Kunnen jullie me helpen

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Alfredje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2007, 15:59
Locatie:Bilzen
Kunnen jullie me helpen

Bericht door Alfredje » 28 aug 2007, 16:07

Hallo iedereen,
ben pas nieuw op dit forum, dus is nog even wennen!
Na een heel erg lange weg om zwanger te geraken, zijn we nu na
zes jaar eindelijk zwanger!!! :D
Ben nu net 17 weken maar er sluimert constant in mijn hoofd dat er iets
zou kunnen misgaan. Dit omdat we er zo lang op hebben moeten wachten.
Nu is mijn vraag: Maak ik me nu terecht ongerust dat ik mijn beebje nog niet heb voelen bewegen? bij de vorige echo was alles ok.
We moeten pas eind september terug gaan, maar heb nog altijd geen beweging gevoeld. Vanaf wannneer voel je dat? :?
Groetjes
Afbeelding


Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 28 aug 2007, 16:40

De ene voelt dat al sneller dan de andere...de eerste echte beweging voelde ik rond 15 weken dacht ik...ervoor waren het meer plopjes dat ik precies voelde...
ik ben nu wel van het magere type, kweet nie of dat dat ermee te maken kan hebben??? Als je echt ongerust bent mss toch eens op controle gaan
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
EvytjeuH
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 jul 2007, 13:42
Locatie:St Job In't Goor

Bericht door EvytjeuH » 28 aug 2007, 17:19

ik voelde pas de eerste echte schopjes op 20 weken, denk dat dit bij iedereen verschillend is :?:
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Ann
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 15:27

Bericht door Ann » 28 aug 2007, 18:24

Voelde het rond een week of 16, maar echt veel was het niet hoor!
Ik moest er echt op gaan letten! Vanaf een week of 20 veranderde
dat vlug. Dus nog geen panniek, is nog vroeg denk ik... en er komt
nog wel een dag (nacht) dat je stiekem hoopt dat je kleine uk zich
eindelijk eens stil houdt, zodat jij kan rusten :lol:
Wij hebben ook een eind moeten wachten (10 jaar) en ja dan ben
je inderdaad ongeruster denk ik, dus nog een paar weekjes geduld
en je kleintje laat regelmatig iets van zich horen, wat alles een stuk
geruststellender maakt!

Alvast veel suc6 met de zwangerschap!

Mama in spe,
Ann
Onze dochter is er eindelijk!!! (en groeit als de kolen!)

Afbeelding

Gebruikersavatar
mel
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 jun 2007, 20:51
Locatie:waarschoot

Bericht door mel » 28 aug 2007, 18:28

proficiat, je geeft ons die nog bezig zijn hoop, en ik denk niet dat je je zorgen moet maken :D
Afbeelding


Gebruikersavatar
Nino!
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jul 2007, 17:31
Locatie:Nieuwkerken

Bericht door Nino! » 28 aug 2007, 18:44

Normaal voelen de meeste vrouwen écht bewegingen op 20 weken bij een eerste kindje. Bij volgenden kindjes kan dat sneller zijn omdat je het dan sneller herkent.

Bij mij voelde het in het begin aan als "gerommel" in mijn darmen.

Maak je maar niet te snel ongerust!
(ik weet het, je kan daar niets aan doen, maar ja...ik blijf het toch zeggen, hihi)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 28 aug 2007, 18:56

wat ik voelde de eerste keer was op 20 weken ongeveer precies luchtbelletjes in mijn darmen die 'opborrelde'. Maar toen besefte ik natuurlijk niet dat dat ons babytje was.
Nu de tweede keer waren het echt kriebeltjes, tegen de 15de week.

Ik zie dat je ook in bilzen woont, is het bilzen zelf of in 1 van de randgemeenten?

Alfredje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2007, 15:59
Locatie:Bilzen

Bericht door Alfredje » 28 aug 2007, 19:26

Ik weet het maar als je er zo lang op heb moeten wachten, heb je echt
wel schrik dat er weer maar eens een teleurstelling volgt.
Wij wonen in Eigenbilzen
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 28 aug 2007, 20:00

Ik voelde mijn eerste rond de 20 weken, mss 19 weken. En dan lag ik neer en deed ik niets.
Overdag voelde ik niets.
Dan heeft het nog een paar weken geduurd vooraleer Filip kon meevoelen.
Ik snap wel dat je je zorgen maakt, maar voorlopig zie ik geen reden om dat te doen. :wink:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Alfredje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2007, 15:59
Locatie:Bilzen

Bericht door Alfredje » 28 aug 2007, 21:09

En wat kan ik me daar bij voorstellen (misschien heel domme vraag maar ja). Voel je dat inwendig of ook echt al als je je hand op je buik legt.
Ik ben momenteel niet aan het werk, en zit de hele dag thuis, dus doe niets anders dan daarover piekeren :?
Afbeelding

Gebruikersavatar
EvytjeuH
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 jul 2007, 13:42
Locatie:St Job In't Goor

Bericht door EvytjeuH » 28 aug 2007, 21:21

Toen ik mijn beebje haar eerste schopjes voelde op 20 weken, was dat al heel hevig, ze begon en deed een lange tijd voort die avond, men vriend zat toen naast me en kon het mee voelen, en je zag het zelfs als je naar men buik keek :D Sindsdien is het al elke dag 'schopjesdag' geweest!! :lol:
AfbeeldingAfbeelding

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 28 aug 2007, 23:22

Alfredje schreef:En wat kan ik me daar bij voorstellen (misschien heel domme vraag maar ja). Voel je dat inwendig of ook echt al als je je hand op je buik legt.
Ik ben momenteel niet aan het werk, en zit de hele dag thuis, dus doe niets anders dan daarover piekeren :?
Als je het niet meer kan houden van ongerustheid; kun je mss in de materiteit vragen om aan de monitor te mogen?

Proficiat dat jullie geduld eindelijk beloond wordt!
Ik wens je een mooie zwangerschap toe :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 29 aug 2007, 07:59

In principe voel jij het eerst die schopjes en een buitenstaander pas veel later. Nu het kan altijd dat de buitenstaander het even vlug voelt of iets erna. Tja het hangt weer af van persoon tot persoon he?! :wink:

Alfredje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2007, 15:59
Locatie:Bilzen

Bericht door Alfredje » 29 aug 2007, 08:56

tja, zal dan nog maar even afwachten zeker :( En mij intussentijd mijn gedachten proberen af te leiden. Ben ook soms zo'n pessimist, komt waarschijnlijk door al die teleurstellingen van vooraf. Moet altijd moeite doen om te kùnnen genieten van m'n zwangerschap :oops:
Afbeelding

Gebruikersavatar
bijou
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2006, 16:33
Locatie:Turnhout

Bericht door bijou » 29 aug 2007, 13:39

Bij mij eerste seintje op 16 weken en dacht dat t redelijk vroeg was. De meesten in mijn omgeving zeiden me dat 20 tot 22weken normaal was.
Afbeelding

silviake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 21:46
Locatie:Hasselt

Bericht door silviake » 29 aug 2007, 13:43

Hoi, dikke proficiat.
Ik heb ook beide keren iets gevoeld tussen 16 en 18 weken denk ik.
Ik vond dat het in het begin leek alsof mijn darmen tekeer gingen. Toen ik er dan op begon te letten, dan merkte ik dat het de kleine was. Vooral 's avonds als ik rustig in de zetel lag of in bad lag.
Je zal het spoedig wel voelen.
Veel succes nog
Afbeelding

Afbeelding

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 29 aug 2007, 13:57

Ik heb Lowie pas gevoeld toen ik een week of 22 was... en ik begon mij dus ook al serieus ongerust te maken... ah ja, ik had mij vastgepind op die 20 weken... dus ik dacht al oeioei, die is 2 weken te laat met zijn schopje...!!!
En hij heeft de hele zw.schap door héél weinig bewogen in de buik. Meestal tussen 21 en 22 uur 's avonds... niet ongerust maken, 't is niet abnormaal! :wink:
Nog effe geduld en als 't je te veel wordt, kom je hier maar een beetje tetteren hé!
Afbeelding


Afbeelding

Alfredje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2007, 15:59
Locatie:Bilzen

Bericht door Alfredje » 29 aug 2007, 15:31

Dank je voor jullie reacties. Ik ga het nog wat afwachten en als ik 't écht niet meer kan uithouden bel ik mijn gyne eens op.
Voor ervaren mama's klinkt dat misschien allemaal onnozel maar ik kan het momenteel niet helpen. Wel fijn dat je hier als 't nodig is je ei kwijt kan :wink:
Afbeelding

Antje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 aug 2007, 16:08
Locatie:Brecht

Bericht door Antje » 29 aug 2007, 16:48

Ik voel het kindje ook nog niet maar als ik bij de gynaecoloog zit voor een echo is het wel heel de tijd tuimelingen enzo aan het maken, gek vind ik dat, dat ik er niks van voel!!

Toen ik laatst in bad lag dacht ik wel trillingen op mijn buik te zien maar kan ook ingebeeld zijn hoor.
Afbeelding

Alfredje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2007, 15:59
Locatie:Bilzen

Bericht door Alfredje » 29 aug 2007, 17:30

Ja Antje,
Op den duur ben je daar zo op gefocust dat je dénkt iets te voelen, allé ik toch. En bij de gyne was er ook beweging en dat voelde ik ook niet. Dan ben je ook uitgeteld voor begin februari? (Wij de vierde)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Nino!
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jul 2007, 17:31
Locatie:Nieuwkerken

Bericht door Nino! » 29 aug 2007, 17:35

Het is zeker nog héél vroeg zene! Wacht nog maar even af en als je op 21-22 weken nog niets voelt dan kan je nog laten nakijken.

Elk kind en elke mama zijn anders en dus is dat bij iedereen verschillend.

Als je het echt niet meer houdt, ga dan maar eens langs bij de gyn en dan ben je zeker.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Spooky
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 mei 2007, 09:40
Locatie:Ninove

Bericht door Spooky » 29 aug 2007, 21:33

Ik heb onze Yerko voor de eerste keer op 19 weken gevoeld :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 29 aug 2007, 21:40

Alfredje, wij hebben er net zoals jullie zes jaar over gedaan om zwanger te worden. Mijn eerste zwangerschap is slecht afgelopen maar dat heeft me niet tegengehouden om nog verder te proberen. Bij mijn 2e zwangerschap ben ik de eerste drie maanden ook heel bezorgd geweest maar op mijn vierde maand heb ik voor mezelf uitgemaakt een klik te maken en vanaf dan alleen maar positief te gaan denken......en kijk.....we hebben een prachtige zoon gekregen in 2001 en 4 jaar later een schat van een dochtertje.
De moment waarop je beweging voelt hangt echt af van persoon tot persoon. Bij mijn eerste zwangerschap was dat rond de 20 weken en bij de 2 andere op 16 weken.
Veel sterkte en probeer een positieve houding aan te nemen. Jij en je béébje hebben er allebei baat bij :lol: Geniet ervan !

Alfredje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2007, 15:59
Locatie:Bilzen

Bericht door Alfredje » 30 aug 2007, 09:15

Dank je Muppet,
ik zal voor mezelf ook zo'n klik moeten maken denk ik. Ik zou gewoon willen dat het al februari was en dak mijn beebje al gezond in mijn armen had. Maar dat gaat natuurlijk niet :wink: Zou al te gemakkelijk zijn!
Afbeelding

Alfredje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2007, 15:59
Locatie:Bilzen

Bericht door Alfredje » 15 sep 2007, 15:14

Jippie, heb hem of haar eindelijk voelen bewegen!!
Vanmorgen lag 'k nog wat wakker te worden in mijn bed en voelde echt duidelijk zo een draaitje of een plopje of zoiets :lol: van de binnenkant.
Ben nu toch een heel klein beetje opgelucht.
Hoop dak het vandaag nog eens ga voelen :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
babz
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 18:26
Locatie:8000

Bericht door babz » 15 sep 2007, 17:22

Yess! Plezant he :) :).
Afbeelding

Alfredje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2007, 15:59
Locatie:Bilzen

Bericht door Alfredje » 15 sep 2007, 17:33

Echt wel he Babz! :lol: :lol: :)
Jij had het ook al gevoeld dacht ik he? Voel je dat vanaf nu iedere dag of is da echt zo met momenten? Ik voel het alleen als ik heel erg rustig zit of lig :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
femmie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jan 2007, 18:28
Locatie:merksem

Bericht door femmie » 15 sep 2007, 23:01

ooh da is idd ne zalige moment daar heb ik zo van genoten e en oe groteer j beebje word hoe meer en harder je dat voelt!!

op het einde zie je je buik echt heen en weer gaan!! normaal begin je dat nu wel regelmatig te voelen hoor!!
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
babz
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 18:26
Locatie:8000

Bericht door babz » 16 sep 2007, 14:29

Alfredje schreef:Jij had het ook al gevoeld dacht ik he?
Ja :D. Van mij begon dat een beetje voor de 18 weken, zo heel stillekes maar daarna (want ik begon daar dan wel goed op te letten eh :oops:) is dat toch iedere dag hoor. Soms heel veel op een dag, soms weinig overdag maar dan toch nog veel beweging 's avonds. Of 's nachts als ik wakker word, voel 'k ook soms kleine stampjes.
Je zal het nog wel op andere momenten voelen hoor :D. Hier was het in 't begin aan de ontbijttafel, dan in de auto, of als er ffkes een druk moment is op het werk. Of in bad, of als 'k eten aan 't klaarmaken ben. Goh, is echt wel fijn :) :).
Heb een dag gehad dat 'k ongerust begon te worden: overdag had 'k nauwelijks beweging gevoeld en de dag daarvoor zo'n pijn gehad aan m'n buik dus ja, ik begon me wat zorgen te maken :oops:. Maar twas weeral voor nieks nodig..toen ik moe begon te worden tegen 22u, begon toen pas de 'dag' in m'n buik :lol:.
Afbeelding

Alfredje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2007, 15:59
Locatie:Bilzen

Bericht door Alfredje » 16 sep 2007, 20:56

Als ik denk van : nu ga ik 's liggen en goed voelen... dan voel ik niks. Het is ook nog niet echt duidelijk stampjes meer plopjes zo binnenin.
Kan niet wachten tot het duidelijker wordt!! :lol: :lol:
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De zwangerschap”