Gevallen...

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
meike
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 feb 2006, 21:42
Gevallen...

Bericht door meike » 01 nov 2006, 08:48

Gisteren waren we aan zee op het strand en er was heel veel wind. Mijn man heeft zo'n grote vlieger waaraan ze zelfs een soort board met wielen aanhangen (ik hoop dat jullie weten wat ik bedoel). Mijn schoonouders waren er ook.
Mijn man laat de vlieger op en alles gaat goed. Plots een windstoot van redelijk wat beaufort, hij valt en schuift over de grond verder. Op zich geen probleem....maar ik stond in de weg :cry:
Hij heeft me dus ongewild weggemaaid, ik heb nog de reflex gehad om niet op mijn buik te vallen maar op mijn zij. Ik heb me nog willen vasthouden aan de buggy (dom idee natuurlijk) en die is ook omgevallen. Mijn schoonmoeder stond vlak bij mij, die heeft eerst onze Viktor genomen en dan naar mij gekeken.
Buiten dat ik enorm geschrokken ben (en kwaad en dat zullen ze twee dorpen verder ook gehoord hebben :? ) heb ik nu wat spierpijn aan de zijkant van mijn buik. Ik voel ons meisje goed bewegen, zoals anders, dus ik denk dat alles prima is. Vrijdag moeten we op controle bij de gyneacoloog.
Mijn knie en hand ziet bont en blauw, maar dat is het minste. Wat denken jullie? Zou ik vandaag al gaan voor een echo of zo? Om extra na te kijken. Zoals gezegd voel ik ze goed bewegen, zoals anders. Als ik mijn hand op mijn buik leg, voel ik ze zo kruipen onder mijn palm. Mijn man zegt dat het niet nodig is, maar wel als het me kan geruststellen. (hij is verpleegkundige). Hij voelt zich nu natuurlijk enorm schuldig, ook al kon hij er zeker niet aan doen. Hij heeft niets, gelukkig was het strand zo goed als leeg. Mijn schoonvader is achter hem beginnen lopen en 500 m verder is hij dan op de vlieger gesprongen als hij wat lager hing. Gelukkig maar, wie weet waar belandde hij anders :roll:
Maar ik kan niet anders dan er blijven aan denken. Het minste doet mij opnieuw huilen. Ik ben enorm geschrokken en het lijkt alsof ik mij daar niet kan overzetten :oops: .
Het wordt nog een lange dag vandaag :(
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 01 nov 2006, 09:23

dat zal wel dat je flink geschrokken bent!
Ik weet, van andere verhalen te horen, dat je baby echt wel tegen veel kan! Volgens mij zit je meisje nog altijd even goed daarbinnen. Natuurlijk ben jij ongerust, en als het helpt kan je altijd even binnenspringen in het zh voor een echo. Gewoon voor je gemoedstoestand.
Praat er maar veel over, dat lucht allicht op!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 01 nov 2006, 11:53

Dat moet idd schrikken geweest zijn...maar het is goed afgelopen das het belangrijkste. Je zal daar nog een tijdje aan denken nu, maar eens je bij de gyn bent geweest, zal je heel wat rustiger zijn dan...
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 01 nov 2006, 11:59

ja, daar schrik je wel danig van hé
ik ben tijdens mijn eerste zwangerschap van de trap gedonderd... en ik was ook wel bang hoor
MAar uiteindelijk zit je kleintje toch vrij goed beschermd hoor
ze kunnen blijkbaar wel tegen een stootje (heb nadien nog vele stootjes gedaan :oops: )
maar ik was ook pas gerust als ik bij de gyn geweest was
Achteraf was ik wel rustiger als er eens iets gebeurde
Zolang je geen bloedverlies hebt of echt stekende buikpijn, dan is er meestal niets mis...
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Veer
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2006, 14:33
Locatie:Zolder
Contacteer:

Bericht door Veer » 01 nov 2006, 12:58

Ik kan me heel goed voorstellen dat je ontzettend geschrokken. Gelukkig is je kindje goed beschermd in de buik. En ik denk dat het een goed teken is dat jullie kindje goed beweegt. Ik hoop dat het snel vrijdag word voor jullie. Dat je van de gyn kan horen dat alles in orde is.
Afbeelding
Afbeelding


Katia

Bericht door Katia » 01 nov 2006, 18:35

Als je niet zeker bent, ga even langs... al is het maar om gerust te zijn.
Bel je gyn anders gewoon even op en vraag eens wat je het beste doet...
sterkte!

Muisje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 apr 2006, 17:09

Bericht door Muisje » 01 nov 2006, 19:16

Ocharm :?
Ik kan gerust geloven dat jullie allemaal geschrokken zijn.

Als je echt niet gerust bent zou ik toch ook nr de gynecoloog gaan hoor.

Ik wens je het beste :wink:

Gebruikersavatar
meike
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 feb 2006, 21:42

Bericht door meike » 01 nov 2006, 21:09

Allez, de lange dag is toch gepasseerd :wink: Ik heb nog steeds spierpijn aan de zijkant van mijn buik, waarschijnlijk zal ik iets uitgerokken hebben terwijl ik mij vast probeerde te houden. Buiten het feit dat ik nu nog meer uit de zetel rol en nog meer waggel, valt het goed mee.
Het toeval wil dat ons meisje dwars lag, en sinds vandaag merk ik dat ze zich gedraaid heeft. We zullen vrijdag zien of ik gelijk heb :o
Ik voelde (en voel) me enorm schuldig en slecht. Ik wist niet wat ik eerst moest doen als ik daar lag en onze Viktor daar zo zag liggen. Mijn gevoel zei van eerste onze Viktor te gaan helpen, maar ik raakte niet recht en toen schoot het mij te binnen dat ik nog er nog eentje in mijn buik had... :roll: Raar gevoel hoor. Gelukkig was mijn schoonmoeder sneller bij hem dan ik ooit kon zijn, ben ik dan rechtgekrabbeld en samen met hem mij neergezet.
Mijn schoonmoeder zei net nog dat ze niet wist dat ik zo kwaad kon zijn en ze zei dat ze nooit gedacht had dat ik zo'n woorden ging gebruiken :oops: Tja, ik was verschrikkelijk kwaad, maar gisteren gelukkig nog alles uitgepraat hoor. Ik heb mijn schoonmoeder gezegd dat ze maar eens moet komen luisteren als ik aan het bevallen ben. Dan is het naar het schijnt nog erger! Gelukkig begreep ze mij en was ze al even kwaad op mijn man dan ik! :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
beerke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 jan 2006, 13:34
Locatie:Maldegem
Contacteer:

Bericht door beerke » 01 nov 2006, 22:21

goed dat alles goed gaat zou ook ongerust zijn en kwaad da zou ook erg zijn bij mij kan da ook goed als het moet als je van de gyn komt zal je nog geruster zijn
Afbeelding

onze liefde is beloont met dit mooi engeltje!!!

Muisje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 apr 2006, 17:09

Bericht door Muisje » 03 nov 2006, 08:02

eind goed al goed hé :wink:

maar ik zie het ganse senario al zo voor me hoor :o

Gebruikersavatar
Snuffie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 sep 2006, 16:15
Locatie:Brugge

Bericht door Snuffie » 03 nov 2006, 09:33

Oh je hoeft je daar niet voor te schamen. Da is de angst die je zo kwaad maakte. Je ventje snapt da wel. Verzorg je maar goed en alles komt wel terug op zijn pootjes.
Afbeelding
Afbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 04 nov 2006, 22:05

Je ventje begrijpt dat waarschijnlijk wel hé. Dat is de eerste reactie na de schok. Ik denk wel dat hij of eender wie op dezelfde manier zou reageren (allé ja, ikke toch :? )
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Veer
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2006, 14:33
Locatie:Zolder
Contacteer:

Bericht door Veer » 05 nov 2006, 14:13

Hoe is het bij de gyn geweest?
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 05 nov 2006, 19:34

Ja, want vrijdag moest je gaan hé?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
meike
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 feb 2006, 21:42

Bericht door meike » 05 nov 2006, 22:43

Lief dat jullie er naar vragen.
Met onze meid is alles prima. Ze is inderdaad gedraaid, zoals ik dacht, maar voorlopig ligt ze met het hoofdje naar boven. Ze heeft nog tijd genoeg om te draaien. De val zal haar waarschijnlijk doen draaien hebben, de gyne merkte dat mijn spieren wat gevoelig waren aan die kant.
Verder heeft ze niet ingegaan op die val en ik ook niet, omdat ik merkte dat mijn man verlegen werd. (de schat, hij zat er echt met in). Alles was in orde, dat is het belangrijkste. :!:
We hebben mooie 3d beelden waar je al kan op zien dat ze op haar broertje lijkt. En je kon ook perfect alle vingertjes bekijken en tellen :lol: :lol: Ik kon maar niet genoeg krijgen van de beelden.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 06 nov 2006, 06:32

Ik ben heel blij dat je je zorgen gemaakt hebt voor niets. Je ziet dat die kleintjes echt tegen héél veel kunnen hoor als het moet.
Ik hoor dat hier vaak dat er 3D echo's gemaakt worden, ik heb al spijt dat ik dat nooit laten doen heb. Zie je je kindje dan echt hoe het eruitziet?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 06 nov 2006, 07:13

Goed nieuws !!!
3D echo's
Kan dat bij iedere gyn ? Kost dat meer ?
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 06 nov 2006, 08:56

ik weet niet of iedere gyn dat kan? De mijne heeft er zelfs nooit over gesproken.
Ik heb gisteren op een site zitten kijken van al die speciale echo's en dat kost vrij veel als je iets wil laten doen.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 06 nov 2006, 09:12

De mijne heeft er zelfs nooit over gesproken.
bij ons ook niet
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Veer
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2006, 14:33
Locatie:Zolder
Contacteer:

Bericht door Veer » 06 nov 2006, 13:29

Ik ben blij voor jullie dat alles in orde is. Wat een opluchting voor jullie. Kan best voorstellen dat je ongerust was. Geniet van de mooie 3D foto's. Wij gaan die bij een bureau laten maken. En ja dat kost een bedragje maar dat hebben wij er voor over. (Ik toch :wink: ) Het is ons eerste kindje leuk voor ons en later voor de kleine.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
meike
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 feb 2006, 21:42

Bericht door meike » 06 nov 2006, 13:56

De gyneacologen in het ziekenhuis hebben sinds juli een nieuw echotoestel dat dus ook 3d en 4d (is 3d maar bewegend) beelden maakt.
We krijgen bij elk bezoek een echo (is ook niet overal heb ik gelezen), maar niet elke keer een 3d. Het hangt er echt van af hoe de baby ligt en hoeveel tijd ze heeft. Op 16 weken hebben we enkele 3d foto's gekregen, op 20 weken niet omdat ze dan de grote echo van de orgaantjes deed en nu op 25 weken heb ik er naar gevraagd. Dit mocht van ons de laatste keer zijn dat we 3d kijken, daarom dat ik het gevraagd heb. We hebben eens kunnen spieken en verder wachten we tot als ze geboren is. Als ze geen nieuw apparaat hadden, hadden we ook een afspraak gemaakt in zo'n bureau.
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De zwangerschap”