Wat ... tijdens de zwangerschap

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 03 dec 2006, 19:58

tomatensoep en alles wat italiaans was


Lily
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 00:37
Locatie:Aarschot

Bericht door Lily » 13 feb 2007, 14:04

Vorige zwangerschap: frietennnn!!! Pizza! Lasagne!!! Hoe vettiger hoe prettiger.
Nu (20 weken zwanger):
veel zin in: fruit, spa bruis, wortelen, augurken
afschuw van: vlees, kip (maar at ik van tevoren ook al niet), melk, kaas, eieren (maar at ik van tevoren ook zo goed als niet). Ik moet echt kokhalzen als ik langs een frituur loop. Hekel aan chips en chocolade.
(Had nooit gedacht dat ik nog eens zou zeggen dat ik een hekel heb aan al die dingen.)
Na ferm misselijk geweest te zijn nu ook nog eens niet veel eetlust, ik ga zo slank als een strijkplank zijn eens de kleine er is! :lol:

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 13 feb 2007, 14:40

van de zwangerschap van milan alles wat met tomatensaus was
van de zwangerschap van maité niks speciaals
en nu van mijn derde zwangerschap veel zin in zoets en hoe zuurder hoe beter :lol:

Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 13 feb 2007, 15:00

Bij de zwangerschap van Amber had ik een echte chocolademuizenverslaving. Eitjes kon ik niet eten of ik moest direct overgeven.

Bij de zwangerschap van Caro heb ik hopen blokjes kaas en salami gegeten.
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

mjamie

Bericht door Aicha » 13 feb 2007, 15:05

Van Andrèsje was ik dol op aardbeienijs (eet ik anders nooit!)
bij Orphée heel veel artisjok met zure vinaigrette gegeten
en bij Hélena in het begin geen zin in zoet (heel handig) en hopen camembert maar dan wel coeur de lion want die is van gepsteuriseerde melk en dat is toegelaten.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
femmie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jan 2007, 18:28
Locatie:merksem

Bericht door femmie » 13 feb 2007, 16:03

ik heb eigenlijk geen speciale dingen die ik eet ofzo enkel als ik moet koken word ik misselijk en kan ik niet meer eten als er iemand anders kookt smaakt het ni uitdan smaakt het me enorm... het spijtige is dat er niet veel voor me word gekookt :cry:
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 13 feb 2007, 19:27

femmie schreef: het spijtige is dat er niet veel voor me word gekookt :cry:
Dat vind ik een goeie :lol: :lol: Maar dan minder voor jou natuurlijk... :roll:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 13 feb 2007, 19:47

Mhm ... vanmiddag vroeg een collega het nog, of ik rare goestingskes heb.
Voor zover ik weet niet echt.
Wel opvallend: bij momenten enorm veel zin in iets zoets, pannenkoeken, pim's, m&m's, .... en als ik het voor mijn neus heb, heb ik er totaal geen zin meer in.
Resultaat: ik lig hier met 2 pakjes pim's in de kast, een pak pannenkoeken in de koelkast en vandaag traktatie van een jarige collega, ze had m&m's bij, rond 10u zo'n zakje op een schoteltje uitgekieperd en om 16u30 de laatste 8 in de vuilnisbak gegooid. Ik kon ze bijna niet meer zien. (en khad ze nog zo mooi per kleur gelegd :roll: )
Anders heb ik weer gezondigd door chips te kopen EN te eten. Het liefst rond 17u voor het avondeten.
MAAR overdag doe ik mijn best om fruit en melkproducten te eten en dat lukt me aardig :wink:
Na het avondeten moet ik niets meer hebben, enkel nog iets om te drinken.

Er is wel iets waar ik sinds het begin van mijn zwangerschap al zin in heb.
Toen ik op kot zat, was er niet veraf een winkeltje. Je kon er ook belegde broodjes halen. Ik ging altijd voor hetzelfde.
Een stuk stokbrood belegd met schijfjes kippefilet (eerst gebakken uiteraard) en daarbij een cocktailkleurachtige saus maar qua smaak net iets pittiger. Dat werd dan opgewarmd (1 helft van het stokbrood). Dan de andere helft erbovenop met nog wat sla en tomaat.
Heer-lijk!!! Alleen jammer dat het een beetje ver is.

Gebruikersavatar
Ambertje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2006, 21:11
Locatie:Noord-Limburg

Bericht door Ambertje » 18 feb 2007, 14:27

Ik hbe nergens speciaal zin in moet ik zeggen. Ma vetiig en zoet gaat er wel met veel plezier in (tuurlijk :roll: )
Wat ik niet meer binnenkrijg zijn kiwi's! En ik heb de indruk dat zure dingen (ananas) ook niet echt positief onthaald worden door mn maag.

Hadden jullie geen schrik om teveel bij te komen??? Ik voel mij altijd zo schuldig als ik weeral eens toegegeven heb aan mn vettige goesting. Heb normaal altijd al de neiging om snel bij te komen. Heb nu het gevoel alsof ik er geen controle meer over heb omdat ik dikker aan het worden ben (wat op zich wel logisch is natuurljik hé! t Zal er niet beter op worden!) Mijn buik wordt dikker ma ik had altijd gedacht dat dat ene mooie ronde, strakke buik zou zijn, niet dus. Mijn natuurlijk (malse) buikje blijft er bovenop liggen, al is het wel duidelijk dat mijn onderbuik veel ronder is geworden. Vreemde gedachten allemaal, zullen het maar op de hormonen steken zeker! :wink:
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

Afbeelding

Gebruikersavatar
femmie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jan 2007, 18:28
Locatie:merksem

Bericht door femmie » 18 feb 2007, 14:31

ik kom normaal ook heel snel bij mar tot hiertoe valt dat echt goed mee en ik eef ook geregeld toe aan mijn 'goestigeskes' :wink: en en echte strakke buikheb ik eigenlijk nog maar van mijn 25 weken daarvoor was hij ook al bol maar nog niet echt strak.. nu staat hij op springen in elk geval(nu hij gedraaid is) steekt die helemaal vooruit.
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Ambertje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2006, 21:11
Locatie:Noord-Limburg

Bericht door Ambertje » 18 feb 2007, 14:37

allez, dat geeft al goei hoop. Ik ben al ff niet meer op de weegschaal gaan staan want die van ons doet af en toe heel gek. Zal over 2 weken bij de gyne wel zien of er is bijgekomen.
Dat ronde, strakke buikje zal dan ook wel komen. Ik zal gewoon wat geduld moeten hebben! :wink:
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

Afbeelding

Gebruikersavatar
femmie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jan 2007, 18:28
Locatie:merksem

Bericht door femmie » 18 feb 2007, 17:09

zeker weete. Thuis ga ik ook nooit op de weegschaal staan hoor enkel bij de gyne als het dan tegen slaat is het maar een keer en niet elke keer als je op de weegschaal staat :wink:
AfbeeldingAfbeelding

Galadriel
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 okt 2006, 13:49
Locatie:Rumst

Bericht door Galadriel » 20 feb 2007, 10:12

Bij Luna: géén champignons (jak brr ...), véél zoet en vettigs, verzot op ijsjes
Bij broertje: géén chocolade, wél champignons, in het begin géén vettigs of zoet (misselijk bij geur hamburger of suikerwafels) nu wel minder lastg van, verzot op aardappelpuree en ijsjes!
groetjes, Galadriel

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
dintje622
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2006, 13:12
Locatie:nieuwkerke (heuvelland)
Contacteer:

Bericht door dintje622 » 20 feb 2007, 23:48

van annelore ; taarten

van annelies chocolade

en van tommy fiandellen
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 21 feb 2007, 20:24

snoep, snoep en nog eens snoep :?
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Ambertje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2006, 21:11
Locatie:Noord-Limburg

Bericht door Ambertje » 21 feb 2007, 21:28

Thuis ga ik ook nooit op de weegschaal staan hoor enkel bij de gyne als het dan tegen slaat is het maar een keer en niet elke keer als je op de weegschaal staat
een waarhied als ene koe. Die tactiek ga ik ook toepasen denk ik. Hoewel ik af en toe toch es op de weegschaal ga staan hier, kwestie van niet om te vallen bij de gyne! :lol:
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

Afbeelding

MiKySh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 feb 2007, 12:58

Bericht door MiKySh » 25 feb 2007, 18:09

Mickey: bitterballen met veel mosterd

Kyara : chocolade

Shanyah : pasta en ik zou bij alles mayonaise gegeten hebben. Ik stuurde men man dikwijls om mayonaise omdat ik beschaamd was dat diegene die ikibegin van de week had gekocht al op was :oops:
Trotse mama van drie schatten van bengels
Afbeelding

tweety
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 jan 2007, 21:30

Bericht door tweety » 25 feb 2007, 20:01

ik snoepte niet meer wat ik anders wel erg veel deed en at veel droge worsten wat ik anders niet moest hebben.


Plaats reactie

Terug naar “De zwangerschap”