sterrekijkertje?

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)
sterrekijkertje?

Bericht door Aicha » 20 okt 2006, 10:38

hey,

Ik weet niet of ik hier juist zit maar zal mijn vraag toch maar stellen.

Ben nu 33 weken zwanger en gisteren zei de gyn dat ons prutske al ingedaald is maar met het hoofd en nekje gestrekt ligt. Is dit nu wat ze een "sterrekijkertje " noemen , kan die houding nog veranderen en heeft ons prutske daat last van. Vroeg mij ook af of dit de bevalling kan bemoeilijken!

Groetjes Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Katia

Bericht door Katia » 20 okt 2006, 13:29

nee... normaal wordt een kindje geboren met het gezichtje naar beneden (als jij op je rug ligt he... als je zit is dat anders natuurlijk :lol: )
een sterrekijkertje is een kindje dat geboren wordt met het gezichtje naar boven...

Marita
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mar 2005, 18:06

Bericht door Marita » 23 okt 2006, 02:50

Katia schreef:nee... normaal wordt een kindje geboren met het gezichtje naar beneden (als jij op je rug ligt he... als je zit is dat anders natuurlijk :lol: )
een sterrekijkertje is een kindje dat geboren wordt met het gezichtje naar boven...
en als je op handen en kniën zit om te bevallen (ook een natuurlijke houding) dan wordt een sterrekijkertje met het gezichtje naar boven geboren.
maar Katia, hier had Aicha geen boodschap aan.

Marita
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mar 2005, 18:06

Re: sterrekijkertje?

Bericht door Marita » 23 okt 2006, 03:03

Aicha schreef:hey,

Ik weet niet of ik hier juist zit maar zal mijn vraag toch maar stellen.

Ben nu 33 weken zwanger en gisteren zei de gyn dat ons prutske al ingedaald is maar met het hoofd en nekje gestrekt ligt. Is dit nu wat ze een "sterrekijkertje " noemen , kan die houding nog veranderen en heeft ons prutske daat last van. Vroeg mij ook af of dit de bevalling kan bemoeilijken!

Groetjes Aicha
neen, dat is geen sterrekijkertje.
neen, daar heeft je kindje geen last van en jij ook niet.
neen, er zijn geen problemen voor de bevalling.

en verder vind ik het onnodige informatie van je gynaecoloog.
Normaal gezien hebben ongeboren kindjes op het einde van de zwangerschap hun hoofd voorovergebogen (kin op borst), zeker als ze ingedaald zijn. Dat gebeurt vanzelf om op die manier de kleinst mogelijke omtrek van het hoofdje door het bekken te laten gaan.
Op 33 weken is een hoofdje nog veel kleiner en nu jou kindje zijn hoofdje al in je bekken gestoken heeft (ingedaald is) heeft die nog alle plaats en is die daar gewoon met zijn hoofd recht op zijn schouders. Als dat hoofdje dikker wordt dan zal dat automatisch wel vooroverbuigen om zo comfortabel mogelijk in het bekken te liggen en zo vlot mogelijk kunnen geboren te worden.

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

bedankt

Bericht door Aicha » 23 okt 2006, 11:43

Bedankt allemaal!!! Ben er weer geruster in!!!

Vele groetjes Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 23 okt 2006, 12:35

Marita schreef:
Katia schreef:nee... normaal wordt een kindje geboren met het gezichtje naar beneden (als jij op je rug ligt he... als je zit is dat anders natuurlijk :lol: )
een sterrekijkertje is een kindje dat geboren wordt met het gezichtje naar boven...
en als je op handen en kniën zit om te bevallen (ook een natuurlijke houding) dan wordt een sterrekijkertje met het gezichtje naar boven geboren.
tenzij je tegendraads doet als ik ;) en op handen en knieën naar voor geheld zit en dus naar achter (half ondersteboven tov de klassieke houdingen) mag bevallen :P waardoor onze hulp-vv eerst dacht dat het een sterrenkijkertje was maar mijn eigen vv wist beter ;) en zei dat 't door de houding kwam - waarin ze me had laten gaan zitten op 't laatste om scheuren te beperken (en het hielp).

Aicha, je weet 't intussen al hè ... n je zal ana mijn bericht wel geen boodschap hebben, maar ik wil je toch al een vlotte bevalling wensen en je hoeft je geen zorgen te maken: je kindje ligt prima.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

merci

Bericht door Aicha » 23 okt 2006, 18:07

merci zunne!!!

Groetjes
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De zwangerschap”