mijn verhaal

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Fanny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 mar 2005, 11:28
Locatie:Gent
Contacteer:
mijn verhaal

Bericht door Fanny » 15 mar 2005, 11:44

Hallo

Bij mijn twee voorgaande zwangerschappen is alles zeer goed verlopen, ben zelfs overtijd gegaan daar alles potdicht zat. Nu bij deze zwangerschap verloopt alles een beetje anders.
Ik heb ontsluiting, verweking én verkorting van de baarmoeder en moet sinds een maand rusten(wat niet evident is)
De kinderen worden nu elke morgen gebracht naar school en 's avonds haal ik ze soms nog eens en anders heb ik een vriendin die ze meebrengt. Ik ben vorige week naar de gyné geweest en ze had me gezegd om voorzichtjes te zijn daar ik toch al wat voorweeën heb , het zijn wel oefenweeën maar toch. Op de echo zagen we wel dat hij nog steeds niet gekeerd is en ze maakte me al op indien ik op 36 weken geen verandering zou hebben dat ze hem manueel op de buik gaan keren. Indien dit niet zou gaan (zou ook vrij pijnlijk zijn!) gaan ze bekkenmeting doen en dan alles bekijken om te zien indien hij toch niet zou keren die dan via de gewone gang laten komen of KS.
Ik heb al véél gelzen over stuitjes en heb er toch wel schrik van,ik weet dat het soms ver gezocht is maar ik zou dan liever opteren om hem via de KS te laten komen dan spontaan. Ook had ze me verteld dat hij niet mag komen qua inleidind en dus kan die 14 dagen na datum ook nog afkomen. Ik moet zeggen dat ik deze zwangerschap wel leuk vind maar nu sinds enkele weken begin ik echt wel af te tellen naar het einde toe. Ik wil hem in mijn armen hebben en mijn eigen lichaam terug hebben. Tis heel raar hoe ik me voel.
Nu de dokter had ook gezegd dat wanneer hij toch zou willen komen voor de 40 weken dat ik vanaf 34 weken niks meer krijg om te stoppen dan laten ze hem afkomen!
Ik vind het een hele rare zwangerschap. ik geniet er wel heel erg van maar tis helemaal anders. ook daar alles blijkbaar sneller gaat dan bij de eerste twee, velen zeggen dat dat ook komt daar ik toch ook al wat ouder ben én twee kindjes lopen heb, maar of dat dat allemaal parten speelt!!!!!

Voila nu weten jullie dus ook al het een en ander van me.
Groetjes en tot binnenkort
fanny
Mama van Geneviève (5/8/98 ),Dorothée (18/9/2000)Sacha (2/5/05 )
Geneviève 1998
Afbeelding
Dorothée 2000
Afbeelding
Sacha 2005
Afbeelding


Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 15 mar 2005, 12:01

Geen enkele zwangerschap is dezelfde!!
Ik weet waarover ik spreek hoor!!
je zult gewoon naar de dokters moeten luisteren, en vertrouwen
hebben in hun!!
maar uiteindelijk zal het wel in orde komen hoor!!
En anders...
Op het babyforum zijn er veel oren, en veel begrijpende vrouwen die je heel goed zullen ondersteunen en naar je kunnen luisteren!!

Gebruikersavatar
Isake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2005, 13:11
Locatie:Brakel (Sint-Maria-Oudenhove)
Contacteer:

Bericht door Isake » 15 mar 2005, 12:05

Ik denk dat uw leeftijd daar niet veel mee te maken heeft hoor!
Ik ben er 28 en heb ook al mijn part gehad bij deze zwangerschap!
Mijn eerste zwangerschap was een droom en bij deze heb ik al alles gehad denk ik!
Ons meisje heeft altijd dwars gelegen en in de 32 ste week heeft ze haar gedraaid!
Hopelijk komt het allemaal goed en kan je toch gewoon bevallen!!!
Hou u vooral rustig, dat kan mss wel helpen he!
Het is natuurlijk niet altijd gemakkelijk he, ik weet wat het is, zelf heb ik een zoontje van bijna 5 en hij vraagt toch heel veel aandacht!
Ik mag van geluk spreken dat mijn make hier alles komt doen en ook hem naar school doet en hem terug gaat halen!
Meestal begrijpt hij wel dat ik het lastig heb maar soms zegt hij toch ' mama jij doet hier voor mij niets meer ' en dat vind ik toch spijtig om te horen, heb dan toch een schuldgevoel hoor!!!
Heel veel succes voor u allesinds!!!!!
En hier kan je alles kwijt hoor!!!!
Er is altijd wel iemand die u raad en steun kan geven!
Groetjes, isake
Afbeelding
Afbeelding

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 15 mar 2005, 12:08

Isake heeft wel gelijk hoor!!
met leeftijd heeft het niks te maken!!
met mijn jongste dochter is alles mislopen en ik was er nog geen
25!!
Dingen gebeuren nu eenmaal!!

Fanny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 mar 2005, 11:28
Locatie:Gent
Contacteer:

Bericht door Fanny » 15 mar 2005, 12:17

Ik had ook wel dat vermoeden enne ik vind het ook wel moeilijker om alles uit te besteden, maar zoals men steeds zegt tgaat om de gezondheid van jou en je baby he.

Mijn dochters weten dat wanneer ik hen ga ophalen dat ze me daarna efkes moeten laten liggen en ze zouden me dan nog eens voll. inpakken met dekens en kussens. Ze hebben er wel veel begrip voor, maar ik zeg wel altijd ben benieuwd wat dat zal worden wanneer ik bevallen ben, als hij weent hihi

Fanny
Mama van Geneviève (5/8/98 ),Dorothée (18/9/2000)Sacha (2/5/05 )
Geneviève 1998
Afbeelding
Dorothée 2000
Afbeelding
Sacha 2005
Afbeelding


Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 15 mar 2005, 12:41

Ik hoop dat elke zwangerschap anders is!!
Mijn zwangerschap was heel frustrerend, heel pijnlijk en ongemakkelijk. Lani is tot bij de bevalling heel hoog blijven liggen, waardoor ze vaak tegen mijn ribben lag en die dus vaak gekneusd aanvoelden. Verder had ik nog last van aambeien, bekkenonstabiliteit,... Echt niet leuk! Ik heb er echt niet van kunnen genieten, wat ik wel jammer vind.

Een vraagje: als je 1 keer bekkenonstabiliteit hebt gehad, heb je dat dan ook bij de volgende zwangerschap?

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 15 mar 2005, 12:55

neen!!
De ene zwangerschap kan totaal anders uitpakken dan de andere.
En mits het de tweede keer zal zijn, nog minder risico

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 15 mar 2005, 17:24

Ik herken veel dingen in de verhalen hierboven en het is leuk herkenning te vinden. Hier ook een lastige zwangerschap. Probeer er ook van te genieten maar stiekem verlang ik toch al naar de geboorte van ons meisken. Ben nu 33 en dit is vast en zeker mijn laatste zwangerschap.
Ik wil ook de beweging terug, ik wil mijn huis poetsen, wil terug kunnen sporten en vooral rollebollen met mijn zoontje. Nog 11 weken en ons meiske wordt geboren. Nu platte rust omwille van de weeën die ik vorige week gekregen had.
Wees gerust Fanny, je bent niet alleen en bij ons kan je gerust terecht met je frustraties. Hier wordt totaal begrepen. Leuk, toch?

Groetjes,
muppet


Plaats reactie

Terug naar “De zwangerschap”