moet dit even kwijt

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
femmie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jan 2007, 18:28
Locatie:merksem
moet dit even kwijt

Bericht door femmie » 25 jan 2007, 13:35

Ik zit hier al mee sinds het begin van mijn zwangerschap en kan er nergens mee terecht dus dacht ms dat die lieve dames en heren van het babyforum me wel een beetje raad kunnen geven. Het zit namelijk zo mijn schoonmoeder is een mega bemoeizuchtig mens. et is net of zij gaat bevallen :( op alles wat ik doe en zeg heeft zij commentaar ik bn dit niet gewoon. wij zijn heel vrij opgvoed en mochten alles dat binnen de perken bleef doen ik heb met mijn moeder ook een super contact en zij word tevens de meter van ons kindje mss dat dit bij mijn schoonmoeder een beetje verkeerd is ovrgekomen maar ik wou dat zo en mijn vriend ging meteen akkoord. nu als hij iets uitsteekt ofzo drijgt ze altijd dat ze naar kind en gezin gaat en er voor gaat zorgen dat hij ons kindje niet meer lag zien alhoewel hij helemaal niets misdoet.
Ook vroeg ze me overlaatst je gaat de baby toch niet bij hem alleen laten want dat kan hij niet hoor nu ik woon al drie jaar samen met haar zoon en ben er wel zeer zeker van dat hij dat wel kan. zij denkt altijd dat haar zoon niet echt ok is dat er iets mis mee is en dat hij zeker geen kind kan groot brengen en dat is wel zo.
Ik hd haar overlaatst gezegd dat ik in de solden wat jogging broeken ging kopen om 's avons aan te doen de volgende dag belde ze me: " ja een kennis van me heeft haar kast uitgeladen en ik heb al haar jogging pakken gekregen kom ze maar halen" nu ik vind het niet erg om eens iets van en anderte dragen maar iemand die ik niet ken vind ik zo wat bizar. dan had ze nog wat babyspullen van iemand(ze gaat volgens mij overal vertellen dat wij niets hebben want iederen begint masaal hun kasten te plunderen) en zei ze ja ik zal dat hier laten staan voor als hij naar hier om. :?

pff ben dit zo beu wat gaat dat worden als onze zoon er is... ik kan dit ech niet verdragen en zij ziet het maar niet in dat ze mij op de zenuwen werkt ze belde me nog net om te zeggen dat ze een week vakantie neemt als ik moet bevallen want dieter(haar zoon) gaat anders wat verloren lopen denkt ze... NEE die gaat bij mij zijn dan en ik wim RUST :!: :!: :evil:

heeft er iemand et zelfde probleem of wat goeie raad want weet het iet meer
AfbeeldingAfbeelding


Katia

Bericht door Katia » 25 jan 2007, 13:39

gewoon zeggen dat het je niet aanstaat...
en blijven zeggen en zeggen en zeggen...
en ze desnoods eens een week buiten zetten om achteraf terug te proberen...

Gebruikersavatar
femmie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jan 2007, 18:28
Locatie:merksem

Bericht door femmie » 25 jan 2007, 13:43

heb ik al geprobeert ben nu al drie jaar in feiten... voor dat ik zwnager was heb ik ze een jaar niet gezien omdat er weer zo'n bemoeizuchtige ruzie uit de hand gelopen was en i wou ze echt nooit er zien maar heb het weer god gemaakt voor mijn vriend deze zwangerschap is tenslote voor hem ook een belefenis en denk dat je je ouders er tc graag bij hebt maar ze gaat echt te ver.
hij zegt het haar ook regelmatg zelfs haar eigen moeder zegt het haar en ze snapt het niet :cry: maar ik heb geen zin om ons kindje daar ooit naartoe te doen want dan zal ze wel weer op vanalles commentaar hebben is het niet op een vlek op de keedjes dan zal het wel op de rode billetjes zijn ALTIJD vind ze iets
AfbeeldingAfbeelding

Katia

Bericht door Katia » 25 jan 2007, 14:04

amai, man of niet, ik zou serieus met hem babbelen en ze zou het weten!
als ze niet zou stoppen moest ze niet meer afkomen, verre van dat ik haar op mijn kind zou laten passen :?

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 25 jan 2007, 14:55

Er zitten hier nog wel die niet zo goed overeenkomen met hun schoonmoeder :?
Dat moet echt niet leuk zijn, maar wens je het beste toe!!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 25 jan 2007, 19:32

ik zou het haar ook zeggen zeggen en blijven zeggen
en anders je wijst terug de deur aan haar hé
ik zou dit ook niet moeten weten zenne zone moeial pfffffffffffffffff :x

Gebruikersavatar
dintje622
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2006, 13:12
Locatie:nieuwkerke (heuvelland)
Contacteer:

Bericht door dintje622 » 26 jan 2007, 07:58

amai
daar kan ik nu ook niet tegen se
iemand die de hele tijd moeit
ik zou zo zeggen moeit u in uw eigen huis en als ge niet stopt daar is de deur

denk dat ze dat wel zal begrijpen :roll: allez k'hoop het :lol:

nu in ieder geval je moet het haar duidelijk maken :wink:

veel succes ; groetjes :wink:
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 26 jan 2007, 11:22

welcome to my world!!


ik stuur je straks een pbtje!
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
femmie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jan 2007, 18:28
Locatie:merksem

Bericht door femmie » 26 jan 2007, 12:20

oef ben al blij dat er nog iemand dit probleem heeft. Zie ik heb da al zoveel gezegd en dat maakt echt niet uit want dan is nog heel de familie kwaad omdat k onbeleefd ben en geen hulp aanvaard. Ik denk dat ik die gewoon wa ga laten doen en er een zekere afstand mee ga bewaren want een andere uitweg zie ik echt ni en me er druk in maken is helemaal ni goed dus... :?
pfffffffffffff
AfbeeldingAfbeelding

con
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 okt 2006, 20:34

Bericht door con » 26 jan 2007, 18:58

Da moet inderdaad geen lachertje zijn om zo'n bemoeizieke schoonmoeder te hebben. :evil: Ik hoop toch dat ze jou en je man wat ruimte heeft als je moet bevallen, dat ze zich niet constant loopt te moeien.

Groetjes
Conny

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 26 jan 2007, 19:15

je hebt pb :wink:
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
femmie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jan 2007, 18:28
Locatie:merksem

Bericht door femmie » 26 jan 2007, 21:09

hoop ook dat ze met rust laat als ik bevallen ben... heb het er gisteren avond met mijn vriend over gehad dat ik het er echt wel moeilijk mee heb en dat ik gewoon enkele voorwaarde wil stellen... ze mag enkel langst komen als het bezoek uur is en niet elke dag want ze is van plan van een week vakantie te nemen maar ze zal er echt nietr elke dag moeten zitten want dan denk ik dat mijn moeder zich gaat moeien. ik heb met mijn moeder een zeer goede band en die laat me gewoon doen in wat ik doe en als ik ze dan vertel over de schoonmoeder word ze ook boos en ze zei me al dat ze me wel ging bijstaan(beleefd ging blijven) maar ze weet hoe hget voelt om lastig bezoek te krijgen als je juist bevallen bent dus...
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Saartje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2005, 21:01
Locatie:Glabbeek

Bericht door Saartje » 27 jan 2007, 21:52

Ik herken je situatie helemaal! Hier hetzelfde probleem gehad. Alle, nu is 't nog ni écht beter, maar ze eist mijn dochtertje toch al iets minder op. Ze moeit haar ook bij alles en nog wat. En ik bleef maar zeggen dat we ons eigen leven hebben en dat we zelf wel beslissen wat we doen en wat al dan niet goed is voor fleur.
Onlangs heb ik haar dan een sms gestuurd en ne keer goed mijn gedacht gezegd. Als ze het ni wil aannemen als ik het haar zeg, dan maar zo he.
Maar ik denk wel dat ze weer in haar oude gewoonten zal vervallen hoor.
Alleszins, niet op je kop laten zitten en haar echt laten merken dat het je niet zint. En hopelijk ziet ze het vroeg of laat wel in dat ze verkeerd bezig.

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 28 jan 2007, 10:44

Idd, zoals Saartje zegt, niet op je kop laten zitten! Het is jouw leven, samen met je zoontje en je man.
Ik heb ook zo'n "geweldige" schoonmoeder. Onlangs stelde ze me voor dat elke keer ik naar de winkel moet, zij op Marie zou passen. :roll: :shock: Voort moment loopt ze mijn deur ook weer plat.
Dus, ze (jouw schoonmoeder) zal wss regelmatig (als het al ooit verbetert) in haar oude gewoontes hervallen.
In ieder geval veel succes en als je iets kwijt wil, je weet ons te vinden hé :wink:

Gebruikersavatar
beerke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 jan 2006, 13:34
Locatie:Maldegem
Contacteer:

Bericht door beerke » 28 jan 2007, 13:28

gewoon doen wat je anders doet en je er iets van aantrekken en als het echt te erg is zou ik het zeggen op een rustige manier en zeggen van kweet wel wat ik mag en nie mag.beste in iedre geval.
Afbeelding

onze liefde is beloont met dit mooi engeltje!!!

Gebruikersavatar
femmie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jan 2007, 18:28
Locatie:merksem

Bericht door femmie » 28 jan 2007, 21:30

het gaat veel verder dan enkel over ons kindje zelfs over de aankoop van een nieuwe wagen moet ze alles weten en zegge wat we het moeten doen Gisteren belde ze me zelfs om te vragen of ik mijn rekeningen betaan :shock: wij wonen al drie jaar samen en hebben hier nog nooit problemen mee gehad WAAR HAALT ZE HET TOCH!!!!!!!!! :evil: volgens mij heeft die een psychisch probleem want vandaag,toen mijn vriend vroe waar ze het haalde om dit te vragen, wist ze het dan weer ni meer dt ze dat gevraagd had pfffff ik weet het echt ni meer hoor voor de moment als ze belt ofzo neem ik ni op geef ik gewoon de telefoon aan mijn vriend want wat ik ook zeg of doe het maakt ni uit. gelukkig heb ik een goede mama :D :D :D :D
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Ambertje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2006, 21:11
Locatie:Noord-Limburg

Bericht door Ambertje » 30 jan 2007, 22:15

Pff, dat is inderdaad niet plezant. Ik snap dat ook niet dat die mensen dan niet doorhebben dat ze fout bezig zijn, zelfs als je het hun eens deftig gezegd hebt!

Mijn schoonmoeder heeft ook wel een bemoeiachtig kantje maar tot nu toe valt het nog heel goed mee. Ze is gewoon snel bezorgd en ziet overal gevaar, heel anders dan mijn eigen moeder die zoiets heeft van: laat haar maar zelf zoeken. Ik kreeg van de week van mn schoonmoeder ook al te horen (op n feestje) dat ik niet genoeg geëten had (ik had mn eigen zo vol geëten dat ik er niet goed van was!) en dat ik nu moest eten voor 2! Wat is dat voor onzin!

Maar buiten van die kleine dingen mag ik niet klagen ze loopt de deur niet plat en belt ook niet de heke tijd, godzijdank! In ieder geval veel succes ermme, ik hoop dat het wat gaat meevallen na de bevalling en dat je kan genieten van je kindje ipv je te ergeren aan je schoonmoeder!
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

Afbeelding

Gebruikersavatar
femmie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jan 2007, 18:28
Locatie:merksem

Bericht door femmie » 30 jan 2007, 22:51

gelukkig loopt ze hier de deur nog niet plat dat is ook enkel omdat we wat verder zijn gaan wonen en dat een duidelijk signaal voor haar was maar dat is dan ook het enige dat ze bergrepen heeft. Mijn vriend is nu ziek en kan niet gaan werken wan heeft koorts dan belt die dus naar zijne baas e mijn vriend heeft het nog is gezegd dat ze echt te ver gaat en dan krijg je enkel de reactie van: ik probeer enkel maar goed te doen en te helpen.
Weee hoe ver ze het gaat krijgen dat ze me gewoon niet ziet en het kindje ook niet (als ze zo blijft doen) :twisted:
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 30 jan 2007, 23:00

ja ik zou ook opeens zeer kwaad worden hoor
ik zou :x komn :!:

Gebruikersavatar
poke0931
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jan 2006, 12:20
Locatie:West Vlaanderen

Bericht door poke0931 » 31 jan 2007, 19:20

Mijn moeder en ik hebben dezelfde situatie meegemaakt met mijn grootmoeder (de moeder van mijn moeder dus) het is uiteindelijk zover gekomen dat we elkaar niet meer zien, en ik kan je verzekeren dat mijn en mijn moeders leven heel wat verbeterd is sindsdien... Als je iedere dag verantwoording moet afleggen voor alles wat je doet en nooit zelf mag beslissen, en je over alles en nog wat schuldig (moet) voelen, dan heb je geen leven meer... Tijdens de laatste ruzie zijn wij allen uit elkaar gegaan, maar wij hebben geen behoefte om terug contact op te nemen met elkaar. Het is hard, maar uiteindelijk geef je het wel een plaats...

En wat ongewenst bezoek betreft: zet alle telefoons uit en haal de bel uit het stopcontact. Hang een briefje aan de deur dat mama en baby slapen en genieten van een welverdiende rust. Dat doe ik ook, en de mensen leren rap dat ze niet moeten proberen, ik hoor de bel of telefoon toch niet ...
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
femmie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jan 2007, 18:28
Locatie:merksem

Bericht door femmie » 31 jan 2007, 19:29

dat is waar en ik hoef niemand binnen te laten die ongewenst is maar breken met haar is toch zo gemakkelijk niet... we hebben al enkele keren lange tijdgeen contact gehad maar het nadeel is dan weer dat de rest van zijn familie ook geen contact met hem wil want zij kiezen altijd haar kant. daarom denk ik ook dat er echt iets is met haar dat ze een ziekte heeft ofzo en daarom zo doet want als je er met mijn schoonzus ofzo over wil praten word er van onderwerp gewisseld. ik weet niet mee wat ik er van moet denken in elk geval ik sta op mijn strepen en ben heel koppg hoor als dat moet... :twisted:
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
poke0931
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jan 2006, 12:20
Locatie:West Vlaanderen

Bericht door poke0931 » 31 jan 2007, 21:53

Bij ons was het ook zo dat iedereen haar kant koos, toen we braken er mee heeft ze in heel de stad mijn moeder en ik zwart gemaakt, dat we haar achterlieten, dat we enkel geinteresseerd waren in haar geld, dat we uitscheldden... zo van die dingen... Uiteindelijk, maar wel na enkele jaren hebben we met het overgrote deel van de kennisen en familie weer contact omdat blijkt dat ze ook gebroken hebben met haar ... Blijkt dat ze met iedereen hetzelfde deed als met mijn moeder en ik...

Eigenlijk denk ik dat mijn grootmoeder ook een ziekte moet hebben, want ze gelooft echt wat ze zegt, al is het grof en niets anders dan leugens... het lijkt wel of ze in haar eigen wereldje leeft waar ze de zielepoot kan uithangen om aandacht te krijgen van de mensen ...

Het is inderdaad neit gemakkellijk leven met een bemoeizuchtig iemand, soms eens op je strepen staan, maar uiteindelijk is het nog altijd familie ...

Wij voelen ons wel beter sinds we geen contact meer hebben met haar. Soms wil ik haar wel eens opbellen omdat ik de goede tijden niet vergeten ben, maar uiteindelijk zou ze er misbruik van maken om mijn moeder weer lastig te vallen en haar baas te maken over mij...

Alvast goed dat jij je niet laat doen :) Van ons duurde dat heel lang eer we het een beetje zagen zitten :)
AfbeeldingAfbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De zwangerschap”