werken

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
haylee
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 jan 2006, 17:01
Locatie:Opwijk
werken

Bericht door haylee » 14 jun 2006, 18:42

hoe doen jullie je huishouden als jullie gaan werken ?
Afbeelding


Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 14 jun 2006, 18:59

ik ben huismama dus ... ik kan je niet echt verderhelpen hiermee :wink:
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 14 jun 2006, 19:23

verdelen in verschillende dagen..allez,sinds ik halftime werk toch :wink:
toen ik fulltime werkte,hadden we een kuisvrouw....
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 14 jun 2006, 22:12

Ik werk nu 4/5den.
Ik ben de zondag, maandag en dinsdag thuis. Maandag kuis ik boven, dinsdag beneden. Tegen dat ik terug moet gaan werken is het gekuist. Wassen en drogen doe ik tussendoor en strijken is dan voor de dagen dat ik ga werken.
Een beetje organiseren, maar dan lukt het wel.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Frieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 jul 2005, 11:22
Locatie:Ieper

Bericht door Frieke » 14 jun 2006, 22:26

hoe? goeie vraag, bijna niet te doen, dat ist, ofja, toch wel, als je na je werk nog eens niets anders doet dan werken... :? pfft, ik zit op dat vlak een beetje erdoor :cry:
Afbeelding
Afbeelding

Hele fiere mama van Febe en Ferre


Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 15 jun 2006, 08:00

Gewoon en kwestie van organisatie.
De Maandag en dinsdag ben ik altijd thuis.
Dan zorg ik dat de boven en beneden gekuist zijn.
Anders strijk ik s'avonds als de kinderen in bed liggen.
De ramen lappen is ook een werkje dat ik s'avonds doe.
Dus gewoon een goede planning,das alles.
En nu moet ik verder,moet nog gaan werken. :lol:

Gebruikersavatar
haylee
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 jan 2006, 17:01
Locatie:Opwijk

Bericht door haylee » 15 jun 2006, 09:46

en wat doen jullie mannen dan savonds?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 15 jun 2006, 09:57

ik ben huismoeder maar als men ventje s' avonds thuiskomt helpt hij als er nog iets moet gedaan worden of ik me te moe voel. hij steekt ook mee de kindjes in bad en bed.
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Katia

Bericht door Katia » 15 jun 2006, 10:01

mama van A&E schreef:ik ben huismoeder maar als men ventje s' avonds thuiskomt helpt hij als er nog iets moet gedaan worden of ik me te moe voel. hij steekt ook mee de kindjes in bad en bed.
idem...

Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 15 jun 2006, 10:08

ik ga mijn ventje hier eens laten lezen :lol:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 15 jun 2006, 10:15

ge moet dat zeker doen en anders laat ge hem maar is met de mijne bellen lol :lol:
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 15 jun 2006, 11:52

ik werk ook 4/5
op die ene dag dat ik dan thuis ben
probeer ik zoveel mogelijk te doen terwijl mijn zoontje zijn middagdutje doet. In de voormiddag doe ik boodschappen en kleine klusjes.
De rest van de taken verdeel ik over de andere avonden en zaterdag.
Ik heb ook nog een bijberoep, dus ik moet het echt wel goed plannen.
Maar als het mij lukt, dan lukt het jouw vast ook wel!! :wink:
Gewoon nu al proberen om een planning op te stellen zodat je het bij hervatting van je werk niet zo zwaar hebt omdat je al een routine hebt hé!!

Mijn ventje is iets later thuis dan ik en die is ook 3 avonden in de week weg. Daar wij in een nieuwbouw zitten waar ook nog veel werk aan is, heeft hij niet altijd tijd om mij te helpen. Maar als hij kan, probeert hij toch wat te doen. Bv stofzuigen, zoontje in bad en bed steken, tafel afruimen, ...
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
haylee
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 jan 2006, 17:01
Locatie:Opwijk

Bericht door haylee » 15 jun 2006, 13:17

hebben jullie nog veel vrije tijd met jullie man dan savonds
over dat zit ik soms nu al te piekeren dat ik niks meer met men man ga kunnen doen :(
Afbeelding

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 15 jun 2006, 13:19

ja in t begin heb je het wel zwaar maar als je een gewoonte maakt van je kindje op tijd in bed te leggen , dan heb je nog heel veel tijd voor elkaar :wink:
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 15 jun 2006, 13:37

in het begin lijkt het idd dat je geen tijd meer hebt, samen met je man alleen, maar dat komt terug hoor, eenmaal de kinderen een mooi uur van slapen gaan hebben .
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
haylee
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 jan 2006, 17:01
Locatie:Opwijk

Bericht door haylee » 15 jun 2006, 15:50

geven jullie zo een babyke ook al een uur van te slapen of hoe doen jullie dat dan?
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 15 jun 2006, 17:24

dat kan je nu nog niet echt plannen vind ik
je moet naar het ritme van je kindje luisteren.
maar je hoeft je echt geen zorgen te maken hoor
dat gaat zich vanzelf oplossen.
Ik vroeg me die dingen ook altijd af bij mijn eerste kindje.
Maar dat is allemaal vanzelf gegaan.
nu panikeer ik dus helemaal al niet meer.
het zal wel loslopen.
En over tijd met elkaar hebben... als je kindje slaapt, kan je altijd nog tijd voor elkaar maken hé!
en anders.... af en toe je kleintje eens naar oma en opa kan ook wonderen doen!
zo hebben wij dat ook gedaan. Af en toe eens een avondje voor ons met 2! En de grootouders vinden het zalig om voor hun kleinkind te zorgen!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
haylee
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 jan 2006, 17:01
Locatie:Opwijk

Bericht door haylee » 15 jun 2006, 20:35

vanaf welke leeftijd of maanden geven jullie je kindjes een uur voor te gaan slapen
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 15 jun 2006, 20:45

Ik denk dat Amber en Caro ongeveer 4 maanden waren, toen dronken ze tussen 19u en 20u hun laatste papje en daarna legde ik hun in hun bedje en dan sliepen ze door tot 's morgens.
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

Ilse-vh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2006, 17:14

Bericht door Ilse-vh » 15 jun 2006, 22:38

Ik werk fulltime, 40 uren werkweek en redelijk veel stress kan je wel zeggen. Mijn man werkt in shiften, is op steeds verschillende dagen overdag thuis (dat verschilt van week tot week) en ik heb het grote, grote geluk dat hij heel veel doet op de dagen dat hij thuis is, en dan ook nog voor onze dochter zorgt.
Hij gaat twee weekends per maand werken en ik doe dus het meeste tijdens de weekends. Als hij met de nacht heeft gedaan, doe ik vanalles beneden, staat hij met de dag, dan doe ik de bovenverdieping. Als hij dat al niet gedaan heeft in de week.
Ik heb echt een schat van een man, ik besef goed genoeg dat ik daar veel geluk mee heb. Hij is van mening dat ik tenslotte van 8u tot 17u (minstens) elke dag werk, dan thuiskom, voor het eten zorg en dan tot Emma gaat slapen het meest voor haar zorg. Dus vind hij dat het niet meer dan normaal is dat hij dan de rest van de uren, dat hij thuis is, voor Emma zorgt en voor het huishouden (behalve koken, tenzij ik moet overwerken)

We hebben ook het geluk dat onze dochter naar mijn ouders kan. Het is ook afhankelijk van de shiften van Jerry hoeveel keer per week dat ze daar opgevangen wordt. Soms 1 dag, soms 2, andere weken 3.
Ik mag dus eigenlijk wel zeggen dat ik in een luxe-positie zit. Toch kan het me ook nog overkomen dat ik zaterdagmorgen vrolijk door onze dochter om 5u30 gewekt wordt, en als ik dan met haar beneden kom, dat de moed diep zinkt als ik zie wat me nog te wachten staat die dag...
maar dan is het 1 voor 1. Tijd nemen voor Emma, tussendoor wat verder werken....en geraakt alles niet op tijd gedaan, dan is het voor de volgende dag, zondag dus. Ja, de schoonouders komen dan dikwijls langs, en ik zie mijn schoonmoeder dan ook wel eens kijken al de keuken niet piekfijn is opgeruimd, of soms krijg ik ook wel eens een opmerking van mijn moeder maar dan antwoord ik dat ik liever wat meer tijd doorbreng met Emma, want in de week zie ik haar 's avonds maar 2 tot 3 uurtjes voor ze slaapt, dan dat ik haar in haar relax of box leg en ze zichzelf moet bezighouden (voor zover dat kan voor een kind van 5 maand) en dat mijn keuken er piekfijn uitziet.
Dan hou ik liever Emma bij me in de keuken in haar relax terwijl ik daar bezig ben, hou ik me tussendoor met haar bezig en dan duurt het maar langer voor de keuken rond is en waarschijnlijk iets minder grondig dan vroeger.

Werken, een huishouden en een baby zijn 3 full time jobs voor een mama. Ik ken niet veel mama's die dat alleen kunnen bolwerken. Als ik erover denk, ik ken geen enkele mama die dat alleen kan doen, tenzij ze 's nachts niet slapen !!!
Heb je een goede band met je moeder (of misschien schoonmoeder/schoonzus/zus, goeie vriendin?), vraag om hulp. Wil je man niet helpen in het huishouden, dan zal het mettertijd vanzelf merken dat hij wel een hand zal moeten bijsteken.
Je kan niet alles in je eentje bolwerken. Iets zal er onder lijden en wat er zeker niet mag onder lijden is je kindje!!

Lang verhaal maar degenen die me intussen kennen zullen dat al wel van me gewoon geraken :lol: :lol: :lol: :lol:
Afbeelding

Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 15 jun 2006, 23:04

nog altijd niet... die heeft geen vast uur... hoewel ze tegenwoordig altijd rond hetzelfde uur in slaap valt, dus WIJ geven haar geen uur, ze geeft zichzelf een uur.

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 16 jun 2006, 07:37

hier hebben ze een vast uur . ze gaan hier rond half acht slapen. ze zijn misschien wel wat vroeger wakker maar zo hebben ik en mijn ventje nog iets aan de avond . en ik ben toch altijd vroeg wakker . ik heb dit eigenlijk vanaf een maand of 2 gewoon gemaakt en dat is toch altijd al goed gelukt. edwardo werd in het begin rond23u nog wakker voor een voeding en die gaf ik dan en dan sliep hij gewoon verder daarna mee heel de nacht tot ik opstond voor alessio.
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 18 jun 2006, 11:44

Ik ben 1 juni begonnen met een interim voor 2 weken, en nu dinsdag start ik op mijn nieuw werk: 6mnd, verlengbaar, ook fulltime.
Ik moet zeggen, na zolang thuiszitten (was tijdens begin zwangerschap werk kwijt) dat het toch een hele aanpassing was.
Ik heb ook geen OM, want als je werkloos bent kun je nooit weten wanneer je weer gaat werken en mijn kind dan naar een om doen voor geen plaats kwijt te zijn, kweet ni zu :roll:

Nu, mijn ma doet nu voorlopig de opvang, maar het wel 10 km rijden en 's avonds zit ik altijd in de avondspitsfile (Muppet zal dat wel kennen, de file aan de Torhoutsesteenweg :lol: ). Ik werk op een booscheut van mijn huis, maar toch ben ik laat thuis omdat ik mijn kleine kapoen moet ophalen. Mijn vriend is vaak laat thuis. Dus is het rap 18u30 tegen dak thuis ben en dan heb ik nog NIETS gedaan in mijn huis.

Ik moet mijn systeem nog vinden om het werk te verdelen en daarnaast ook nog tijd te vinden voor ontspanning (sport).

Als mijn vriend eerder thuis is, haalt hij Timothy op en raakt alles hier vroeger gedaan.
Omdat ik zou kunnen doorwerken, zorgt hij ook veel voor Timothy 's avonds: verse pamper, helpen met badje, een fles geven, in bed steken...
Moest ik dat niet hebben....ik weet niet hoe ik het zou doen.

De zaterdagmorgen gaat hij boodschappen doen en dan poets ik grondig, zodat ik in de nm iets tof kan doen met mijn zoontje :P
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
danielle1981
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 sep 2004, 10:13
Locatie:achterhoek (ned)

Bericht door danielle1981 » 20 jun 2006, 22:02

ik werk nu ook 2 en een halve dag.
Elke dag als ik thuis ben doe ik een beetje.
Op de dagen dat ik werk, doe ik niet zo heel veel.
Ben dan best laat thuis, en ben dan blij als ik eindelijk zit.

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 21 jun 2006, 10:41

Ik ben ook thuis momenteel...
Anaïs heeft ook geen vast uur....maar nu begint ze toch ook meestal rond 21 uur moe te worden...maar echt iedere dag hetzelfde is dat niet
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 21 jun 2006, 12:02

Yana heeft wel een vast uur, na familie :D
Milan heeft geen vast uur, hij zal het zelf wel aangeven.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
beam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 apr 2006, 19:33
Locatie:Kuurne

Bericht door beam » 21 jun 2006, 13:54

Vroeger was je wereld jezelf, je partner en je werk en dat was het. Nu is er een kleine ukkepuk bijgekomen, hij moet nu zijn plaatsje krijgen tussen al die andere dingen. Je denkt misschien dat het heel moeilijk gaat maar plots zal hij meedraaien in alles en ga je er dan es bij stilstaan en jezelf afvragen waarom je je zo druk gemaakt hebt. Van mij was da ook zo :shock: , ik vond écht mijn draai niet bij mijn eerste, je trekt alles in twijfel, je weet niet of je het goed doet of niet. Maar het is toch allemaal goed gekomen hoor. Als het es niet gaat vraag hulp (inderdaad) aan iemand, niet beschaamd zijn. Spreek erover met je partner, want hij kan ook niet alles aanvoelen en zien, babbelen is de boodschap, voor hem is het ook allemaal nieuw. En dat hij ff zal moeten opschuiven voor de baby is doodnormaal, je kunt immers niet alles eh. Ik zeg dikwijls dat ik vier kinderen heb :) in plaats van drie en dan kijken ze allemaal naar me hubbie en die lacht dan ne keer want hij weet het heel goed wat het wil zeggen.
Tijdens de week is hij nooit thuis, dag en nacht weg, thuis in het weekend en hij neemt over wat hij kan. En voor ieders gemak hebben we zondag een vaatwasser aangeschaft !! Een echte luxe !
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Lhunia
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 22:40
Locatie:Borgerhout

Bericht door Lhunia » 16 jul 2006, 22:49

Mijn vriend en ik werken beiden in de Aldi. Elke week dus wisselende dagen voor ons beiden dus verschilt onze kuisdag van week tot week.Meestal gebeurt dit dus voor de middag op onze vrije dag.Moet er wel bijzeggen dat het meestal mijne vriend is die dit doet op zijne vrije dag want ik heb meestal wel iets te doen op mijne vrije dag.Om dat een beetje te compenseren kruip ik tegenwoordig meestal achter het fornuis.'s Avonds ruimen we alles meteen op na het eten zodat we de rest van de avond tijd hebben voor tv en pc (hij de tv,ik de pc meestal :D ).De was doen we bij ons in de wasserij aangezien we geen wasmachine hebben.Hiervoor staan we 's zondags op om 7 uur(!!!) om naar de wasserij te gaan omdat het daar anders te druk is.

Gebruikersavatar
Linake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 sep 2006, 22:04
Locatie:de panne
Contacteer:

Bericht door Linake » 08 sep 2006, 13:10

ik ben samen met men ventje zelfstandig (restaurant)

we wonen boven de zaak dus als het even minder druk ik is ga ik naar boven om wat te strijken, te kuisen, etc al die huishoudelijke taakjes

probeer zoveel mogelijk te doen in den dag zolang ons zoontje bij de onthaalmoeder is en een keer ie thuis is zie je men werk ni meer :lol:
fiere mama van robby en kyana

Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
tori
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jun 2006, 20:03
Locatie:Kortrijk
Contacteer:

Bericht door tori » 08 sep 2006, 16:27

Als er geen bezoek is dan één dag van t weekend: ik doe het stof af en stofzuig en Vincent dweilt, neemt de keuken en badkamer onder handen. Een weekend doen we den boven en een weekend den beneden, tenzij het echt te vuil is. Als er bezoek komt dan doen we telkens stukjes 's avonds in de week. En meestal kuis ik dan de vrijdag de rattenkooi (een werkske van 2 uur)
Trotse mama van Torben en Tarja
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De werkende mama”