toxoplasmose

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
verena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2006, 22:19
Locatie:oost vl
toxoplasmose

Bericht door verena » 04 aug 2006, 22:32

Hallo alle ouders en toekomstige ouders

ik weet net dat ik zwanger ben en dat ik nog niet imuum ben voor toxoplasmose
ik ben sinsdien niet erg gerust meer
zijn hier nog mamas die dit ook hebben of gehad hebben en hoe hebben jullie je zwangerschap meegemaakt ?

groetjes verena
Afbeelding
Ons klein wondertje

Louise Marie

06-03-07 3kilo15gram 48 cm


Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 04 aug 2006, 22:40

de meeste vrouwen zijn niet bestand tegen toxoplasmose ik ook niet dus ik eet geen rauw vlees ik was al mijn groenten heel goed maar dat doe je eigenlijk altijd he . juist geen prepare enz... meer eten. als je wilt kan ik wel wat op het net zoeken hoor . maar hoe meer je er mee bezig bent hoe minder je van je zwangerschap geniet.
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 04 aug 2006, 22:40

In dit topic vind je er al meer uitleg over..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
verena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2006, 22:19
Locatie:oost vl

Bericht door verena » 04 aug 2006, 22:49

ok alle 2 bedankt voor de info
ik zal meer moeten leren genieten en minder zorgen maken dan :D
Afbeelding
Ons klein wondertje

Louise Marie

06-03-07 3kilo15gram 48 cm

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 04 aug 2006, 22:51

ik ben zwanger van ons derde kindje . bij den eerste las ik alle mogelijke boeken en maakt me ook over alles zorgen :roll: ik hou me wel aan de regeltjes maar ik zit er niet meer constant over te piekeren. wel zou ik oppassen als je katten hebt.
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)


Gebruikersavatar
verena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2006, 22:19
Locatie:oost vl

Bericht door verena » 04 aug 2006, 22:55

ik heb gelukkig alleen maar honden
alleen op ons werk zijn er veel katten maar als ik goed oplet zal alles wel loslopen :)
allesins een goede zwangerschap toegewenst en een gezond 3 de kindje
Afbeelding
Ons klein wondertje

Louise Marie

06-03-07 3kilo15gram 48 cm

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 04 aug 2006, 23:44

volgens de dierenarts is de grootste oorzaak van toxoplasmose het eten van niet (goed) gewassen groenten of doorbakken vlees
maar in 1 op de tien gevallen komt het van een kat
je moet het zo zien : je moet eerst in aanraking zijn gekomen met je handen (of zo) met de uitwerpselen van een kat en dan daarna zonder te wassen in je mond steken... en die kat moet dan nog drager zijn van de ziekte
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
jenniferv
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 dec 2004, 13:05
Locatie:Schelle

Bericht door jenniferv » 05 aug 2006, 08:19

Idd, die kans is dus heel klein.........
Maak je niet teveel zorgen, geniet van je zw. het is zo snel voorbij.... :lol:

Gebruikersavatar
chanti
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 nov 2005, 20:33
Locatie:zonhoven

Bericht door chanti » 05 aug 2006, 12:45

hallooooooooo

ik mag alles eten en ben dus immuun ervoor, maar toch let ik ervoor op, liever goed doorbakken vlees als nog rood, geen préparé, hoewel ik mij af en toe eens laat verleiden, maar toch liever niet als wel,

groetjes

en ik zou er niet teveel aan denken, want vroeger kenden ze het nog eens niet en toen waren er ook gezonde kindjes,
we mogen er niet teveel op speculeren want dat is ook niet gezond voor ons babytje in de buik


groetjes xxx
Afbeelding

liefde is iets wat niet te koop is, als je het gevonden hebt laat het dan nooit meer gaan, hou het met 2 handen vast en koester het.

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 05 aug 2006, 14:32

ik was er ook bestand tegen, maar lette toch op
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 05 aug 2006, 17:29

ik wat er niet tegen bestand en lette ook zeer goed op! Er zijn er niet zoveel die daartegen kunnen, prijs je gelukkig!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fairytale
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 nov 2005, 20:21
Locatie:Hulst (NL)
Contacteer:

Bericht door Fairytale » 05 aug 2006, 22:32

In Nederland wordt er niet eens op getest... ik zou het dus niet weten. Hier wordt gewoon aangeraden niet in de grond te wroeten, geen rauw vlees en geen kattebakken verschonen. Ik maak me er eerlijk gezegt ook niet druk om... met Lola is het goedgekomen dus dat zal nu ook wel zo zijn.
Liefs Sara, trotse moeder van Lola Anaïs en Gobe Didier

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 07 aug 2006, 10:57

Fairytale schreef:In Nederland wordt er niet eens op getest...
:shock: :shock: amai, ik ben zeker niet voor veel getest maar dat wou ik toch per sè weten - heb me zelfs nog voor de zwangerschap geïnformeerd (ze moesten toch een bloedonderzoek doen dus dien druppel meer mochten ze dan hebben - al geef ik ni graag bloed af - want ik wou en zou het weten en nee ik ben (nog altijd) niet immuuen en ja altijd als de dood voor die smegie ziekte: ik mijdt katten als de pest (sorry kattenliefhebbers, maar als ik zwanger ben, beestjes buiten of mij niet gezien - letterlijk dan) en rauw vlees eet isk sowieso niet maar de groenten die ik anders al zo grondig was die zal ik dna dubbelk zo grondig wassen ... Kwestie van bijna 4 jaar te hebben geleefd met een partner wiens moeder het tijdens de 7de maand van haar zwnagerschap had gekregen en hij heeft er voor zijn hele leven ZWARE OOGAFWIJKINGEN door gekregen - en als ze het eerder had gekregen dan had hij mogelijk zelfs hersenbeschadigingen gehad (hoewel ik achteraf bekeken moet overwegen dat hij die misschien toch had ;) maar dat valt te betwisten :lol: al zal het ferm tegen hem spreken dat hij mij heeft laten zitten :roll: indertijd. :lol: :lol: :lol: Dat is toch heel geschift hè ;) hahaha.)

Je kan niet meer doen dan opletten dat je al de "regeltjes" volgt en dan zal het wel OK zijn ... Het komt nog zelden voor maar je wil niet dat het je overkomt hè: ik denk dat je voor je kind toch wel over hebt om op al die zaken te letten. Wat ik wel eens deed ;) was het lijstje met zaken die ik niet mocht eten zelfs uitbreiden met dingen die ik niet wou eten ;) want degenen bij wie je al eens blijft eten die weten meestal toch niet beter :lol: :oops: :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fairytale
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 nov 2005, 20:21
Locatie:Hulst (NL)
Contacteer:

Bericht door Fairytale » 07 aug 2006, 14:26

Bij het bloedonderzoek hier testen ze alleen op aids, bloedgroep, rehusfactor en ijzer volgens mij...

Tis toch typich dat ze er hier in Nl een stuk makkelijker over zijn. Ik denk dat als het zo zou zijn dat het hier vaak fout gaat (en vrouwen dus wel ziek zouden worden) ze het wel zouden testen he... Je hoeft katten verder toch niet te mijden? Alleen hun ontlasting. (mag mn man nu de kattebak verschonen maar knuffellen doe ik nog wel hoor met onze poes)

Net zoals dat ik hier ergens las dat als je zwanger bent niet met kinderen mag werken in België? :shock: Dat zie je in Nederland ook niet... gewoon tot 34 of 36 weken wordt er gewerkt en daarna met verlof voor 16 weken (minimaal) Toch stom he... ik woon nog geen 5 min. van de grens en dan zulke verschillen.
Liefs Sara, trotse moeder van Lola Anaïs en Gobe Didier

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 07 aug 2006, 14:55

Fairytale schreef:Net zoals dat ik hier ergens las dat als je zwanger bent niet met kinderen mag werken in België? :shock: Dat zie je in Nederland ook niet... gewoon tot 34 of 36 weken wordt er gewerkt en daarna met verlof voor 16 weken (minimaal) Toch stom he... ik woon nog geen 5 min. van de grens en dan zulke verschillen.
dat is voor zover ik weet ook nog maar enkele jaren - of ik wist er vroeger gewoon niet van omdat ik niemand in die sectoer kende misschien ... 't Is vooral omwille van het risico op CV en iik ken er geoneog die daar dankbaar voor zijn: lekker thuis :D en eerlijk gezegd: ik zou er ook niet (meer) om rouwen. Bij mijn eerste zwangerschap liep ik de muren op omdat ik op 't laatste echt wel rond was maar niet meer ging werken (was al een paar maand op voorhand thuis door omstandigheden) maar eens je al kids hebt, ben je altijd wel bezig ...

Wat de katten betreft: ik heb het gewoon al niet met die beesten :oops: :? maar idd het zijn alleen de uitwerpselen die kwaad kunnen en toch wil ik geen kattenbeest knuffelen of aanraken. Liever te veel afstand dan te weinig.

Euh, de moeder van mijn ex was (net als hij en zijn vader) Nederlandse dus tja toch "pech voor hen?" dan blijkbaar!? 'k Moet eerlijkheidshalve wel zeggen dat ze nogal veel in 't buitenland zaten voor het werk van de vader dus heb geen idee of ze daarvoor standaard getest was - maar ik weet wel dat ze slordig omging met het wassen van groenten, toch zeker in de peirode dat ik bij hen op bezoek ging maar ja toen was hun zoon al volwassen hè.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Saartje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2005, 21:01
Locatie:Glabbeek

Bericht door Saartje » 08 aug 2006, 14:11

Ik ben ook onmiddellijk moeten thuis blijven toen ik wist dat ik zwanger was, omwille van het risico op cmv. Ik werk als kinderbegeleidster. Ik ben dus nu al thuis van 7 oktober 2005 en ga pas terug werken na de kerstvakantie.
Ik was er ook niet rouwig om, ik vond het net zalig om rustig thuis alles voor te bereiden op de komst van ons baby'tje. Ik ben op 't laatste moment zelfs nog verhuisd. Moest ik nog aan 't werk geweest zijn had ik daar waarschijnlijk geen zin in gehad, of gewoon de fut ni meer.
Als ik de volgende keer weer zwanger ben, zal ik waarschijnlijk weer thuis moeten blijven. Dus, extra tijd om te genieten van mijn eerste kindje.

Ik was ook niet immuun voor toxo. Wel spijtig, want ik heb 2 katten en heb hen nog amper kunnen aaien of zo, ik wou het risico toch niet nemen ook al zijn het mijn eigen katten. Maar die schade haal ik wel weer in :wink:

falderie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mei 2006, 16:21
Locatie:Heestert

Bericht door falderie » 10 aug 2006, 20:38

Ik ben ook direct thuis moeten blijven van het werk omdat er zogezegd "infectiegevaar" is. Ik werk op psychiatrie (en ik moet toegeven dat ik meer angst had van agressie dan van infectiegevaar). Tijdens mijn eerste zwangerschap mocht ik blijven werken (toen werkte ik nog op een RVT bij de dementerenden) Daar was er volgens mij nochthans meer infectiegevaar dan in mijn huidige job.

Nou ja, in het begin heb ik heel hard moeten wennen aan het thuiszijn, maar eens ik terug zal moeten beginnen, amai, da zal nog veel meer zeer doen denk ik, ik zal meer dan een jaar thuisgeweest zijn, pf, dat wordt wennen. Maar daar ga ik nu nog niet aan denken, eerst genieten 8)

Wat de toxoplasmose betreft, ik was immuun dus op dat vlak was ik wel op mijn gemak.
volgens mij raden ze ook af om préparé en zo te eten, op gevaar van salmonella (rauwe eieren). Mijn ventje heeft dat gehad van gehakt te eten tijdens mijn eerste zwangerschap, en de dr hamerde er sterk op om heel goed op te letten zodat ik het niet zou besmetten. Gelukkig is da niet gebeurd.

Gebruikersavatar
Veer
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2006, 14:33
Locatie:Zolder
Contacteer:

Bericht door Veer » 30 okt 2006, 17:30

Ik ben ook niet imuun voor toxoplasmose. En word regelmatig gecontroleerd. En gelukkig is de uitslag iedere keer hetzelfde niet imuun en niet besmet. We hebben geen katten of andere huisdieren dat scheelt weer. Ik werk ook niet in de tuin. Eet geen rauwe groenten en rauw vlees. Was alle groeten goed en kook ze goed en bak wanneer ik vlees het goed door. Volhouden zegt de HA.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 30 okt 2006, 19:29

ik ook niet immuun. Je geen zorgen maken, gelijk je zelf zegt.
Goed opletten met rauw vlees, ... bepaalde groenten en katten (vooral uitwerpselen).
Ik heb tijdens de zwangerschap nooit rauwe groenten gegeten op een ander. Enkel degene die ik zelf klaar maakte.


Plaats reactie

Terug naar “Ik ben juist zwanger....”