds ik thuis ben niks meer, geweldig. Ben blij dat ik al 5 weken thuis ben, als ik nu achterom kijk.
Gisteren was geweldig, lekker zonnetje, heb de hele middag buiten gezeten met man en hond. Beetje gesnoeid, en was doodop 's avonds. Heb nu ook al een beetje kleur, het wit is van mijn kaakjes. Voor als ik in de kliniek lig en bezoek moet ontvangen hé :D
Waar ik de laatste week wel last van heb is de omvang van mijn buik. Heb zowaar geen bh meer nodig :lol:

Ons meiske is van in het begin ook een rustig babietje geweest, ik hoop ook dat dat zo blijft nadien!
Want mijn neefje was in de buik zeer actief, vroedvrouwen zeiden het zelf, en nu is dat een engeltje, dus voor hem geldt dat al niet...

Allé, ik ga nu een appelcake bakken, heb er al dagen goesting op!!!

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 17 mar 2005, 11:02

zoalng de baby regelmatig een keer beweegt, en je krijgt af en toe een flinke schop daarbinnen, zou ik me geen zorgen maken!!
Integendeel!!
harde buiken, kunnen, maar moeten niet!!
Ze zijn onaangenaam!!
Het zal zo zijn dat jij je wééén zult krijgen en geen harde buiken, of eens je degelijk aan het bevallen bent, allebei!!
Hoe minder hoe liever zou ik zeggen!!

Gebruikersavatar
Isake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2005, 13:11
Locatie:Brakel (Sint-Maria-Oudenhove)
Contacteer:

Bericht door Isake » 18 mar 2005, 16:51

Ellentje schreef:ja, dinsdag ben ik uitgerekend. En als ze later komt, misschien de 25e op mijn man zn verjaardag, of met pasen. En eens nadien zitten we al stilaan aan 1 april, stel u voor, niemand zou me geloven :lol:

Raar hé, zoals je het vertelt van die harde buiken? Mijn man zegt ook altijd "het zal eruit zijn voor ge het weet", hopelijk is hij helderziende :lol:

Ik zit nog altijd met een doffe hoofdpijn wegens sinusite, en kan er nu voorlopig niks tegen doen, pff... Ik ga slapen met hoofdpijn en wordt er mee wakker, niet plezant... 't Is wel geen barstende koppijn maar zo lichtjes, maar ook niet plezant.

Sinds ik op zw-verlof ben voel ik me ook véél beter dan toen ik ging werken. Toen had ik overal pijn, rug, bekken, maar sinds ik thuis ben niks meer, geweldig. Ben blij dat ik al 5 weken thuis ben, als ik nu achterom kijk.
Gisteren was geweldig, lekker zonnetje, heb de hele middag buiten gezeten met man en hond. Beetje gesnoeid, en was doodop 's avonds. Heb nu ook al een beetje kleur, het wit is van mijn kaakjes. Voor als ik in de kliniek lig en bezoek moet ontvangen hé :D
Waar ik de laatste week wel last van heb is de omvang van mijn buik. Heb zowaar geen bh meer nodig :lol:

Ons meiske is van in het begin ook een rustig babietje geweest, ik hoop ook dat dat zo blijft nadien!
Want mijn neefje was in de buik zeer actief, vroedvrouwen zeiden het zelf, en nu is dat een engeltje, dus voor hem geldt dat al niet...

Allé, ik ga nu een appelcake bakken, heb er al dagen goesting op!!!
Appelcake, daar heb ik nu toch ook ne keer goesting op :-)
Pffff, ik heb op vanalles goesting voor de moment!!!!

Jens die was in de buik heel aktief en nu ook hoor, ik hoop dat ons Lauratje ook zo kalm gaat zijn zoals in mijn buik!!!!

Laat maar vlug weten hoe het is met u he!!!!
Ik ben vandaag aan de laatste maand begonnen, eindelijk, het einde komt in zicht :P

xxx
Afbeelding
Afbeelding


Trui
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 feb 2005, 15:33
Locatie:Velzeke

Bericht door Trui » 18 mar 2005, 16:54

Goedemiddag allemaal!!

hoe is het met jullie allemaal??
Ik zit al drie dagen met pijn juist onder m'n rechterborst... Ik denk dat ons klein ventje er zijn lievelingsplaats gevonden heeft en er de hele tijd op weet ik veel wat allemaal zit te duwen. Maar één ding kan ik verzekeren...het doet geen deugd!! Af en toe probeer ik hem een beetje te verduwen en soms lukt dit, maar nu stampt hij doodleuk even terug!! Gisteren ben ik naar de info-avond in de kliniek geweest en daar waren ze aan het vertellen hoe ze een kindje dat in stuit ligt nog kunnen draaien door op bepaalde plaatsen op de buik te duwen. Nu vroeg ik me deze morgend af of ik dat eigenlijk wel zelf mag doen, zo af en toe hem eens proberen te verduwen?? Hij ligt met z'n hoofdje al naar beneden, maar straks verduw ik hem nog wel?? Of heb ik teveel fantasie??
Normaal gezien gingen we gisteren een rondleiding krijgen in het verloskwartier, maar er was iemand aan het bevallen. Dus het zal voor volgende week zijn. Spijtig, ik was wel eens benieuwd om dat alles te zien...
Eigenlijk zijn we toch in de ideale periode zwanger he? Bevallen net in de lente en dan hebben we nog heel de zomer voor ons. Zalig!! Ik geniet nu ook al van het weertje. Een mens loopt veel beter gezind als het goed weer is. Alle, ikke toch. Ik ga ulder dan maar eens laten, ga straks een beetje beginnen koken. Maar ik heb geen inspiratie...
Slukes he. Xxx
Afbeelding

Gebruikersavatar
Isake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2005, 13:11
Locatie:Brakel (Sint-Maria-Oudenhove)
Contacteer:

Bericht door Isake » 18 mar 2005, 17:00

Hey Truike,

Hihi, ik duuw ook soms hoor op ons kleintje , hihi, zachtjes natuurlijk he, maar ze duuwt ook terug :) ik denk nie dat ze nog zouden draaien hoor!
In het ziekenhuis weten ze hoe ze het moeten doen he en naar het schijnt is da heel pijnlijk!!
Ik kijk toch ook uit naar de komende maanden hoor, lekker genieten van het weer en idd het is een toffe periode!!
En het zonneke heeft nu al moed vind ik :-)

xxx
Afbeelding
Afbeelding

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 18 mar 2005, 19:31

ik zit ook zo met een draai-probleem, de kleine ligt met rugje links, armen en benen rechts maar zodanig dat ze voor 3/4 naar mijn buik kijkt, dus ben ik bang dat ze bij het indalen sterrekijker wordt. Op de echo is het nu wel schattig want we zien zo haar snoetje goed, maar bij het bevallen zal dat wat anders zijn.
Mag je trouwens met een sterrekijker in bad bevallen? Is er dan een speciale opvolging of is het gewoon zo dat de mama wat meer afziet?

Ik heb al's ergens gelezen dat je via bepaalde houdingen je baby de ruimte kan geven om te draaien, maar hoe?
Zal dinsdag eens informeren.
Ben benieuwd hoeveel ze dan al zal wegen!

Gebruikersavatar
Isake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2005, 13:11
Locatie:Brakel (Sint-Maria-Oudenhove)
Contacteer:

Bericht door Isake » 18 mar 2005, 19:38

sterrekijker??? oei, wa is da?
da is de eerste keer da ik da hoor!
ons meiske, ligt ook met haar rugske links en haar beentjes en armkes rechts? Is dit dan nie goed?
Oei, nu krijg ik weeral schrik, ik die dacht dat ze al goed zat :? :? :?
Afbeelding
Afbeelding

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 18 mar 2005, 19:46

dat is als je baby naar boven, naar uw buik, (sterren) kijkt ipv naar beneden (uw poep) :D

zou pijnlijker zijn omdat de omtrek die door "het gaatje" moet groter is

Gebruikersavatar
Isake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2005, 13:11
Locatie:Brakel (Sint-Maria-Oudenhove)
Contacteer:

Bericht door Isake » 18 mar 2005, 19:48

alle, plezant!!!
das den eerste keer da'k da hoor :?
Afbeelding
Afbeelding

Trui
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 feb 2005, 15:33
Locatie:Velzeke

Bericht door Trui » 18 mar 2005, 23:21

Ik denk dat je dan wel in bad mag bevallen hoor. Het gaat gewoon iets moeilijker en langer duren, maar het kan geen kwaad voor het kindje he. De omtrek van het hoofdje is dan wel groter en de kans bestaat dat als het kindje geboren word het gezichtje een beetje gezwollen is. Als het gewoon geboren word is het soms het hoofdje achteraan dat een beetje vervormd is en bij een sterrekijker is dit meer het aangezicht omdat het nogal gespannen gezeten heeft. Alle, ik heb hier geen ervaring mee hoor, dat is wat ze mij verteld hebben. Vraag het voor de zekerheid nog eens aan uw gyn. Maar als het indaalt dan kan het hoofdje nog anders draaien hoor. Eigenlijk weet je dit maar op de moment dat je moet bevallen denk ik. En dan nog zien ze het soms maar als het hoofdje er bijna uit zit. De vroedvrouw vertelde ons dat ze als ze tijdens de bevalling willen voelen hoe ver de baby al zit ze bij een sterrekijker soms in het mondje voelen met hun vinger (omdat het aangezicht dan naar voren ligt he!) en dat de baby dan op hun vinger kan zuigen. Grappig he? Alle, als ze da vertelde toch. Als je het op de moment zelf meemaakt is het waarschijnlijk minder grappig. Alle, slaapwel allemaal he. En Ellen maak je er u maar niet druk om he?! Vraag het gewoon nog eens. Want ik ben het niet zeker hoor, da ik u geen blaaskes vertel he?! Liefs
Afbeelding

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 19 mar 2005, 08:26

Goodmorning!

een aangezichtsligging is nog iets anders denk ik dan een sterrekijker, aangezichtsligging is dus echt dat de baby er uit komt met de mond eerst :lol:
Maar het achterhoofd ligt dan wel naar uw buik toe.

Ach ja, we zien wel, binnen dit en max 2 weken!

Gast

Bericht door Gast » 19 mar 2005, 15:43

Ging ik hier ergens op antwoorden en ben het al vergeten zie ... wat een geheugen d elaatste tijd! :? :? :?

Ah het schiet me weer te binnen ...
Ond dochtertje was ZEER rustig in d ebuik maar phoeffffft wat een aktieve eens geboren! Ze heeft heel weinig slaap nodig, ondanks haar "activiteit" is ze niet druk en toch wel heel rustig wanneer we ergens naartoe gaan.
Ik wil maar zeggen dat een rustige baby in de buik geen garantie is voor een rustige baby na de geboorte.

De baby nu is nog VEEL RUSTIGER dan wat zij was, af en toe heb ik me daar zorgen om gemaakt maar blijkbaar is alles daarbinnen oké. Ik voel de bewegingen nooit zo duidelijk omdat de redelijk goed gevoede placenta een echte schokdemper is, was toen ook zo. Toen ze de placenta zagen bij de geboorte van ons dochtertje was dat nogal een gespreksonderwerp :oops: Denk nu dus ook zoiets gelijkaardigs.

Wij hebben volgende controle op 32 weken, de 12de April.

Groetjes, tot later.

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 19 mar 2005, 16:28

Dan ben ik al twee keer bevallen van twee sterrenkijkers en er absoluut geen verschil in van gevoeld!!
de dokters weten wat ze doen hoor!!
niet ongerust zijn!!
Zolang het hoofdje maar eerst komt is alles okee!!

Gebruikersavatar
Marina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 mar 2005, 11:31
Locatie:Zottegem

Bericht door Marina » 20 mar 2005, 14:23

He,

Komeens kijken of er hier nog een plaatsje is voor mij?
Mijn gyn is waterschoot. Ik zou rond 15 mei bevallen van ons derde kindje. Het zal terug een jongen zijn, we hebben al een dochter en een zoon.
Heb alle berichtjes gelezen en het lijkt me hier een leuke :lol: bende.

Groetjes Marina

Gast

Bericht door Gast » 20 mar 2005, 17:27

He Marina,

Welkom hier! Mijn gyn is ook Dr. Waterschoot. heb een dochtertje van bijna 2 en zal rond eind mei bevallen van een 2de kindje. Heeft watrerschoot al jouw bevallingen al gedaan? Ik ben vorige keer tijdens een weekend bevallen met d egyn van wacht ...
Volgende afspraak in Zottegem is 12de April, dus nog even wachten ...

Ga nog wat voort genieten van het mooie weer, vanalles doen buiten, zalig.
Groetjes

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 20 mar 2005, 18:12

dag Marina!

kom er gerust bij, het is echt tof om met streekgenoten 's te kunnen zeveren over gezamelijke gyn's en dergelijke.

Mijn gyne is Keymeulen. Normaal gezien had ik Waterschoot gewild, maar het was moeilijk om een afspraak te krijgen toen ik zwanger werd, vandaar dat het Keymeulen werd. Maar totnogtoe geen spijt van gehad, en voor de bevalling weet je toch niet, als het na de spreekuren is...

Ik ben nu dinsdag 22/3 exact 40 weken, het zal ons eerste kindje worden, een meisje.
Ben jij bij vorige zwangerschappen overtijd gegaan?

Trui
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 feb 2005, 15:33
Locatie:Velzeke

Bericht door Trui » 20 mar 2005, 20:21

Hello girls,

genoten van het goede weer? Ik ga morgen mijn bloembakken vullen met bloemetjes!! Echt het begin van de lente!! Zaaaaalig!!
Welkom het Marina, er is altijd een plaatsje vrij hoor!! Hoe meer zielen hoe meer vreugde. Vinden jullie ook niet? Wel plezant he zo eigenlijk vriendschappelijk een babbeltje kunnen doen met toch wel eigenlijk vreemde mensen. Alle, vreemd zijn jullie niet meer he?!
Hey Luna, 12 april dan zijn wij drie jaar getrouwd!! De tijd die vliegt nogal!!
Mijn gyn is waterschoot. Ik hoop eigenlijk dat zij de bevalling zal kunnen doen. Ik denk dat ik dan meer op mijn gemak zal zijn omdat ik ze toch al een beetje ken. Maar ja, op het moment zelf kan je dit weinig schelen zeker?
Ik begin de laatste dagen redelijk wat vocht op te houden in mijn voeten, benen en handen. Zou ik hieraan iets kunnen doen? En kan dit kwaad? Ik weet van een vriendin die zwanger was dat zij een soort steunkousen moest dragen. En ik ga maar 31 maart terug naar de gyn, dus vraag ik het eerst aan jullie he...
Mijn ventje ligt in de zetel met een griepje. Hopelijk krijg ik het ook niet. Dat zou niet echt aan te raden zijn nu he?! Maar ja, ik zou er weinig aan kunnen veranderen he!
Alle, ik ga jullie laten. Nog een prettige avond he!! Liefs
Afbeelding

Gebruikersavatar
Marina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 mar 2005, 11:31
Locatie:Zottegem

Bericht door Marina » 21 mar 2005, 10:18

Dag dames;

Ik moet morgen terug op controle en ben blij want voel me niet zo goed.
Van mijn dochter ben ik bij de Maeschalk (beul) bevallen, was geknipt en heb veel afgezien een stagaire had me genaaid en het waren van die draadjes die nog niet zelf oplosten. Van onze Robbe ben ik bij waterschoot bevallen in bad(zalig) en niets van last daarna. Ze hadden wel zijn slijmkes niet goed weg gezogen daardoor had hij veel last bij het eten . Van hem had ik op 7 maand weeen en heb een baxter gekregen + spuitjes om zijn longen te rijpen. Ben 2 keer bevallen door de weeen op te wekken door baxter . Wil nu terug in bad bevallen.

Heb vorig weekend in ziekenhuis geweest had weeen, terug baxter en spuitjes om longen te rijpen. Ben naar huis gekomen voor de twee kindjes maar heb nog last dus zal zien wat ze morgen zegt
Heb deze week mijn koffer klaar gemaakt, wieg klaar gezet. Doopsuiker en kaartjes zijn ook geregeld, alles is klaar voor de komst van onze spruit.

Salukes en hou jullie goed.

Ellentje het beste en doe dat goed meid.

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 21 mar 2005, 11:05

Oei Marina, en je bent pas uitgerekend 15mei? Kan me voorstellen dat het met al 2 klein mannen erbij niet gemakkelijk is van u wa kalm te houden.
Om welk uur ga je morgen op consultatie? Ik om 11u10, kunnen nog samen in de wachtzaal zitten :D

Gisteren heb ik vanalles gevoeld, menstruatiepijnen en meerdere harde buiken, dus dacht ik weer van "het zal voor binnenkort zijn" maar vannacht niks meer gevoeld, dus ja...

Ik zou ook graag in bad bevallen, de ruimte alleen al is zeer aangenaam, in tegenstelling tot die gewone ouderwetse arbeidskamers.
Anders is het zo klinisch, maar ja als het niet anders kan...

Goh, ben zooooooooooo blij dat ik thuis ben, dat zalige "elke dag is vakantie-gevoel". Ben nu al 6 weken thuis, en nu het zo goed weer begint te worden is het echt geweldig.
Mijn relatie is er eigenlijk ook op verbeterd. Mijn man is elke middag thuis van 12u15-13u30 en soms doen we dan een kleine boodschap, maar meestal gewoon samen lunchen en babbelen, 't is echt plezant.
Niet dat het niet goed ging tussen ons, verre van, maar de laatste weken zijn we echt meer naar elkaar toegegroeid, heb dat vlindergevoel terug :wink:
Omdat hij zaterdagvoormiddag werkt, is hij altijd de woensdag thuis, en da's dan zéker een fijne dag, lekker uitslapen, ontbijtje, fantastisch.

Trui, wij zijn dit jaar ook 3 jaar getrouwd, in augustus!
Hopelijk streekt uw man u de griep niet aan want dat zou niet ideaal zijn, nee. Langs de andere kant moet ik zeggen dat dit de eerste winter is dat ik mij herinner nog niet eens een snotvalling gehad te hebben!
Wel beetje sinusite maar dat is precies weer al over.
Mijn huisarts had van in het begin gezegd dat zwangerschap een teken van gezondheid is, dus...

Gebruikersavatar
Marina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 mar 2005, 11:31
Locatie:Zottegem

Bericht door Marina » 21 mar 2005, 15:48

Ik moet er morgen om 10u zijn, maar dat loopt toch meestal uit.
Ik ben al thuis van mijn 16 weken zwangerschap omdat ik dan ook al weeen had en steeds staande werk deed en ze mij niets anders konden geven( werkte in frituur) van 10u s'morgens tit 10 s'avonds.
Financieel een echte tegenvaller werkte er via adecco en was maa twaalf u ingeschreven en de rest zo. Nu is de man enige kostwinner want met mijn 140E moeten we het niet doen.
genoeg geklaagd. straks zijn de kids thuis en is het gedaan met de rust, het zijn twee schatten.

Ellentje als je het wachten beu bent heb daarnet ergens gelezen dat een bad met rozemarijn olie de weeen opwekt.
Weet niet of het helpt.
Misschien tot morgen.

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 21 mar 2005, 16:31

Marina,
is het in zottegem zelf dat je werkte (hmm, frietjes)? Ik werk in 't centrum in een kantoor. Zittend werk, wat dan weer voor mij niet goed was. Zolang ik in beweging bleef was ik ok, maar van de moment dat ik 2minuten neerzat voelde ik mijn bekken zo ineen schuiven en zat ik vast voor de rest vd dag. Ik kon nog wel stappen, maar mankend. Tof. Regelmatig thuis in ziekenverlof, en dan bij de kine, maar van zodra ik dan weer ging werken was het weer 't zelfde af.
Dus had ik al snel beslist dat ik mijn wettelijke 6 weken vooraf zou gaan nemen. De dokter wou me al vroeger thuisschrijven maar op zich was er geen babygevaar, en ze zeiden er dan ook bij dat het dan nog lang thuiszitten was.

Allé, zo is het bij iedereen iets zeker...

Ik heb het geluk een vast contract te hebben, werk er deze zomer 2 jaar, kan me voorstellen dat het voor u moeilijk is.
Zo zie je altijd maar weer dat er nog vele zaken bij wet niet zo goed geregeld zijn in belgenlandje hé...

Wordt jij dan nu uitbetaald door de ziekenkas? Ik heb geen idee hoe dat gaat als je interimwerk doet.

Al die bureaucratie, zit maar raar ineen hé soms... Met al hun regeltjes en wetten en uitzonderingen is 't een en 't ander oneerlijk verdeeld.

Twee jaar geleden bvb was ik "gereorganiseerd" op mijn vorig werk en moest ik dus gaan stempelen. Tot ieders grote verbazing kreeg ik daar bijna een volwaardig maandloon, voor gewoon 2x op de maand een stempelke te halen. Ik was nu echt wel van plan om werk te zoeken, maar ik kan me wel voorstellen dat er zouden zijn die dan zeggen, waarom moet ik dan werk zoeken als het geld mij zo aangeboden wordt?
Terwijl mensen die dan willen gaan werken maar niks gepast vinden benadeeld worden. Een collega van me deed verkoop in een winkel, maar om medische redenen mocht ze geen staand werk meer doen. En daar stond ze dan, niet gestudeerd voor administratie, en op den dop met een peuleschil. Ze heeft zich dan moeten herscholen aan de vdab, en zit nu bij ons op kantoor.
Allé, ik ga der over zwijgan want dit soort discussies kan nog lang duren :)

Wat betreft de bevalling "zelf inleiden" :D 'k weetniet, ergens vind ik dat maar raar, om dat zo zelf te gaan forceren.
Zo hebben manlief en ik al een paar weken geen seks meer omdat ik schrik heb dat dat zou opwekken :D
En ik had vorige week wat ananas gegeten, en 's nachts had ik wat weeen, dus de rest vd ananas lag rap in de GFT!

We zien wel, misschien probeer ik 't een en ander eens uit volgende week!

elske
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 mar 2005, 18:07
Locatie:geraardsbegren
Contacteer:

Bericht door elske » 21 mar 2005, 18:21

hallo iedereen

ik ga morgen voor mijn eerste echo bij gyn Keymeulen ik ben zenuwachtig ook omdat ik haar helemaal niet ken het is mijn eerste keer dat ik bij haar ga en hoop dat alles meevalt. :)

een vraagje hoe krijg ik zo tekeningetjes of een banner bij mijn profiel?

Zijn jullie tevreden van Keymeulen?

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 21 mar 2005, 18:26

Hey Elske,
Welkom op het forum.. Is het je eerste kindje? Wanneer wordt hij of zij verwacht? Heb je al namen in gedachten? Je kan jezelf ook uitgebreid voorstellen onder het juiste gedeelte van het forum (bijna helemaal vanboven).
Een hele boel uitleg over de balkjes en de avatars vind je hier http://www.babyforum.be/phpforum_NL/viewforum.php?f=68. Lees daar eens en als het niet lukt, Janewaye helpt je met plezier.

Groetjes en nog veel plezier hier!!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

elske
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 mar 2005, 18:07
Locatie:geraardsbegren
Contacteer:

Bericht door elske » 21 mar 2005, 18:36

Hallo,

Ja mijn eerste kindje,het wordt verwacht in de maand oktober

voor een jongen: Brooklyn

voor een meijes: chelsea

ok dan ga ik eens een kijkje nemen dank u

ben enorm zenuwachtig heb zoveel vragen , bv moet ik oefeningen doen ofzo??? enz...

morgen zal ik dat wel te horen krijgen zeker bij de gyn :D

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 21 mar 2005, 19:06

Dag Elske!

Welkom bij de st elisabeth zottegem-mamas, 't is hier echt tof, en meer nog, deze site gaat snel! Nog geen problemen mee gehad!

Ik ga ook bij Keymeulen, is wel een toffe maar ze moet u eerst wat kennen voor ze grappig wordt, de eerste indruk dat ik had was wel ok, maar nu ik regelmatig op controle moet kent ze me al beter en ben ik ook geen "dossier" meer maar kent ze mij.
Om welk uur moet je gaan?
De regel is: hoe vroeger op de dag je gaat hoe meer tijd ze heeft want door de dag verliest ze tijd en dat moet ze dan inhalen.

eerst zal je ontvangen worden door een vroedvrouw, waar je eigenlijk ook al alles kan aan vragen. Die zal je ook wegen en bloeddruk nemen. Volgende keer zal je ook een plasje moeten doen.
En er zal in de loop van de zwangerschap regelmatig bloed genomen worden, dat is beneden in het labo.

Denk al eens goed na en schrijf alle vragen op, want in het begin moet je maar om de 8 weken teruggaan, en als je dan met een vraag zit is dat lang.
En oefeningen zijn maar voor de laatste weken hoor, daar moet je nu nog niet over inzitten. In de wachtzaal hangt wel info over zwangerschapszwemmen.
Neem ook een video mee, dan zie je de kleine spruit thuis nog eens!


Morgen zit ik dus in principe om 11u10 in de wachtzaal, of het zou moeten zijn dat mijn meisje vannacht beslist om te komen. Morgen ben ik namelijk uitgerekend !!
En Keymeulen is er zeker van dat het een meisje is, en hopelijk IS dat ook zo want we hebben geen jongensnaam!

Goh, als ik jou zo bezig hoor dan denk ik terug aan mijn prille stappen in het zwanger-zijn, het is zo'n mooie tijd, geniet van elke moment en laat je niet ongerust maken. Misschien zal ze het ook tegen jou zeggen, vanaf nu gaat iedereen horror-verhalen met je delen :lol:

Geniet, geniet, geniet!!!!

elske
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 mar 2005, 18:07
Locatie:geraardsbegren
Contacteer:

Bericht door elske » 21 mar 2005, 19:15

hoi Ellentje,

dank u voor de steun,ik moet daar morgen om 11u zijn.

Ik hoop dat alles meevalt maar met de info dat je mij al gegeven hebt ben ik toch al een beetje gerust gesteld.

Wauw een meisje dat is leuk maar ja belagrijkste is dat het gezond is!!

ik ben nu 9 weken ver prille begin he maar ja toch al zenuwachtig

ik heb ook al een dik buikje, sommige vragen of ik geen tweeling heb!

niet dat ik dat erg zou vinden hoor :wink:

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 21 mar 2005, 19:45

Maf jong, dan ben jij vlak voor mij!

Ben jij van geraardsbergen zelf of een deelgemeente? Ik ben van steenhuize, aan de grens met ophasselt

Gast

Bericht door Gast » 21 mar 2005, 19:46

He Elske,

Leuk dat je de weg naar hier gevonden hebt ... Ellentje heeft je al de meeste uitleg of antwoorden op je vragen gegeven heb ik gelezen.

Wat betreft die bloedafnames, die gebeuren bij ons bij de huisarts. Gaan jullie maar om de 8 weken in het begin? Bij Waterschoot is dat afwisselend, zowiso in het begin om de 4 weken contriole huissarts/gyn (onze huisarts maakt ook echo's en da's goedkoper tarief hé
:D , vanaf 28 weken is dat controle om de 3 weken en vanaf week 32 om de 2 weken. Zo vaak zit ik dus niet in de wachtzaal in Zottegem.

Vanessa, alvast proficiat de 12de April hé! Of was het Trui

:oops: ? Die dag gaan we de kamer "reserveren" op de materniteit.


Dochtertje speelt nog in bad, hopelijk zit ze de ganse nacht in dromenland, want de laatste nachten zijn echt al een hel geweest. geen idee wat er plots scheelt.. Zal eens gaan mee helpen wassen ipv spelen :lol:

Groetjes, daaag


Plaats reactie

Terug naar “Oost Vlaanderen”