uitgerekend voor najaar 2005

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
leen
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 okt 2005, 16:18
Locatie:Sint-Job-In-t-Goor
uitgerekend voor najaar 2005

Bericht door leen » 02 okt 2005, 16:42

Hoi zwangere mama's

Ik ben uitgerekend voor 22 november 2005 maar zal bevallen met een keizersnede op 7 november 2005.
Dat is dus binnen een goede 5 weken.
Is er hier nog iemand uitgerekend voor deze periode of dit najaar?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


kimpie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:09 mei 2004, 13:46
Locatie:vilvoorde (België)

Bericht door kimpie » 02 okt 2005, 19:20

Mijn broer zijn vriendin zal bevallen met keizersnee op 18/11
Dan ben ik tante Kim :wink:

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 02 okt 2005, 22:29

dat vond ik leuk...ik plan graag en omdat ik wist dat ik ingeleid werd wegens medische redenen genoot ik ten volste zodat alles klaar was hier...ik ben een beetje te perfectionistisch. :roll:
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
leen
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 okt 2005, 16:18
Locatie:Sint-Job-In-t-Goor

Bericht door leen » 03 okt 2005, 00:02

Ha, dan kan jij binnen 6 weken genieten van je tanteschap.
Proficiat alvast Kim :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
leen
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 okt 2005, 16:18
Locatie:Sint-Job-In-t-Goor

Bericht door leen » 03 okt 2005, 00:07

jong moederke schreef:dat vond ik leuk...ik plan graag en omdat ik wist dat ik ingeleid werd wegens medische redenen genoot ik ten volste zodat alles klaar was hier...ik ben een beetje te perfectionistisch. :roll:
Nu is dat idd een voordeel, maar dat is dan toch het enige bij een KS.
Bij mijn zoontje wisten we van niets tot de gyne zei dat het kindje maar niet indaalde en dat het niet kon, dan hebben we foto's laten nemen en bleek dat mijn bekken helemaal vergroeid zijn.
Dus ons kindjes kunnen niet indalen en/of normaal ter wereld komen.
De dag nadien moest ik binnen voor de KS.
Plezant is anders.
Ondertussen heb ik me er al bij neergelegd en kan ik idd alles mooi plannen.
Alleen weer die helse schrik voor de KS steekt de laaste tijd de kop op :( :(
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


kimpie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:09 mei 2004, 13:46
Locatie:vilvoorde (België)

Bericht door kimpie » 03 okt 2005, 10:07

leen schreef:Ha, dan kan jij binnen 6 weken genieten van je tanteschap.
Proficiat alvast Kim :D
Dank u :D

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 04 okt 2005, 13:54

Proficiat Leen,

Geniet nog even van je buikje...Weet je wat het wordt?
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
M.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 mar 2005, 09:38
Locatie:Merksem

Bericht door M. » 05 okt 2005, 16:35

Hoi Leen,

Ik ben zwanger van mijn derde kindje... normaal kwam ons wondertje op (ong.) 28 november maar sinds twee weken weet ik dat er een grote kans in zit dat ik een keizersnede zal hebben op 4 november wegens een voorliggende placenta....
Kunnen we lekker samen aftellen (bij mij nog 30 dagen)!
Groetjes,
M.

kimpie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:09 mei 2004, 13:46
Locatie:vilvoorde (België)

Bericht door kimpie » 05 okt 2005, 20:35

M ik wens jou ook veel suc6 toe

Gebruikersavatar
leen
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 okt 2005, 16:18
Locatie:Sint-Job-In-t-Goor

Bericht door leen » 08 okt 2005, 21:10

Katharina schreef:Proficiat Leen,

Geniet nog even van je buikje...Weet je wat het wordt?
Yep de koningswens is vervuld want het wordt een meisje :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
leen
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 okt 2005, 16:18
Locatie:Sint-Job-In-t-Goor

Bericht door leen » 08 okt 2005, 21:11

M. schreef:Hoi Leen,

Ik ben zwanger van mijn derde kindje... normaal kwam ons wondertje op (ong.) 28 november maar sinds twee weken weet ik dat er een grote kans in zit dat ik een keizersnede zal hebben op 4 november wegens een voorliggende placenta....
Kunnen we lekker samen aftellen (bij mij nog 30 dagen)!
Groetjes,
M.
Ja leuk, dus jij zal 3 dagen voor mij bevallen.
En waar als ik mag vragen?
Ik ga bevallen in klina van Brasschaat.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
M.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 mar 2005, 09:38
Locatie:Merksem

Bericht door M. » 08 okt 2005, 22:46

Hallo Leen,

Twee keer ben ik bevallen in het Middelheim ziekenhuis, maar ons derde wondertje zal ter wereld komen in het Jan Palfijn ziekenhuis (Merksem). En verloopt alles bij jou nog goed? ben jij net als mij toch ook al een beetje zenuwachtig?...

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 09 okt 2005, 18:51

Tof zeg Leen! ik benblij dat je wens vervuld is...
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 09 okt 2005, 22:42

ik werk naast de klina.... :lol:
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 10 okt 2005, 07:47

hey

ik benwel niet uitgerekend voor DIT najaar, maar VORIG jaar rond deze tijd liep ik er ook 'waggelend' bij :lol: Hihi, m'n zoontje is geboren op 8 november '04. Wij vieren dus een verjaardagsfeestje, terwijl jij een geboortefeestje bouwt :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
leen
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 okt 2005, 16:18
Locatie:Sint-Job-In-t-Goor

Bericht door leen » 11 okt 2005, 00:08

M. schreef:Hallo Leen,

Twee keer ben ik bevallen in het Middelheim ziekenhuis, maar ons derde wondertje zal ter wereld komen in het Jan Palfijn ziekenhuis (Merksem). En verloopt alles bij jou nog goed? ben jij net als mij toch ook al een beetje zenuwachtig?...
Middelheim is ook erg goed, hoe komt het dat je nu in palfijn ga bevallen?
Ik weet niets van de kraamafdeling maar voor de gewone dingen vind ik plafijn niet echt denderend.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
leen
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 okt 2005, 16:18
Locatie:Sint-Job-In-t-Goor

Bericht door leen » 11 okt 2005, 00:10

Katharina schreef:Tof zeg Leen! ik benblij dat je wens vervuld is...
t'ja eigenlijk was het eerst best wennen want ik dacht dat het een jongen ging zijn en heb mezelf altijd als een jongensmama gezien.
het was eerder papa zijn wens van een meisje te hebben.
De eerste keer wenste hij ook een meisje :roll:
Ik heb toch 2 weken aan een 'meisje' moeten wennen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
leen
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 okt 2005, 16:18
Locatie:Sint-Job-In-t-Goor

Bericht door leen » 11 okt 2005, 00:11

Lena schreef:hey

ik benwel niet uitgerekend voor DIT najaar, maar VORIG jaar rond deze tijd liep ik er ook 'waggelend' bij :lol: Hihi, m'n zoontje is geboren op 8 november '04. Wij vieren dus een verjaardagsfeestje, terwijl jij een geboortefeestje bouwt :wink:
Leuk, ik zal aan jullie denken als ik het ziekenhuis lig. :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
M.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 mar 2005, 09:38
Locatie:Merksem

Bericht door M. » 11 okt 2005, 17:43

leen schreef:
M. schreef:Hallo Leen,

Twee keer ben ik bevallen in het Middelheim ziekenhuis, maar ons derde wondertje zal ter wereld komen in het Jan Palfijn ziekenhuis (Merksem). En verloopt alles bij jou nog goed? ben jij net als mij toch ook al een beetje zenuwachtig?...
Middelheim is ook erg goed, hoe komt het dat je nu in palfijn ga bevallen?
Ik weet niets van de kraamafdeling maar voor de gewone dingen vind ik plafijn niet echt denderend.
Spijtig genoeg zal ik de derde keer niet in het Middelheim ziekenhuis bevallen doordat wij 2 jaar geleden verhuisd zijn naar Merksem. Het Jan¨Palfijn ziekenhuis is nu veel dichter en ik heb ook een gyné van dat ziekenhuis....

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 11 okt 2005, 20:12

leen schreef:Leuk, ik zal aan jullie denken als ik het ziekenhuis lig. :D [/color]
En ik aan u... :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
leen
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 okt 2005, 16:18
Locatie:Sint-Job-In-t-Goor

Bericht door leen » 13 okt 2005, 01:56

M. schreef:
leen schreef:
M. schreef:Hallo Leen,

Twee keer ben ik bevallen in het Middelheim ziekenhuis, maar ons derde wondertje zal ter wereld komen in het Jan Palfijn ziekenhuis (Merksem). En verloopt alles bij jou nog goed? ben jij net als mij toch ook al een beetje zenuwachtig?...
Middelheim is ook erg goed, hoe komt het dat je nu in palfijn ga bevallen?
Ik weet niets van de kraamafdeling maar voor de gewone dingen vind ik plafijn niet echt denderend.
Spijtig genoeg zal ik de derde keer niet in het Middelheim ziekenhuis bevallen doordat wij 2 jaar geleden verhuisd zijn naar Merksem. Het Jan¨Palfijn ziekenhuis is nu veel dichter en ik heb ook een gyné van dat ziekenhuis....
ah, ja dan is het logisch hé. :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
leen
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 okt 2005, 16:18
Locatie:Sint-Job-In-t-Goor

Bericht door leen » 13 okt 2005, 01:57

12 OKTOBER 2005

Mijn voorlaaste afspraak bij de gynecoloog voor ons 'mieke' geboren wordt.

Eerst een half uur aan de monitor.
Danny die na zijn nachtdienst nog niet genoeg geslapen had viel bijna in slaap op de stoel.
Hij vond de hartslag van onze dochter vrij relaxerend
Nadien toen 'mieke' wild werdt in de buik en het machien tilt sloeg zei hij :
"Gek, dat hebben wij gemaakt. Wij hebben dat hartje doen kloppen...."
Net of hij dat nu pas besefte, terwijl er al een dreumes van 17 maand rondloopt die wij ook hebben gemaakt, daar was hij toch ook bij.

Mijn bloeddruk was weer wat aan de hoge kant, maar dat viel nog mee.
Het leuke was het gewicht....
Na al het ziek worden in de eerste maanden was ik dus in totaal 5 kilo afgevallen, die is er nu ondertussen weer bij.
Maar dat maakt dat ik nog steeds op +0 kilo sta deze zwangerschap.
Nog even te gaan en hopen dat het dus zo blijft.

Bij de gyne zelf hebben we ons 'mieke' nog eens goed kunnen zien.
Erg uitgebreid, t'is nog steeds duidelijk een 'mieke'
Ze zou nu 2400 gr wegen en 45,9 cm zijn.
Volgens de gyne een beetje onder het gemiddelde : "een lichtgewichtje dus"
En dat terwijl ze 3 weken geleden met 2100 gr en 44 cm : "een grote en zware" zou kunnen worden.
Ik bekijk het wel als het eruit komt

Voor de rest hebben we het nog eens uitgebreid over mijn angsten voor de keizersnede gehad.
Duidelijk laten horen dat het niet aan hem ligt en dat ik hem volledig vertrouw maar dat de nachtmerries i.v.m. de keizersnede elke nacht erger en erger worden.
Hij vond het erg goed dat ik erover kon praten en stelde me ook gerust dat dit normaal was.
Ook gaat hij voor en tijdens de bevalling extra aandacht besteden met mij mentaal bij te staan terwijl dat dat zijn 'job' niet is, anders krijg ik zoals bij Tibe weer een paniekaanval waardoor ik de operatie alleen maar belemmer.

Daarna heb ik nog eens uitgebreid vragen gesteld over de mogenlijke anti-conceptie.
Omdat ik de pil wel regelmatig durf vergeten (tot hier toe nog nooit een ongelukske gehad ) en we tussen 'mieke' en de eventuele volgende toch iets meer tijd tussen wouden.
Nu is het spiraal geen optie voor mij want ik zou daar te veel last van ondervinden (door de vergroeiing vanbinnen waardoor ook de keizersnede noodzakelijk is)
Dan kwamen we op de ring, patch en implantaat. Ook geen optie voor mij omdat ik een zwaardere vrouw ben. Deze zijn maar 'veilig' tot een lichaamsgewicht van 80 à 85 kilo.
Condomen haaten we en periodieke onthouding of 'voor het zingen de kerk uit' is niets voor ons.
Conclusie ..... het wordt gewoon weer de pil.
Eerst de minipil en na de bv mijn oude pil die ik al sinds mijn 9 jaar pak.
Ik had ergens gehoopt van die rotdingen af te geraken maar het heeft niet mogen baten.
Danny ginnikend : "Alle, dan kunnen we binnenkort weer beginnen met ze dikwijls te vergeten ... " gelukkig vind hij dat het mee zijn verantwoordelijkheid is.

Mijn volgende afspraak is op 26 oktober 2005, weer met monitoring.

Amaai, wat heb ik nu veel getypt....
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 13 okt 2005, 08:53

Wat leuk leen dat je dit even kwam vertellen, zo kunnen we alles mooi meevolgen.
Ik zou ook zeggen niet teveel vertrouwen op die echo hoor. Zoals sommigen hier wel weten werd onze dochter Anaïs een week voor de bevalling geschat op 3600 gram en 52 cm. Bij haar geboorte woog ze dan 3410 en was ze 49,5 cm. Dus zekerheid is er niet hoor denk ik.
Ik ben zelf geen voorstander van de pil, omwille van de hormonen die je zo in je lijf propt en je bedriegt er eigenlijk je lichaam mee vind ik. Maar ik neem nu ook de minipil bij mijn borstvoeding. Gewoon omdat ik ook niet voor de andere anticonceptie middelen ben. Nu ik zal toch de pil verder moeten nemen. Wanneer zal die mannenpil eens op de markt komen zeg! Dat onderzoek blijft maar duren...
Ja tot daar, alles komt op het lichaam van de vrouw terecht he.
Ik ben wel blij dat hij zich mee verantwoordelijk voelt, Björn vraagt ook altijd: "je pil al genomen?"
Ja die minipil bij de borstvoeding moet je doornemen, dus iedere dag.
En ik zou die ook wel eens vergeten :oops:
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
M.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 mar 2005, 09:38
Locatie:Merksem

Bericht door M. » 13 okt 2005, 11:38

Hoi iedereen,

Bij mij was dit ook het voorlaatste bezoekje bij de gyné.
En weet je wat Leen, mijn keizersnede wordt verschoven naar 7 november... kunnen we toch nog samen aftellen (als ik het tot dan kan volhouden, want bij eventuele bloedingen wordt het een spoedkeizersnede).
Ik vraag me enkel af.. volgens mij wordt mijn meisje dan toch een zéér lichtgewicht. :roll:
Haar gewicht was nu (op 33 weken en 3dagen) ong. 1900 g. Volgens de gyné zou ze tegen 7 november een gewicht bereikt hebben van ong. 2600 g. (Wat natuurlijk ook wel niet zwaar is, maar mijn twee andere meisjes waren ook niet zo zwaar bij de geboorte 3100g en 3200g). Dus ik denk dat het gewicht van jouw meisje toch wel héél goed is hoor...
Verder nog vele groetjes .. (nog 25 dagen te gaan)
M.

Gebruikersavatar
kim
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 feb 2004, 19:55
Locatie:Roeselare
Contacteer:

Bericht door kim » 13 okt 2005, 22:52

hey leen en m.
leuk om te horen van jullie hoe het was bij de gyne. ik moet nog wachten tot de 17de van deze maand om ons boeleke te mogen horen op de monitor. ik kijk er zo naar uit :D ik weet zonder of mijn man ga kunnen wakker blijven die nacht op zijn werk want dat wil hij voor geen haar missen.

Gebruikersavatar
leen
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 okt 2005, 16:18
Locatie:Sint-Job-In-t-Goor

Bericht door leen » 14 okt 2005, 03:27

M. schreef:Hoi iedereen,

Bij mij was dit ook het voorlaatste bezoekje bij de gyné.
En weet je wat Leen, mijn keizersnede wordt verschoven naar 7 november... kunnen we toch nog samen aftellen (als ik het tot dan kan volhouden, want bij eventuele bloedingen wordt het een spoedkeizersnede).
Ik vraag me enkel af.. volgens mij wordt mijn meisje dan toch een zéér lichtgewicht. :roll:
Haar gewicht was nu (op 33 weken en 3dagen) ong. 1900 g. Volgens de gyné zou ze tegen 7 november een gewicht bereikt hebben van ong. 2600 g. (Wat natuurlijk ook wel niet zwaar is, maar mijn twee andere meisjes waren ook niet zo zwaar bij de geboorte 3100g en 3200g). Dus ik denk dat het gewicht van jouw meisje toch wel héél goed is hoor...
Verder nog vele groetjes .. (nog 25 dagen te gaan)
M.
HA HA HA, idd dan voor jou ook nog 25 dagjes te gaan. :wink:
Mijn zoontje was op 39 weken ook net 3044 gr dus zo wat gelijk met jou dochters.
Maar jou kindje nu is idd wel erg laag tegenover bij mij.
Ik ga me er niet over druk maken, zolang het maar gezond is.
Hopenlijk blijven die bloedingen weg zodat onze kids dezelfde verjaardag hebben :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
leen
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 okt 2005, 16:18
Locatie:Sint-Job-In-t-Goor

Bericht door leen » 14 okt 2005, 03:31

Katharina schreef: Ik ben zelf geen voorstander van de pil, omwille van de hormonen die je zo in je lijf propt en je bedriegt er eigenlijk je lichaam mee vind ik. Maar ik neem nu ook de minipil bij mijn borstvoeding. Gewoon omdat ik ook niet voor de andere anticonceptie middelen ben. Nu ik zal toch de pil verder moeten nemen. Wanneer zal die mannenpil eens op de markt komen zeg! Dat onderzoek blijft maar duren...
Ja tot daar, alles komt op het lichaam van de vrouw terecht he.
Ik ben wel blij dat hij zich mee verantwoordelijk voelt, Björn vraagt ook altijd: "je pil al genomen?"
Ja die minipil bij de borstvoeding moet je doornemen, dus iedere dag.
En ik zou die ook wel eens vergeten :oops:
Bij mijn zoontje vergat ik die minipil wel eens :oops:
Gelukkig is daar niets van gekomen, want dat is wel wat te snel opeen geweest. :lol: :lol: :lol:
Maar ik heb geen ander optie dan de pil te nemen, ik had gewoon op iets anders gehoopt want ik slik die al sinds mijn 9 jaar (was erg vroeg met :twisted: )
Idd, de pil voor de man zou hier ook welkom zijn.
Maar van alle anti-conceptie, behalve condoom zou de pil nog het minste hormonen bevatten ???? Daar verschoot ik van.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
leen
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 okt 2005, 16:18
Locatie:Sint-Job-In-t-Goor

Bericht door leen » 14 okt 2005, 03:32

kim schreef:hey leen en m.
leuk om te horen van jullie hoe het was bij de gyne. ik moet nog wachten tot de 17de van deze maand om ons boeleke te mogen horen op de monitor. ik kijk er zo naar uit :D ik weet zonder of mijn man ga kunnen wakker blijven die nacht op zijn werk want dat wil hij voor geen haar missen.
Toch leuk dat ide arme mannen hun eigen opofferen. :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
kim
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 feb 2004, 19:55
Locatie:Roeselare
Contacteer:

Bericht door kim » 17 okt 2005, 22:32

we zijn vandaag bijde gyne geweest.
en we hebben ons boeleke goed gehoord en gezien :D
de gyne zei dat alles tiptop in orde is en dat het zou kunnen dat ik mss iets vroeger zal bevallen. maar hij wou zich er niet echt over uitspreken omdat ik van ronan ook 10 dagen langer heb gelopen en dan toch nog van in het begin moeten laten ingang steken.
k vraag mij echt af hoe het zal gaan.

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 21 okt 2005, 20:49

Hallo,
Kim, hopelijk hoef je niet te veel over te gaan. Op 40 weken zijn ze "af", dus veel langer hoeft het allicht niet te duren.
Toch niet als het je tweede is, want ik weet wat het is.

Ikzelf heb nu na mijn tweede bevalling gekozen voor een hormoonspiraal. Momenteel heb ik niets van last en ik hoop dat binnen dit en een paar maanden ook mijn regels uitblijven. Ik weet natuurlijk ook dat niet iedereen goed is met een spiraal, maar omdat we allebei vinden dat ons gezin compleet is, is dit voor mij echt een goeie oplossing.

Groetjes.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De zwangerschap”