Zwanger en op reis

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)
Zwanger en op reis

Bericht door Aditi » 20 aug 2006, 12:03

Hey iedereen,

Wij gaan begin september nog op reis. Voor de laatste keer met zijn tweetjes! We hebben altijd al graag naar Mexico willen gaan, maar nu vragen we ons af in hoeverre dat te doen is als ik 20 weken zwanger ben? Volgens de gyn is het vliegen geen probleem... Iemand reiservaring?

Aditi
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)


Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 20 aug 2006, 12:07

bijna reiservaring,telt dat ook??

Wij zouden naar italië gaan,rond deze tijd(wel met de auto...),maar heb het verbod gekregen van mijn gyn...regelmatig harde,pijnlijke buiken,rust voorgeschreven...

Maar ik denk,als er geen problemen zijn,je gerust op reis kan vetrekken!!!en vooral goed ontspannen!!!!!!!

veel plezier!
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar

Bericht door flupke » 20 aug 2006, 12:20

Reiservaring genoeg... maar niet tijdens de zwangerschap :lol:
Naar Mexico ben ik vorig jaar geweest. Gewoon zààààààààààlllllig. Enkel de vlucht is een nadeel. In het naar ginder gaan zaten we 12 u 45 m op het vliegtuig. Verschrikkelijk. En dan eerst nog enkele uren wachten op de luchthaven, want we hadden 5 uur vertraging. In het terugvliegen waren we 9 uur onderweg. Dat was al beter te doen. Als ik eerlijk moet zijn... ik zou het echt niet zien zitten om aan 20 weken nog zo'n reis te maken. Wij waren twee dagen kapot van de vermoeiende reis. Ik zou ook niet naar zo'n land durven gaan als ik zwanger ben. Ik ben totaal niet op de hoogte van de kwaliteit van de gezondheidszorg ginder, maar zou het risico niet durven nemen :? Dit kan natuurlijk heel goed meevallen afhankelijk van de streek waar je naartoe gaat. Ieder maakt dit natuurlijk voor zichzelf uit. Maar ik denk altijd... wat als er eens iets serieus gebeurt :roll: Het verblijf ginder was zalig en ik zou er direct terug naartoe willen gaan. Wij zijn in december geweest, NA het orkaanseizoen. In september is het er nog steeds orkaanseizoen en dan krijg je mij er zeker niet naartoe :roll: Op dat gebied ben ik nogal een bangerik :lol: Verder is op het land Mexico niet veel aan te merken hoor. Twee jaar daarvoor gingen we naar de Dominicaanse republiek. Ook zaaaaallllig. Wij hebben onze droomreizen al achter de rug de laatste drie jaar, dus kunnen we er terug efkes tegen. Ik kan me heel goed voorstellen dat jullie dit nog eens willen doen voordat de kleine spruit er is, want dan zal het er wel niet meer van komen in het begin. Als jij je dus heel goed voelt en niet te veel last hebt van kwaaltjes kan je de reis gerust maken. Alleen opletten met hetgeen je eet (rauwkost) en drinkt. Ook geen ijsblokken gebruiken, altijd flessenwater gebruiken (ook voor het tandenpoetsen !!!). Regelmatig rondlopen tijdens de lange vlucht en de beentjes strekken. Maar dat geldt voor iedereen en niet enkel voor zwangeren :wink:

Wij hadden eerst gepland om in september nog een weekje naar Kreta te gaan of zoiets. Niet te ver. Maar we zijn toch van gedacht verandert. Wij gaan gewoon 3 dagen zalig genieten van een gastronomisch weekend. Ik heb ook meer behoefte aan een weekje zon, maar we staan nogal voor serieuze financiële kosten. We hebben net de schilderwerken achter de rug (3000 euro :roll: ) In oktober komen ze de kamer leveren voor de kleine (2000 euro) Dan heeft mijn ventje nog een nieuwe fiets gekocht (750 euro :roll: ) en gisteren hebben we een diepvriezer gekocht (600 euro) Pffff. En dan nog andere kosten voor de kleine die op komst is.
Maar dat hebben we er graag voor over :lol: :lol:
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 20 aug 2006, 14:22

Eerlijk, ik zou het niet doen. Dichter bj huis, mss wel. Maar Mexico ligt heel ver en je weet maar nooit.
En zoals Flupke al zei, lang op het vliegtuig zitten is vermoeiend en dan nog eens als je zwanger bent.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Muisje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 apr 2006, 17:09

Bericht door Muisje » 20 aug 2006, 17:55

Ik heb nog helemaal geen ervaring met 'het zwanger zijn' maar indien ik in jouw plaats was zou ik dit ook niet doen.

Die warmte zou mij nog meer vermoeien, indien je uitstappen zou doen dan denk ik dat je daar ook wel last zal van ondervinden en vooral je mag toch niet met je buik in de zon liggen ofwel (tenzij je dat niet erg vind om niet in de zon te liggen)?
Het is ook wel heel erg ver vliegen hé.
Heb je nu al last van vermoeidheid?

Ik heb ooit eens 11 uur gevlogen nr Dominicaanse en liep er al ambetant van :roll: om zo lang op het vliegtuig zitten.

Ik zou geen onnodige riscio's nemen maar begrijp je ook wel hoor.
Mexico moet gewoon zalig zijn, maar Mexico loopt niet weg hé :wink:
Moest er iets fout lopen zou je het jezelf nooit vergeven denk ik.


Gebruikersavatar
Fairytale
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 nov 2005, 20:21
Locatie:Hulst (NL)
Contacteer:

Bericht door Fairytale » 20 aug 2006, 17:59

Als de medische toestanden in mexico goed zijn en jij je goed voelt zou ik gewoon gaan... ik weet niet of je nog inentingen moet hebben daarvoor, dat zou je ook ff moeten informeren.

Ikzelf had het niet gedaan omdat ik toen al alst had van mn bekken en zon zee en strand (luiervakantie) heb je dan ook dichterbij maar mogelijk moet het wel zijn lijkt me..
Liefs Sara, trotse moeder van Lola Anaïs en Gobe Didier

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 11 sep 2006, 13:52

Ondertussen zijn we terug van ons reisje naar Mexico en ik heb me zorgen gemaakt om niets want het was zaaaaaaaaalig!
Ok, zo lang op het vliegtuig zitten was niet echt interessant, maar dat is het voor niemand.
De vermoeidheid valt goed mee, want we hebben daar goed geslapen en niet te zot gedaan. We hebben een dagje rust telkens afgewisseld met een dagje actie of cultuur en het is ons heel goed bevallen.
Ik moet wel toegeven dat ik me momenteel sowieso erg fit voel en dat het waarschijnlijk veel minder leuk was geweest als ik last had van allerlei kwaaltjes.
Qua hygiëne hadden we een goed hotel uitgekozen en ik heb nooit water van de kraan ofzo gedronken en geen eten van kraampjes ofzo genomen.
Besluit: zelf aanvoelen wat kan en wat niet???
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 11 sep 2006, 13:54

Hé, welkom terug!!
Blij dat jullie van jullie laatste reis met jullie tweetjes hebben genoten. Blijkbaar is de lange vliegtuigreis toch nog meegevallen.
En Mexico, een aanrader?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar

Bericht door flupke » 11 sep 2006, 15:48

Hey Aditi... allez dat kunnen ze u nie meer afnemen!!! Dat hebt ge weeral gehad. Een zalige reis !! Ik ben blij dat alles goed is meegevallen en dat je van alle kwaaltjes en eventuele ongemakken gespaard bent gebleven.
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
beerke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 jan 2006, 13:34
Locatie:Maldegem
Contacteer:

Bericht door beerke » 11 sep 2006, 16:50

hoe was het op reis en heo verliep de zwangerschap in mexico nie ziek geweest van op de vlieger te zitten.hopelijk heb je genoten en heb je nog een mooie reis had met zen tweetjes.
Afbeelding

onze liefde is beloont met dit mooi engeltje!!!

Muisje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 apr 2006, 17:09

Bericht door Muisje » 11 sep 2006, 17:36

Blij te horen dat alles heel goed verlopen is.

Da's weer een hele mooie herinnering om te koesteren en later kunnen jullie aan je kindje vertellen dat hij/zij al in mexico is geweest :wink:

Was het daar leuk? Dingen bezocht?

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 11 sep 2006, 17:42

Ons Mexico-verhaal (of toch stukjes ervan) kan je lezen op http://baby.barbe.be

En nee ik ben niet ziek geweest op het vliegtuig. We hebben wel niet zo goed kunnen slapen, dus nu nog een beetje moe. Maar ziek, nee, geen last van!

Aditi
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 11 sep 2006, 17:45

*jaloers*




fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad!!!dat neemt niemand jullie nog af,he!!
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar

Bericht door flupke » 11 sep 2006, 19:10

Aditi schreef:Ons Mexico-verhaal (of toch stukjes ervan) kan je lezen op http://baby.barbe.be

Aditi
Heb net eens geloerd op de website. Het kwam me allemaal heel bekend voor :lol: , want op de meeste plaatsen zijn wij ook geweest. Ook de foto's van het hotel herkende ik. Wij verbleven in Hotel Iberostar TUCAN. Gewoon zàààààààààààààààlig.
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Ambertje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2006, 21:11
Locatie:Noord-Limburg

Bericht door Ambertje » 16 sep 2006, 14:42

Leuk hé, zo'n vakantie!! Je hebt ze maar gehad en dat kan niemand je nog afpakken! Wij zijn net terug uit Griekenland, was ook fantastisch. Mexico hebben we overwogen maar omdat mijn ventje nog nooit gevlogen had, wilden we de eerste keer niet TE lang maken. Deze keer was goed meegevallen, dus misschien volgende keer voor ons...
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 17 sep 2006, 12:46

Het is zeker een aanrader, Ambertje!!!
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 17 sep 2006, 13:25

flupke schreef:
Aditi schreef:Ons Mexico-verhaal (of toch stukjes ervan) kan je lezen op http://baby.barbe.be

Aditi
Heb net eens geloerd op de website. Het kwam me allemaal heel bekend voor :lol: , want op de meeste plaatsen zijn wij ook geweest. Ook de foto's van het hotel herkende ik. Wij verbleven in Hotel Iberostar TUCAN. Gewoon zàààààààààààààààlig.
Wij ook, wij zijn daar op huwelijksreis geweest
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 17 sep 2006, 18:28

we zijn vorig jaar ook naar mexico geweest. We hebben ook die dingen bezocht die ji hebt gedaan. We zaten in een hotel in Cancun. Heb je met dolfijnen gezwommen? Toen wij dit deden vroegen ze ons of er iemand bij was die zwanger was. Die dolfijnen zouden dat aanvoelen en je extra beschermen.
En idd, Mexico is waauw.

Muisje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 apr 2006, 17:09

Bericht door Muisje » 18 sep 2006, 08:54

Mieke schreef:we zijn vorig jaar ook naar mexico geweest. We hebben ook die dingen bezocht die ji hebt gedaan. We zaten in een hotel in Cancun. Heb je met dolfijnen gezwommen? Toen wij dit deden vroegen ze ons of er iemand bij was die zwanger was. Die dolfijnen zouden dat aanvoelen en je extra beschermen.
En idd, Mexico is waauw.
Damn!!!
Met dolfijnen zwemmen is een droom van me!!!

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 18 sep 2006, 18:08

neen, ik ben het niet gaan doen omdat ze ons dat net afgeraden hebben omdat ik zwanger was.
Dolfijnen kunnen naar het schijnt het hartje van de baby horen en ze kunnen het kindje zelfs zien in je buik (!!!). Daardoor komze inderdaad erg naar je toe, maar soms zijn ze dan overbeschermend en wordt het gevaarlijk.
Niet omdat ze je kwaad willen doen, maar omdat ze zo gefascineerd zijn door jou.
Dus hebben we maar besloten om op veilig te spelen :(

Aditi
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Muisje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 apr 2006, 17:09

Bericht door Muisje » 18 sep 2006, 19:13

:o

Ongeloofelijk toch!

Wel jammer dat je dat dan niet hebt kunnen doen, maar mocht ik kiezen tss zwanger zijn of met dolfijnen zwemmen, zou ik het wel weten hoor :)

Gebruikersavatar
Ambertje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2006, 21:11
Locatie:Noord-Limburg

Bericht door Ambertje » 18 sep 2006, 20:26

Ik wist niet dat dolfijnen zo gevoelig waren! Ik kan begrijpen dat je op veilig hebt gespeeld, je beebje is toch wel belangrijk hé!!
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

Afbeelding

Muisje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 apr 2006, 17:09

Bericht door Muisje » 19 sep 2006, 19:51

da's zeker da!


Plaats reactie

Terug naar “De zwangerschap”