Verschil 1ste tegen 2de zwangerschap

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
Dina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 nov 2005, 13:55
Locatie:Tienen
Contacteer:
Verschil 1ste tegen 2de zwangerschap

Bericht door Dina » 23 nov 2006, 10:38

Zijn er nog mama's hier die hun eerste zwangerschap anders ervaren hebben dan hun tweede of hetzelfde als de eerste vooral dan qua ziek zijn en het gevoel er rond!
Ik ben vele minder misselijk dan bij mijn eerste zwangerschap en was al een beetje ongerust want ik voelde me op sommige dagen zelfs niet zwanger! Ik voel me ook veel relaxter dan bij mijn eerste zwangerschap wat ergens wel normaal is omdat je het allemaal al eens meegemaakt hebt!
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding


Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 23 nov 2006, 19:37

Dat je je minder snel zorgen maakt, lijkt me normaal. Je weet wat het is om zwanger te zijn. Vergelijken zal je ook weldra gaan doen. Allemaal heel normaal, waar de meeste aanstaande ouders mee te maken hebben.
Veel verschil heb ik persoonlijk niet meegemaakt. Van beiden een héél goede zwangerschap gehad en van Milan een nog beter bevalling.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

An123
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 okt 2006, 19:58
Locatie:Ninove

Bericht door An123 » 23 nov 2006, 19:57

wel ik voel ook een serieus verschik tussen mijn eerste en nu tweede zwangerschap
van onze Siebe wist ik zelfs niet hoe het voelde misselijk te zijn, geen kwaaljes buiten wat gezwollen voeten
Nu daar en tegen weet ik wat mottig zijn is...ik heb er gedurende de dag regelmatig last van maar van overgeven blijf ik gespaard! Ook heb ik de indruk dat ik veel meer moe ben (of komt dit misschien ook door de aanwezigheid van de 3jarige?) en sinds een paar dagen heb ik soms verschrikkelijke pijnscheuten in mijn liezen. Ik dan daar soms 's nachts van wakker worden als me draai in mijn slaap! :x
Ik ben gisteren bij de genaecoloog geweest voor de eerste echo: leuk hoor, nu ben ik zeker dat alles ok is! :D Volgens de dokter zijn de liespijnen gewoon groeipijnen omdat mijn lichaam zich aan 't voorbereiden is...
Maar daaraan zie je dat er toch wel een verschik kan zijn in de zwangerschappen.

Groetjes,
An
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 23 nov 2006, 20:11

ik was de 2de keer ook veel rustiger
alleen NOG meer overgegeven nu dan de eerste keer
Ik denk dat geen enkele zwangerschap hetzelfde is... dan mag je nog 10 keer zwanger zijn, volgens mij ervaar je telkens iets anders.
Maar daarom niet minder mooi hé!! :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mieke1983
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jan 2007, 17:22
Locatie:poperinge
Contacteer:

Bericht door mieke1983 » 24 apr 2007, 16:21

ikzelf was de eerste zwangerschap misselijk tot op de verlostafel toe, iedere dag overgeven en mottig, bij men tweede zwangerschap was ik dan heel goed mms twee keers moete overgeven, en nu kan ik ook niet klagen eindelijk in het begin niks van misselijkheid en nu soms zou ik es moeten overgeven dat is lijk begonnen aan een maand of 5 maar erg is het niet :? een geluk,

wat zou de vierde dan zijn :lol: nee een grapje ik denk dat ik ga stoppen drie is mooi
Afbeelding

trotse mama van 3schatten

http://defluppe.spaces.live.com/


Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 24 apr 2007, 18:23

ik ben van mijn 3 zwangerschappen telkens zeer goed geweest :lol:
voelde me zelfs in het begin nooit echt zwanger :( tot de buik eraan kwam en ik de schopjes begon voelen
en inderdaad van een 2de 3de 4de........ kan je er alleen maar rustiger van worden
alleen maak ik me toch wat zorgen voor de drukte die eraan komt met een 4jarige en een 14maanderke hier in huis tegen dat de derde er zal zijn :?

Gebruikersavatar
Dina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 nov 2005, 13:55
Locatie:Tienen
Contacteer:

Bericht door Dina » 24 apr 2007, 19:36

Ja, daar heb ik ook al dikwijls over nagedacht! Mathiasje zou dan ongeveer 16 maanden zijn! Hij is nu al redelijk druk voor mij, want hem overal achterna hollen met mijn dikke buik is niet zo evident! Zijn capriolen zijn wel echt de moeite om te zien: daarstraks zat hij in de open haard (die nooit gewerkt heeft sinds wij hier wonen), das echt wel grappig om te zien! Ik denk dat eens onze 2de spruit er is dat dat wel van zichzelf losloopt, je leert gaandeweg (hoop ik)... Ben ook eens benieuwd hoe Mathiasje gaat reageren als de "nieuwe" baby er is...
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Ik ben juist zwanger....”