Tweede echo

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Plaats reactie
Vivie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 nov 2005, 21:32
Tweede echo

Bericht door Vivie » 22 dec 2005, 15:24

Eindelijk mocht ik gisteren naar de gyn voor mijn 2de echo, ik was normaal 11 weken.

Ik vertelde haar eerst over mijn bezorgdheid over de grootte van het vruchtje (3,5mm op 7w2d) en ze zei: misschien ben je minder ver als we denken, we zullen sebiet op echo eens meten en een berekening maken.

Toen ze de echo deed was de foetus 3,61cm groot en dat betekent inderdaad dat mijn bevallingsdatum 5 dagen is opgeschoven. Ik moet dus niet op 12 juli bevallen maar op 17 juli. Ipv 11w1d ben ik dus terug 10w3d, dat valt wel tegen, maarja!

Het hartje klopte weer heel regelmatig (net zoals de eerste keer) en dat betekent dat een miskraam zo goed als uitgesloten is. Anders klopt het hartje eerst traag en daarna weer snel legde gyn uit.

Deze echo was wel de moeite waard hoor! Beentjes, armpjes, voetjes, handjes, alles erop en eraan, alleen het hoofd lijkt nog op een doodshoofd.

De nekplooimeting kon niet uitgevoerd worden omdat de foetus dan minimum 4,5cm moet zijn, ik moet hiervoor dus binnen 3 weken teruggaan bij haar.

Ik ben al 4 kg bijgekomen op 4 weken tijd en dat vind ze veel te veel. Ik moet opletten voor zwangerschapsdiabetes en moet echt veel minder gaan snoepen.

Het babyke bewoog ook al goed. Een 2de zwangerschap beleven is wel minder intens als een 1ste (vooral de raadplegingen bij de gyn dan), been there, done that! Ik heb niet meer dat speciale gevoel maar ik ben er wel heel blij mee!

En, ik ben weer gerust....oef!
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar

Bericht door flupke » 22 dec 2005, 15:56

Ik ben heel blij voor jou dat het goed gegaan is bij de gynaecoloog, want je was de laatste dagen toch een beteke ongerust. Ge ziet wel, alles komt in orde!!!!

Geniet nog maar van je zwangerschap!!!!

Groetjes cindy
AfbeeldingAfbeelding

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 22 dec 2005, 17:21

Let idd maar op met de kilo's ik kan er van meespreken :oops: :oops:

veel geluk verder
Afbeelding
Afbeelding

Vivie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 nov 2005, 21:32

Bericht door Vivie » 22 dec 2005, 21:14

Bedankt Flupke, dit lezen moet wel allemaal erg pijnlijk voor je zijn. Gaat het alweer een beetje? Ik was inderdaad zeer ongerust, zeker nadat wat er met jou is gebeurd. En ik had zo'n raar voorgevoel en je ziet het hé, ik ben toch minder ver dan eerst gedacht had ik wel goed gedacht dat de grootte van het vruchtje niet klopte hé.

Spotje, hoeveel was jij bij op 10 weken? Weet je dat nog?
Afbeelding
Afbeelding

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 23 dec 2005, 00:27

OOk een kilo of 4, nu al aan 21 kg :oops: :oops:
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar

Bericht door flupke » 23 dec 2005, 08:35

hey VIVIE,

Met mij gaat het heel goed hoor. Veel beter zelfs. En ik vind het helemaal niet pijnlijk om te lezen dat het bij jou goed gaat. Ik ben zelfs heel blij voor jou. Doe zo voort. Alles komt wel in orde. Bij ons trouwens ook. Zeker weten.

groetjes cindy (flupke)
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
jenniferv
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 dec 2004, 13:05
Locatie:Schelle

Bericht door jenniferv » 02 jan 2006, 20:33

hey,

Ben blij dat alles goed is!

Ik moet nog even geduld oefenen voor ik naar de gyn . mag voor een eerste echo,.


groetjes

Vivie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 nov 2005, 21:32

Bericht door Vivie » 02 jan 2006, 22:04

Volgende week woensdag is 't weer zover, dan mag ik weer naar de gyn! En ik ben vandaag 12 weken, dat maakt me ook zoveel geruster hé, eindelijk de gevarenzone gepasseerd!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 02 jan 2006, 22:06

amai spannend weer...zit je weer volop af te tellen zeker? Dat deed ik toch telkens zo dat aftellen naar die echo's. MAar toen ik zover was als jouw was ik nog maar een keer geweest.
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
jenniferv
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 dec 2004, 13:05
Locatie:Schelle

Bericht door jenniferv » 02 jan 2006, 22:12

hihi, dan kunnen we samen aftellen, ik moet trouwens ook die dag naar de gyn.

groetjes

Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 03 jan 2006, 09:38

Altijd spannend he die echo...ik begin ook serieus af te tellen naar mijn tweede echo, deze is op 16/1. En volgende week woensdag ben ik 12 weken ver!!!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar

Bericht door flupke » 03 jan 2006, 15:57

Hey Vivie,

Veel succes bij de gynaecoloog volgende week !!

groetjes cindy
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
jenniferv
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 dec 2004, 13:05
Locatie:Schelle

Bericht door jenniferv » 03 jan 2006, 21:21

Wat spannend!!!!

groetjes

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 03 jan 2006, 22:27

Als ik geen echo kreeg, was ik altijd teleurgesteld.
Ik zou er maar voor gegaan hebben.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Vivie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 nov 2005, 21:32

Bericht door Vivie » 04 jan 2006, 21:41

Nog een weekje geduld! Spannend... Maar ook wel angstaanjagend want je weet nooit op voorhand of je goed nieuws krijgt of niet hé, ik moet woensdag bij gyn namelijk de tripple test + nekplooimeting laten doen.
Afbeelding
Afbeelding

Vivie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 nov 2005, 21:32

Bericht door Vivie » 04 jan 2006, 21:41

Zoals verwacht ... ik ben ziek! Gisteren zelfs te ziek om iets te komen schrijven. Ik ben gisteren naar de huisarts geweest en ik heb koorts, een ferme keelontsteking, en een virus op mijn luchtwegen. Ik moet er helaas medicatie voor innemen (pillen, zuigtabletten en siroop) want vanzelf kan dit niet genezen, enkel erger worden. Ik probeer de doodskop met de vermelding 'vergif' te negeren op de doos pillen en sta er niet te veel bij stil wat er in de bijsluiter staat 'niet innemen tijdens zwangerschap, tenzij arts anders voorschrijft...'. Maar ik vertrouw gewoon mijn huisdokter en weet dat ik die medicatie nodig heb. Vannacht (ondankt medicatie) weer niet kunnen slapen want mijn neus zat weer pottoe, tot ik om 2u vannacht in de kelder weer een ajuin ging halen, in stukken sneed en op mijn nachtkastje zette, me weer verlichting gaf.

Ik ben zelfs niet gaan werken en mag nog 2 dagen thuis blijven, dat zal me deugd doen!
Afbeelding
Afbeelding

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 05 jan 2006, 00:13

spoedig herstel en verzorg je maar goed!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
jenniferv
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 dec 2004, 13:05
Locatie:Schelle

Bericht door jenniferv » 05 jan 2006, 13:01

hey,

Ik hoop da je snel weer beter bent!

verzorg je goed hé

Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar

Bericht door flupke » 05 jan 2006, 17:16

ocharme meiske. ALvast veel beterschap gewenst !!! Verzorg je maar goed.

groetjes cindy
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 05 jan 2006, 19:58

veel beterschap zodat je snel weer kan genieten van je zwangerschap...en dat je niet te lang die medicatie moet nemen. MAar ja als het moet dan moet het he...

Had dat ook hoor met al die ontstekingen op mijn nier en omdat ik er maar eentje had was zwaardere nodig om deze te besparen.
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 05 jan 2006, 20:18

veel beterschap!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vivie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 nov 2005, 21:32

Bericht door Vivie » 05 jan 2006, 21:54

Allemaal bedankt hoor! Maar 't helpt me niet veel want 't gaat van kwaad naar erger, ben nog zieker dan gisteren nu. Keelpijn is over maar in de plaats heb ik er hoest bij gekregen. Vannacht weer niet kunnen slapen en de ajuinen brachten deze keer geen enkele verlichting, mijn neusgaten zaten pottoe!

Ik heb daarstraks naar huisdokter gebeld om te zeggen dat ik nog geen beterschap heb en ik mag vannacht 1x in mijn neus spuiten met neusspray! Ik ben zo blij! Ik mag slechts 1x per dag spuiten gedurende 2 maximum 3 dagen dus ik hou die dosis voor 's nachts als het me weer niet lukt om te slapen.

Dokter zei erbij dat neussprays helemaal niet goed zijn als je zwanger bent want ze werken bloedvatvernauwend. Als ik morgenvroeg nog steeds niet beter ben mag ik teruggaan naar hem en dan gaat hij me extra rust voorschrijven.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
jenniferv
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 dec 2004, 13:05
Locatie:Schelle

Bericht door jenniferv » 06 jan 2006, 20:00

hey,

Mor meiske toch, het gaat je niet hé! Ik hoop dat je snel weer beter bent! Verzorg je goed he meiske!

groetjes

Vivie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 nov 2005, 21:32

Bericht door Vivie » 06 jan 2006, 21:07

Ik ben vandaag terug naar dokter geweest omdat ik op 4 dagen nog geen enkele verbetering heb. Mijn sinussen zijn zwaar ontstoken en ik heb en hij heeft me antibiotica voorgeschreven. Clamoxyl 500mg, 4 per dag innemen. Het is zwaar spul want dat heb ik nog al moeten slikken bij een zware bronchitis. Hopelijk helpt het! Ik neem het niet graag in want zo goed kan het niet zijn voor de baby hé, maar ik hield het echt niet vol.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar

Bericht door flupke » 07 jan 2006, 11:37

Hoi Vivie,

Hopelijk ben je er snel weer bovenop. Zorg maar dat je snel beter wordt. En ja... ik kan me voorstellen dat je niet graag medicijnen neemt, maar als het moet dan moet het. Dan ben je er wat sneller vanaf en kan je weer volop genieten van je zwangerschap !!!

groetjes cindy
AfbeeldingAfbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Ik ben juist zwanger....”